A közösségi média szerepe és a hazai fogyasztók könyvvásárlási szokásai - Bookstagram

Valentin Réka (2023) A közösségi média szerepe és a hazai fogyasztók könyvvásárlási szokásai - Bookstagram. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Valentin Réka.pdf] PDF
Szakdolgozat_Valentin Réka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Valentin_Reka_BA_magyar.pdf] PDF
Valentin_Reka_BA_magyar.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (290kB)
[thumbnail of Valentin Réka_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Valentin Réka_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (291kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatomban bemutattam a marketingkommunikációt, a közösségi média platformokat és az Instagramon jelenlevő #bookstagram oldalakat, akik az olvasás népszerűsítésére törekednek. A könyvkiadók és az írók is meglátták bennük a lehetőséget, ezért sokaknak úgynevezett recenziós könyveket biztosítanak. A kutatásom során nemcsak ezeknek az oldalaknak a működését írtam le, hanem a saját Bookstagram oldalamat is elemeztem.A vizsgálatom célja az volt, hogy kiderítsem mennyiben befolyásolja az olvasók könyvvásárlási szokásait a közösségi médiában jelenlévő könyves oldalak jelenléte és az azokon megjelenő szubjektív könyvvélemények, könyvkritikák. Továbbá érdekelt még az is, hogy az olvasók milyen mértékben bíznak meg az olvasásnépszerűsítők értékeléseiben, különösképpen a recenziós példányok tekintetében. Ugyanakkor azt is fontosnak tartottam megismerni, hogy az emberek szerint mi adja egy #bookstagram oldal hitelességét. Illetve szerettem volna feltérképezni azt is, hogy a kiadóknak és az íróknak valóban megéri-e a „könyves influenszerekkel” reklámozni a könyveiket, érzékelhető-e az eladásban, ha megjelenik például egy bookstagrammer általi hirdetés.A primer kutatásom során kétféle módszert alkalmaztam, melyek közül az egyik kvantitatív, a másik kvalitatív. A felmérés első szakaszában online kérdőíves vizsgálatot végeztem az olvasók és a bookstagrammerek körében. A kérdőívet felépítésileg négy szakaszra bontottam: könyvolvasási és könyvvásárlási szokások; olvasókhoz vagy bookstagrammerekhez való kérdések; hitelesség témaköre; demográfiai kérdések. A kitöltők számra több online, könyvekkel foglalkozó felületen és a saját #bookstagram oldalamon tettem elérhetővé, melyre körülbelül egy hónapig (augusztus 29.-október 5.) lehetett válaszokat beküldeni. Ez alatt az idő alatt összesen 374 főtől érkezett kitöltés. Ezenkívül felvettem a kapcsolatot egy kiadó marketingesével és egy íróval is, akikkel egy-egy kötetlen interjú keretében beszélgettem.A kutatás során azt derült ki, hogy az embereket valóban befolyásolják ezek a vélemények, de más fontos tényezők is hatással vannak rájuk. A hitelesség témakörénél feltett kérdések alapján úgy tűnik, hogy a kitöltők jobban megbíznak azokban az oldalakban, ahol egyáltalán nincs reklám, azaz recenziós könyv. A hitelességet sokak szerint egy jó értékelés, az átlátható és stabil jelenlét, valamint a posztok minősége és részletessége. A kiadó marketingese szerint az, hogy megéri vagy sem, mindig a jelenleg uralkodó trenden múlik.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
dr. Papp Vanda
Belső
egyetemi docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, influencer marketing, Instagram Marketing, közösségi média, marketingkommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 14:59
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 14:59

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet