A munkáltatói márkaépítés jelentőségének és fontosságának korosztály szerinti vizsgálata

Bodor-Vincze Réka (2021) A munkáltatói márkaépítés jelentőségének és fontosságának korosztály szerinti vizsgálata. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Bodor-Vincze Réa_S2FQ1Q.pdf] PDF
Szakdolgozat_Bodor-Vincze Réa_S2FQ1Q.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_Bodor-Vincze_Réka.pdf] PDF
BA_O_Bodor-Vincze_Réka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (166kB)
[thumbnail of BA_B_Bodor-Vincze Réka.pdf] PDF
BA_B_Bodor-Vincze Réka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of Bodor-Vincze Réka.pdf] PDF
Bodor-Vincze Réka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (164kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom témájaként a munkáltatói márkaépítés választottam. A választásom hátterében az állt, hogy szerettem volna jobban megismerni és megérteni a munkáltatói márkaépítés szakirodalmát, szakmai hátterét, folyamatait és jelentőségét. A munkaerőpiac jelenlegi kettőssége miatt (a képzett munkaerő hiánya és a munkanélküliség nagy számban egyszerre van jelen) a cégek számára nagyon fontos, hogy megkülönböztessék a márkájukat és valahogy kitűnjenek a többi munkáltató közül, ezért ezt a témát aktuálisnak találtam. A munkavállalói „élmény” (employee experience) egyre nagyobb jelentőséget kap és egyre több cégnél tűnik fel egy külön pozíció a humán erőforrás menedzsment részlegen, aki a munkáltató márkaépítés stratégiájáért és sikeréért felelős. A dolgozatom első szakasza bemutatja a munkaerő toborzás fogalmát. Meglátásom szerint a munkáltatói márkaépítés fogalma nem közelíthető meg a munkaerő toborzás ismerete nélkül, a toborzás céljának meghatározása és fogalmának bemutatása marginális. A munkaerő toborzás definiálása után bemutatom a toborzáshoz köthető humán erőforrás szolgáltató cégek főbb jellemvonásait, hiszen Magyarországon is egyre jelentősebb a szerepük és egyre több vállalat bíz meg ilyen cégeket a megüresedett pozíciók betöltésére. A toborzási folyamat stratégiájától és módszerétől függetlenül fontos, hogy a szervezetnek sikeres legyen a munkáltatói márkaépítés stratégiája és vonzó legyen a munkavállalók számara. A szakdolgozatommal mélyebb betekintést szeretnék nyújtani a munkáltatói márka fogalmába, valamint a meghatározásába, illetve annak fejlődési szakaszainak a bemutatása és továbbá ismertetni szeretném a munkáltató márkaépítés szerepét egy szervezeten belül a sikeres munkáltató márkaépítés stratégiáját. A dolgozatom további részében a primer kutatásom értelmezéshez szükséges generációs marketing korosztályainak bemutatása, valamint megismertetése került bemutatásra munkaügyi szempontból.A szakirodalomi kitekintés után a kutatásom bemutatásával, a munkáltatói márkaépítés jelentősége és fontossága a különböző generációkhoz tartozó munkavállalók számára foglalkoztam. A kutatásom célja az volt, hogy egy jól kivehető képet kapjak arról, hogy a különböző korosztályokhoz tartozó munkavállalóknak mennyire fontosak a különböző stratégiák, amelyek a munkáltatói márkaépítés részei. A kutatásom elkészítéséhez a kérdőíves, kvantitatív módszert alkalmaztam. A kérdőívem felépítését tekintve négy különböző részből áll össze. Az első általános kérdéseket feltevő szakasz, melyben a kitöltött személyekről gyűjtöttem adatokat (pl. neme, korcsoportja stb.) A második szakaszban, azokra az értékekre kérdeztem rá, amelyekből fontosak lehetnek a munkavállaló számára és elengedhetetlennek tartja, hogy a munkáltatóija is képviselje ezen értékeket. A kérdőív harmadik szakasza, amely arra próbál rávilágítani, hogy a leendő munkahely kiválasztása kapcsán mennyire fontos a munkavállalók számára, hogy a munkáltató milyen munkán kívüli programokkal próbálja a munkavállalók elégedettségét és a céghez való hűségét (márkahűség) erősíteni. Végül, de nem utolsó sorban a kérdőív negyedik szakasza, amelyben munkavállalók viszonyát szerettem volna vizsgálni a leendő munkahelyük társadalmi és közösségi médiában lévő megítéléséhez. A kutatásom során az alábbi feltevéseket szerettem volna választ kapni a kérdőív kérdésköreinek korosztály szerinti vizsgálata alapján: A munkavállalók korának előre haladtával egyre fontosabb számukra, hogy a munkahelyük márkájának az értékei azonosak legyen a saját értékeikkel A fiatalabb generációhoz tartozó munkavállalók fontos tényezőnek tartják a leendő munkahelyük kiválasztásakor, hogy a munkahely munkáltató márkaépítés stratégiájában mekkora hangsúlyt fektet, hogy igazán vonzó munkáltató legyen A legidősebb generációhoz tartozó munkavállalóknak sokkal fontosabb a munkáltatójuk márkája, a cégük megítélése a közösségi médiában és a társadalomban A dolgozatomat a kérdőív kiértékelésével, a konklúziók levonásával és a javaslatok megtételével zárom.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: generációs marketing, munkaerő közvetítés, munkaerő toborzás, munkaerő-kölcsönzés, munkáltatói márkaépítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 19. 14:18
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 19. 14:18

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet