Szőrös Dávid Ármin (2023) A fogyasztók reklámelutasító magatartásának vizsgálata. Faculty of Commerce, Catering and Tourism.
PDF
BGE KVIK - Szőrös Dávid Ármin ETL2OR - A fogyasztok reklámelutasító magatartásának vizsgálata.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (1MB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ DR Szőrös Dávid Ármin.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (311kB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ Szőrös Dávid Ármin.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (193kB) |
Abstract
A világban végbemenő változások, köztük a felgyorsult információcsere hatással van a fogyasztók viselkedésére. Az információ szabad elérhetősége lehetőséget biztosít az emberek számára, hogy tájékozottabbak legyenek az élet különböző területein. A „megokosodott” vásárló, már tudatában van az értékesítést elősegítő eszközök tárházával, ezáltal képes tudatos reklámelutasító magatartást tanúsítani. A téma fontosságát az adja, hogy manapság bárhol járunk az életben, egyre sűrűbben találkozunk elkerülhetetlen kéretlen reklámtartalmakkal. A fogyasztókban jogosan alakulhat ki az érzés, hogy elegünk van és tenni akarnak ellene. Ha a fogyasztókban elhatalmasodik egyfajta utálat és ellenérzet feladják elveiket és előfizetnek a reklámmentességért Az adatgyűjtés szekunder információk tanulmányozásával indult, mely során a már meglévő cikkek, tanulmányok és kutatások kerültek feltárásra. 2019-ben még mindig a TV reklámot tartották a leghatékonyabbnak az emberek, ami azért érdekes, mert egy másik adat alapján egyre kevésbé népszerű platform a hagyományos televízió. A kutatás alapja egy primer kvantitatív kérdőíves kutatás volt, melyben a hangsúly a befejezett, feleletválasztós és likert skálás kérdések voltak. Az eredmények mélyebb megértése érdekében pedig kvalitatív csoportos interjút folytattam le. Az adatok digitalizálása után a mélyelemzés SPSS program segítségével történt. A leíró statisztikai adatok Perason féle korrelációs vizsgálattal és klaszter analízissel került feldolgozásra. A primer kutatás szerint, a válaszadók több mint a fele gondolja úgy, hogy inkább tudatos a reklámelutasító magatartása, minthogy nem az. Annak ellenére, hogy a kitöltők majdnem 85% nyilatkozott úgy, hogy nem szívesen kapcsolódik bele valamilyen promócióba, a kétharmaduk azt állítja, hogy nem bánja a reklám fogyasztását, ha cserébe kapnak is valamit. Majdnem 60% pedig már pénzt is adott ki reklámújságért (pl. Glamour magazin). Habár azt állították tudatosan kerülik a reklámokat, csupán 48% használ adblockert (hirdetés blokkolót). Ezen eredmények alapján az emberek mégsem annyira tájékozottak lehetőségeikről, mint azt megítélik. Továbbá a kutatás kitér a regionális, jövedelmi és nemi különbözőségekre.
Institution
Budapest Business University
Kar
Faculty of Commerce, Catering and Tourism
Department
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
UNSPECIFIED
Szak
Item Type: | Thesis (UNSPECIFIED) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | fogyasztói magatartás, kommunikáció, nemfogyasztás, reklám, reklámfogyasztás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Depositing User: | Archive User |
Date Deposited: | 2024. Feb. 20. 14:58 |
Last Modified: | 2024. Feb. 20. 14:58 |
Actions (login required)
View Item |