Arculatváltás – egy luxushotel piaci pozíciójának újragondolása

Benczúr Dzsesszika (2023) Arculatváltás – egy luxushotel piaci pozíciójának újragondolása. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_LTUL07.pdf] PDF
Szakdolgozat_LTUL07.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Benczúr Dzsesszika  Szakdolgozat értékelő Bsc.pdf] PDF
Benczúr Dzsesszika Szakdolgozat értékelő Bsc.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (186kB)
[thumbnail of Benczúr Dzsesszika_konzulens_Bártfai Endre.pdf] PDF
Benczúr Dzsesszika_konzulens_Bártfai Endre.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (147kB)

Absztrakt (kivonat)

2021-ben projektmunkámban megvizsgáltam egy világjárvány sújtotta turisztikai területet, az ötcsillagos szállodák helyzetét, melynek középpontjában az Anantara New York Palace Budapest Hotel volt. A szálloda nemrégiben egy tulajdonos- és márkaváltáson esett át, így szakdolgozatomban egy összetett elemzést mutatok be a hotel újra pozícionálásáról és a versenytársak közötti viszonyról. Bemutatom, hogy az új márka mely nemzeteket vonzza, valamint melyek voltak a legnagyobb jelentőséggel bíró gyengeségek és lehetőségek, valamint a felújítások utáni erősségek és veszélyek.Kutatási kérdésként megfogalmaztam, miben mutatkoznak meg egy meglévő szállodán a tulajdonos- és márkaváltás jelei, hogyan formálhatók át a szellemi és fizikai eszközök egy új sztenderd lista alapján? Megvizsgálom mitől lehet különleges egy városi szálloda, mi a hívóerő. Továbbá egy világjárvány sújtotta iparágban szereplő egység hogyan lábal ki belőle, melyet további nehézségek is sújtanak, amely nem más, mint egy márkaváltás és teljeskörű felújítás. Feltételezéseim alapján megmaradnak-e, vagy változnak-e a versenytársak, hova tudja pozícionálni magát egy újjászülető szálloda? Célom, hogy bebizonyítsam egy márkaváltás képes megváltoztatni a piaci elhelyezkedést és más vendégkört is képes bevonzani.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: arculatváltás, Budapest, SWOT-elemzés, szállodaipar, versenytársak elemzése
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 14:58
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 14:58

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet