Factors Affecting Consumer Behavior the Premium Coffee Shop in Vientiane, Laos

Vignaket Sompatthana (2023) Factors Affecting Consumer Behavior the Premium Coffee Shop in Vientiane, Laos. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Vignaket Sompatthana - Factors Affecting Consumer Behavior the Premium Coffee Shop in Vientiane, Laos.pdf] PDF
Vignaket Sompatthana - Factors Affecting Consumer Behavior the Premium Coffee Shop in Vientiane, Laos.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (10MB)
[thumbnail of Vignaket_Sompatthana_BA_Eng.pdf] PDF
Vignaket_Sompatthana_BA_Eng.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (296kB)
[thumbnail of BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ_Vignaket Sompatthana.pdf] PDF
BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ_Vignaket Sompatthana.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (102kB)

Absztrakt (kivonat)

Laos, a country located in Southeast Asia, is celebrated for its stunning mountainous terrain, French colonial architectural heritage, and burgeoning economy. It possesses abundant resources, a vibrant culture, and substantial potential. One of its most notable resources is premium coffee, cultivated in the fertile soils of the Bolaven Plateau. However, despite the rich resources and the potential for a thriving local coffee industry, the domestic premium coffee scene in Vientiane, the capital of Laos, has faced stiff competition from international brands like Starbucks and True Coffee. This dominance of imported coffee chains has led to a decrease in the popularity of local Laotian coffee shops, a trend counter to the global movement towards locally sourced and artisanal products. Understanding the consumer behavior behind this preference for imported brands is crucial, given the high quality of Laotian coffee.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Molnár Zsolt
Belső
egyetemi adjunktus; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Coffee Premium Shops, consumers' preferences, Laos, Market Preferences, Purchasing Decisions, Vientiane
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 20. 14:58
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 20. 14:58

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet