Babaváró hitel és gyermekvállalás

Hovanecz Hanna (2024) Babaváró hitel és gyermekvállalás. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Babaváró hitel és gyermekvállalás_Hovanecz Hanna.pdf] PDF
Babaváró hitel és gyermekvállalás_Hovanecz Hanna.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (64kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Hovanecz­_Hanna.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Hovanecz­_Hanna.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (207kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>A szakdolgozatom címe Babaváró hitel hatása a gyermekvállalásra.<br> Dolgozatomban bemutatom a babaváró hitelt mint terméket. Ismertetem a hitel kondícióit, feltételeit és bemutatom a hiteligénylés folyamatától egészen a folyósítást követő eseményekig az említett terméket övező feladatokat mind ügyfél, mind pénzintézeti oldalról.<br> A témaválasztásomat indokolja, hogy a jelenlegi népességszám csökkenéssel némiképp összefüggésbe hozható a babaváró hitel termék, amely a mindennapos munkám részévé vált. Hiszen a termék alapkoncepciója, hogy ötvözi a személyi kölcsönt az állami támogatással, melynek mértéke a gyermekek növekvő számával arányosan nő.</p> <p>Így a kutatásom alapját képezi, az emberek babaváró hitelhez való hozzáállása, termékismerete és annak befolyása a gyermekvállalásra.</p> <p>Részletes leírást készítek a hitellel kapcsolatos legfontosabb jellemzőkről, hogy teljeskörű képet nyújtsak a termékről. </p> <p>Célom az, hogy megtudjam mennyire vannak tisztában az emberek a termék jellemzőivel, ismerik-e egyáltalán, vagy mennyire tartják hasznosnak és szimpatizálnak-e vele. Az a réteg aki ismeri és kedvezőnek véli-e, vajon mennyire ismeri mélyen a feltételeit. Bemutatom, hogy melyek azok a kondíciók amik miatt szívesen igénylik ezt a személyi kölcsönt és mi az, ami visszatartja őket az igényléstől.</p> <p>Szeretném bemutatni, a babaváró hitelen keresztül, hogy hogyan látják az emberek a gyermekvállalás és az anyagi támogatások összefüggéseit, azt, hogy jelenleg mennyire lehet befolyásoló tényező a gyermekvállalásban a pénz. </p> <p>Mivel a gyermekekkel kapcsolatos állami támogatások és hitelek nagyrészt a többgyermekes családoknak kedveznek, így közvetetten befolyással lehetnek a gyermekvállalásra. Olyan lehetőségeket kínálnak, amelyek feltétele a gyermekek számához kötött, és minél több a gyermek annál kedvezőbb a feltétel. Ezzel kapcsolatosan a dolgozatomban leírom, hogy a babaváró hitel esetében, mely kondíció az, ami leginkább szimpatikussá teszi a hitelt az emberek szemében és ezzel, hogyan hozható összefüggésbe a vállalt gyermekek száma. Idekapcsolnám a házasság kérdését is, hiszen a babaváró hitel egyik feltétele a házasság. Arra kerestem a választ, hogy mennyire értenek egyet az emberek ezzel a feltétellel.<br> Kommunikációs és marketing szempontból nézve a babaváró hitel sok csatornán érhető el, így az emberek széles skálán választhatnak, hogy honnan szeretnének tájékozódni a hitellel kapcsolatban. Hogy ezek a csatornák mennyire informatívak és hitelesek, változó mértékű. Tájékozódás szempontjából vannak kifejezetten kedvelt csatornák az emberek vélekedése szerint. Bemutatom, hogy melyek a legkedveltebb csatornák és, hogy milyen információk szerezhetők be onnan, mennyire nyújtanak teljeskörű képet.<br> A babaváró hitel maximálisan felvehető összege 10millió forint. Mivel ez a hitel szabadfelhasználású, az igénylők maguk dönthetnek arról, hogy mire szeretnék felhasználni az összeget és egyénenként eltérő, hogy a gyermekvállalásához, neveléséhez mennyire kötődik az. Dolgozatomban arra is kitérek, hogy mennyire gyakori, hogy más hitelekkel és támogatásokkal kombinálják a babaváró hitelt. </p> <p>Dolgozói interjú során nagyobb betekintést nyerhettem az ügyfelekkel való személyes kommunikációba, egy bankfióki tanácsadó valós tapasztalatai, megélései alapján. Ezzel egyetemben kitérek a banki kommunikációra amely magába foglalja a személyes ügyintézéstől a telefonos és elektronikus kapcsolattartást és nem csak az ügyfelek, hanem a banki oldal bemutatását.<br> Kiemelten fontos az ügyfélélmény, így az interjú során ezt a kérdéskört is érintem, hiszen az ügyfél elégedettség kihatással van a termékkel kapcsolatos vélekedésre, kommunikációra, az ügyintézés gördülékenységére.</p> <p>Összességében tehát, bemutatom a babaváró hitelen keresztül, hogy hogyan zajlik a kommunikáció a babaváró hitellel kapcsolatosan, milyen megélései és véleményei vannak az embereknek a termékkel. Bemutatom, hogy ezen vélekedések alapján hogyan hozható összefüggésbe egy pénzintézeti termék a gyermekvállalás kérdéseivel és banki oldalról megközelítve, hogyan is zajlik a kommunikáció egészen az igénylés gondolatától a futamidő végéig.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Merliot-Almássy Eszter
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: anyagi érdekeltség, anyagi ösztönzés, állami támogatás(ok), család, gyermekvállalás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 08. 14:40
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 08. 14:40

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet