Knap Tícia (2023) The ability of Hungarian Hospitality Organizations to Retain Human Resources: Factors and Strategies. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Thesis_Knap Ticia.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
231222_KnapTícia_DJ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (219kB) |
|
PDF
ticia_knap_opponent_lakatos.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (154kB) |
Absztrakt (kivonat)
This thesis investigates workforce retention in the Hungarian hospitality industry. Focusing on work-life balance and organizational communication, the study explores their impact on employee commitment in the 21st century.Surveying over 250 individuals in the industry, the study identifies these factors as key contributors to job satisfaction and retention. Strategic approaches encompass recruitment efficacy, professional development, and innovative benefits. The research underscores the importance of a positive workplace culture, competitive compensation, and attention to employee well-being in fostering loyalty. It emphasizes collaborative efforts between employers and employees in creating supportive environments. The findings advocate for collaborative efforts between employers and employees to establish supportive environments, ultimately ensuring sustained success in the dynamic hospitality sector.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Vendéglátás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21st Century, hospitality, Hungary, strategy, wages, work-life balance, workforce |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 20. 14:59 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 20. 14:59 |
Actions (login required)
Tétel nézet |