Franchise modell elemzése az FMCG kiskereskedelemben

Kürtösi Dávid Sándor (2023) Franchise modell elemzése az FMCG kiskereskedelemben. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Franchise modell elemzése az FMCG kiskereskedelemben.pdf] PDF
Franchise modell elemzése az FMCG kiskereskedelemben.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. December 03..

Download (12MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem_SPAR_Magyarország_KE0OTH.pdf] PDF
Titkosítási kérelem_SPAR_Magyarország_KE0OTH.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (618kB)
[thumbnail of Kürtösi Dávid magyar bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Kürtösi Dávid magyar bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (208kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap - Kürtösi Dávid Sándor.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap - Kürtösi Dávid Sándor.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (114kB)

Absztrakt (kivonat)

Ezen szakdolgozat témája a franchise, mint üzleti modell bemutatása és vizsgálata az FMCG kiskereskedelem szemszögéből. Az alapvető cél az volt, hogy egy minél átfogóbb képet tudjak adni arról, hogy hogyan is működik a gyakorlatban a modell, hogyan valósul meg és ehhez milyen keretek adottak gazdasági, jogi értelemben, valamint, hogy a gyakorlati teljesítményértékelés során alkalmazható mérőszámokat mutassak be és ezek alapján hasonlítsam össze a franchise modellben működő üzleteket a hagyományos modellben működő egységektől a vizsgált vállalat esetében. A dolgozat során három plusz három szempontot vizsgálok és bontok ki. A szakirodalom feldolgozása során elsősorban a modell fogalmi, koncepcionális és strukturális oldalát fejtem ki majd primer kutatásként górcső alá veszem a modell expanziós és értékesítési teljesítményét, valamint az ezeket szignifikánsan meghatározó jogi kereteket. A kutatás elméleti hátterét a területen gyakorlati tapasztalattal rendelkező, a vizsgált vállalatnál tevékenységet folytató szakértőkkel készített interjúk biztosították. Majd ezen alapból kiindulva végeztem szekunder adatelemzést statisztikai módszerekkel. A kutatás kérdéseire nagyon kevés kivételtől eltekintve választ kaptam.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: értékesítés, fmcg, franchise, franchise jog, franchise szerződés, kiskereskedelem
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 14:59
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 14:59

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet