Kiss Noémi (2022) Több generáció jelenléte a munkahelyen: konfliktusok és ezeknek kezelése. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Kiss_Noémi_HNFO9C .pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Kiss_Noémi_.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (122kB) |
|
PDF
Bírálat Kiss_Noémi_HNFO9C .pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (325kB) |
|
PDF
BA_B_Kiss_Noémi.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomat a generációs különbségekből írtam, fókuszálva a köztük lévő munkahelyi konlfiktusok vizsgálatára. Hogy összefoglaljam a szakdolgozatomat, először is szeretnék az elméleti, szakirodalmi részére rátérni. Dolgozatom első részében mindenekelőtt szerettem volna letisztázni a generáció fogalmát, majd az előzőleg összegyüjtött szakirodalom alapján általánosságban jellemeztem a négy munkahelyen jelenleg jelenlevő generációt. Ezt követően a jellemzést leszűkítettem három különböző nézőpontra. A generációs közötti főbb hasonlóságokról, különbségekről írtam pár bekezdést munkahelyi viselkedésük alapján. Pontosabban a legfontosabb értékeikről, motivációjukról, igényeikről, illetve kommunikációjukról gyűjtöttem anyagot. Eztuán fontosnak tartottam természetesen, hogy kitérjek magára, a konfliktus témájára. Ehhez gyűjtöttem fogalmi meghatározást, és felsoroltam, jellemeztem a különböző konflktus típusokat. Ezt követően rátértem kifejezetten a generációs konlfiktusok témájára, majd szenteltem arra is egy bekezdést, hogy összefoglaljam, hogy a különböző generációk hogyan kezelik a munkahelyen tapasztalt nézeteltéréseket. Dolgozatom szakirodalmi, utolsó részében pedig rátértem a generációmenedzsment témájára. Itt a célom az volt, hogy úgy mutassam be a generációmenedzsmentet, mint a Hr egy újabb, de annál hasznosabb funkcióját. A tudásátadás témáját is megvizsgáltam, összefoglalva ennek fontosságát, és eredményességét a konfliktusmegoldási, enyhítési módszerekben. Dolgozatom kutatási részében kívántam meglátni azt, hogy a különböző generációk miben látják a másik generációs kollégákkal való kapcsolatban a felemrülő konlfiktusok eredetét. Kutatásomhoz kérdőíves módszert választottam, amit a munkahelyemen oszottam meg elsősorban, így a kollégáimtól érkezett be a legtöbb válasz. Célom tehát az volt, hogy kiderítsem, a legtöbbször tapasztalt munkahelyi generációs konlfiktus inkább az éltérő értékrendből, motivációból fakad, vagy inkább komminukációs, problémák, érdekellentétek okozzák ezt. Szerettem volna azt látni elsősorban, hogy megoldható, valós, vagy megoldhatatlan konlfiktusokat érzékelnek a generációk a munkahelyen az egymással való munkavégzés során. A kutatásomból egyértelműen kiderült az, hogy a válaszadók kommunikációs, vagy információs problémákat tapasztalják meg a legtöbbször, mint konlfiktus forrást. A második kritikus területnek pedig az érdekbeli ellentéteket ítélték meg a kitöltők. Számomra így világossá vált az, hogy leginkább a megoldható konfliktusok dominálnak a generációk között, és főként kommunikációs problémával szembesülnek. A kutatásom eredményei összevetése után pedig az volt a szándékom, hogy a leszűrt eredmények alapján megoldási javaslatokat tegyek a konlfiktusok egyhítésére. Itt javarészt a tudásátadás témájával foglalkoztam, visszakanyarodva dolgozatom szakirodalmi részéhez. Ugynakkor a dolgozatom utolső részében rátértem a mentoring témájára is felsorolva ennek előnyeit.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | generációk, generációmenedzsment, kommunikáció, konfliktus, tudásátadás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 19. 14:17 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 19. 14:17 |
Actions (login required)
Tétel nézet |