Bodor-Vincze Réka (2021) A munkáltatói márkaépítés jelentőségének és fontosságának korosztály szerinti vizsgálata. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat_Bodor-Vincze Réa_S2FQ1Q.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_O_Bodor-Vincze_Réka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (166kB) |
|
PDF
BA_B_Bodor-Vincze Réka.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
|
PDF
Bodor-Vincze Réka.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (164kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témájaként a munkáltatói márkaépítés választottam. A választásom hátterében az állt, hogy szerettem volna jobban megismerni és megérteni a munkáltatói márkaépítés szakirodalmát, szakmai hátterét, folyamatait és jelentőségét. A munkaerőpiac jelenlegi kettőssége miatt (a képzett munkaerő hiánya és a munkanélküliség nagy számban egyszerre van jelen) a cégek számára nagyon fontos, hogy megkülönböztessék a márkájukat és valahogy kitűnjenek a többi munkáltató közül, ezért ezt a témát aktuálisnak találtam. A munkavállalói „élmény” (employee experience) egyre nagyobb jelentőséget kap és egyre több cégnél tűnik fel egy külön pozíció a humán erőforrás menedzsment részlegen, aki a munkáltató márkaépítés stratégiájáért és sikeréért felelős. A dolgozatom első szakasza bemutatja a munkaerő toborzás fogalmát. Meglátásom szerint a munkáltatói márkaépítés fogalma nem közelíthető meg a munkaerő toborzás ismerete nélkül, a toborzás céljának meghatározása és fogalmának bemutatása marginális. A munkaerő toborzás definiálása után bemutatom a toborzáshoz köthető humán erőforrás szolgáltató cégek főbb jellemvonásait, hiszen Magyarországon is egyre jelentősebb a szerepük és egyre több vállalat bíz meg ilyen cégeket a megüresedett pozíciók betöltésére. A toborzási folyamat stratégiájától és módszerétől függetlenül fontos, hogy a szervezetnek sikeres legyen a munkáltatói márkaépítés stratégiája és vonzó legyen a munkavállalók számara. A szakdolgozatommal mélyebb betekintést szeretnék nyújtani a munkáltatói márka fogalmába, valamint a meghatározásába, illetve annak fejlődési szakaszainak a bemutatása és továbbá ismertetni szeretném a munkáltató márkaépítés szerepét egy szervezeten belül a sikeres munkáltató márkaépítés stratégiáját. A dolgozatom további részében a primer kutatásom értelmezéshez szükséges generációs marketing korosztályainak bemutatása, valamint megismertetése került bemutatásra munkaügyi szempontból.A szakirodalomi kitekintés után a kutatásom bemutatásával, a munkáltatói márkaépítés jelentősége és fontossága a különböző generációkhoz tartozó munkavállalók számára foglalkoztam. A kutatásom célja az volt, hogy egy jól kivehető képet kapjak arról, hogy a különböző korosztályokhoz tartozó munkavállalóknak mennyire fontosak a különböző stratégiák, amelyek a munkáltatói márkaépítés részei. A kutatásom elkészítéséhez a kérdőíves, kvantitatív módszert alkalmaztam. A kérdőívem felépítését tekintve négy különböző részből áll össze. Az első általános kérdéseket feltevő szakasz, melyben a kitöltött személyekről gyűjtöttem adatokat (pl. neme, korcsoportja stb.) A második szakaszban, azokra az értékekre kérdeztem rá, amelyekből fontosak lehetnek a munkavállaló számára és elengedhetetlennek tartja, hogy a munkáltatóija is képviselje ezen értékeket. A kérdőív harmadik szakasza, amely arra próbál rávilágítani, hogy a leendő munkahely kiválasztása kapcsán mennyire fontos a munkavállalók számára, hogy a munkáltató milyen munkán kívüli programokkal próbálja a munkavállalók elégedettségét és a céghez való hűségét (márkahűség) erősíteni. Végül, de nem utolsó sorban a kérdőív negyedik szakasza, amelyben munkavállalók viszonyát szerettem volna vizsgálni a leendő munkahelyük társadalmi és közösségi médiában lévő megítéléséhez. A kutatásom során az alábbi feltevéseket szerettem volna választ kapni a kérdőív kérdésköreinek korosztály szerinti vizsgálata alapján: A munkavállalók korának előre haladtával egyre fontosabb számukra, hogy a munkahelyük márkájának az értékei azonosak legyen a saját értékeikkel A fiatalabb generációhoz tartozó munkavállalók fontos tényezőnek tartják a leendő munkahelyük kiválasztásakor, hogy a munkahely munkáltató márkaépítés stratégiájában mekkora hangsúlyt fektet, hogy igazán vonzó munkáltató legyen A legidősebb generációhoz tartozó munkavállalóknak sokkal fontosabb a munkáltatójuk márkája, a cégük megítélése a közösségi médiában és a társadalomban A dolgozatomat a kérdőív kiértékelésével, a konklúziók levonásával és a javaslatok megtételével zárom.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | generációs marketing, munkaerő közvetítés, munkaerő toborzás, munkaerő-kölcsönzés, munkáltatói márkaépítés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 19. 14:18 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 19. 14:18 |
Actions (login required)
Tétel nézet |