Chavez Mora Rafael (2023) Driving Luxury in the Racetrack: A Comparative Analysis of Luxury Brand Marketing Strategies in Motorsports. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Driving Luxury in the Racetrack A Comparative Analysis of Luxury Brand Marketing Strategies in Motorsports.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (926kB) |
|
PDF
Rafael Chavez Mora BA KM angol bírálati lap BELSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (138kB) |
|
PDF
Rafael Chavez Mora_k.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (131kB) |
Absztrakt (kivonat)
This academic research presents a comparative analysis of marketing strategies used by luxury brands present in the motorsports industry through a comprehensive examination and study of different case studies, data, and industry insights. It aims to find the most effective marketing strategies for luxury brands and their impact on customer journey, brand experience, strategic partnerships, sustainability, and overall market performance, helping sales & marketing teams of luxury brands, and anyone interested, to find key elements that could potentially drive successful marketing campaigns during motorsport events. Some of the main problems or gaps in the existing literature and industry knowledge trying to be addressed are to have a clearer and updated overview of the current and future most effective marketing strategies and trends for different luxury brands present in motorsport events to increase satisfaction of all stakeholders in this exclusive segment.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | branding, marketing, sport, strategic planning, strategy |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 20. 14:59 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 20. 14:59 |
Actions (login required)
Tétel nézet |