A fogyasztók reklámelutasító magatartásának vizsgálata

Szőrös Dávid Ármin (2023) A fogyasztók reklámelutasító magatartásának vizsgálata. Faculty of Commerce, Catering and Tourism.

[thumbnail of BGE KVIK - Szőrös Dávid Ármin ETL2OR - A fogyasztok reklámelutasító magatartásának vizsgálata.pdf] PDF
BGE KVIK - Szőrös Dávid Ármin ETL2OR - A fogyasztok reklámelutasító magatartásának vizsgálata.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (1MB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ DR Szőrös Dávid Ármin.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ DR Szőrös Dávid Ármin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (311kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ Szőrös Dávid Ármin.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ Szőrös Dávid Ármin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (193kB)

Abstract

A világban végbemenő változások, köztük a felgyorsult információcsere hatással van a fogyasztók viselkedésére. Az információ szabad elérhetősége lehetőséget biztosít az emberek számára, hogy tájékozottabbak legyenek az élet különböző területein. A „megokosodott” vásárló, már tudatában van az értékesítést elősegítő eszközök tárházával, ezáltal képes tudatos reklámelutasító magatartást tanúsítani. A téma fontosságát az adja, hogy manapság bárhol járunk az életben, egyre sűrűbben találkozunk elkerülhetetlen kéretlen reklámtartalmakkal. A fogyasztókban jogosan alakulhat ki az érzés, hogy elegünk van és tenni akarnak ellene. Ha a fogyasztókban elhatalmasodik egyfajta utálat és ellenérzet feladják elveiket és előfizetnek a reklámmentességért Az adatgyűjtés szekunder információk tanulmányozásával indult, mely során a már meglévő cikkek, tanulmányok és kutatások kerültek feltárásra. 2019-ben még mindig a TV reklámot tartották a leghatékonyabbnak az emberek, ami azért érdekes, mert egy másik adat alapján egyre kevésbé népszerű platform a hagyományos televízió. A kutatás alapja egy primer kvantitatív kérdőíves kutatás volt, melyben a hangsúly a befejezett, feleletválasztós és likert skálás kérdések voltak. Az eredmények mélyebb megértése érdekében pedig kvalitatív csoportos interjút folytattam le. Az adatok digitalizálása után a mélyelemzés SPSS program segítségével történt. A leíró statisztikai adatok Perason féle korrelációs vizsgálattal és klaszter analízissel került feldolgozásra. A primer kutatás szerint, a válaszadók több mint a fele gondolja úgy, hogy inkább tudatos a reklámelutasító magatartása, minthogy nem az. Annak ellenére, hogy a kitöltők majdnem 85% nyilatkozott úgy, hogy nem szívesen kapcsolódik bele valamilyen promócióba, a kétharmaduk azt állítja, hogy nem bánja a reklám fogyasztását, ha cserébe kapnak is valamit. Majdnem 60% pedig már pénzt is adott ki reklámújságért (pl. Glamour magazin). Habár azt állították tudatosan kerülik a reklámokat, csupán 48% használ adblockert (hirdetés blokkolót). Ezen eredmények alapján az emberek mégsem annyira tájékozottak lehetőségeikről, mint azt megítélik. Továbbá a kutatás kitér a regionális, jövedelmi és nemi különbözőségekre.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Commerce, Catering and Tourism

Department

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Kereskedelem és marketing

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: fogyasztói magatartás, kommunikáció, nemfogyasztás, reklám, reklámfogyasztás
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2024. Feb. 20. 14:58
Last Modified: 2024. Feb. 20. 14:58

Actions (login required)

View Item View Item