Hovanecz Hanna (2024) Babaváró hitel és gyermekvállalás. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Babaváró hitel és gyermekvállalás_Hovanecz Hanna.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (64kB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Hovanecz_Hanna.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (207kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom címe Babaváró hitel hatása a gyermekvállalásra.Dolgozatomban bemutatom a babaváró hitelt mint terméket. Ismertetem a hitelkondícióit, feltételeit és bemutatom a hiteligénylés folyamatától egészen afolyósítást követő eseményekig az említett terméket övező feladatokat mindügyfél, mind pénzintézeti oldalról.A témaválasztásomat indokolja, hogy a jelenlegi népességszám csökkenésselnémiképp összefüggésbe hozható a babaváró hitel termék, amely a mindennaposmunkám részévé vált. Hiszen a termék alapkoncepciója, hogy ötvözi a személyikölcsönt az állami támogatással, melynek mértéke a gyermekek növekvő számával arányosannő.Így a kutatásom alapját képezi, azemberek babaváró hitelhez való hozzáállása, termékismerete és annak befolyása agyermekvállalásra.Részletes leírást készítek a hitellelkapcsolatos legfontosabb jellemzőkről, hogy teljeskörű képet nyújtsak atermékről. Célom az, hogy megtudjam mennyire vannaktisztában az emberek a termék jellemzőivel, ismerik-e egyáltalán, vagy mennyiretartják hasznosnak és szimpatizálnak-e vele. Az a réteg aki ismeri éskedvezőnek véli-e, vajon mennyire ismeri mélyen a feltételeit. Bemutatom, hogymelyek azok a kondíciók amik miatt szívesen igénylik ezt a személyi kölcsönt ésmi az, ami visszatartja őket az igényléstől.Szeretném bemutatni, a babaváró hitelenkeresztül, hogy hogyan látják az emberek a gyermekvállalás és az anyagitámogatások összefüggéseit, azt, hogy jelenleg mennyire lehet befolyásolótényező a gyermekvállalásban a pénz. Mivel a gyermekekkel kapcsolatos állami támogatások éshitelek nagyrészt a többgyermekes családoknak kedveznek, így közvetettenbefolyással lehetnek a gyermekvállalásra. Olyan lehetőségeket kínálnak, amelyekfeltétele a gyermekek számához kötött, és minél több a gyermek annál kedvezőbba feltétel. Ezzel kapcsolatosan a dolgozatomban leírom, hogy a babaváró hitelesetében, mely kondíció az, ami leginkább szimpatikussá teszi a hitelt azemberek szemében és ezzel, hogyan hozható összefüggésbe a vállalt gyermekekszáma. Idekapcsolnám a házasság kérdését is, hiszen a babaváró hitel egyikfeltétele a házasság. Arra kerestem a választ, hogy mennyire értenek egyet azemberek ezzel a feltétellel.Kommunikációs és marketing szempontból nézve a babaváró hitel sok csatornánérhető el, így az emberek széles skálán választhatnak, hogy honnan szeretnénektájékozódni a hitellel kapcsolatban. Hogy ezek a csatornák mennyireinformatívak és hitelesek, változó mértékű. Tájékozódás szempontjából vannakkifejezetten kedvelt csatornák az emberek vélekedése szerint. Bemutatom, hogymelyek a legkedveltebb csatornák és, hogy milyen információk szerezhetők beonnan, mennyire nyújtanak teljeskörű képet.A babaváró hitel maximálisan felvehető összege 10millió forint. Mivel ez ahitel szabadfelhasználású, az igénylők maguk dönthetnek arról, hogy mireszeretnék felhasználni az összeget és egyénenként eltérő, hogy agyermekvállalásához, neveléséhez mennyire kötődik az. Dolgozatomban arra iskitérek, hogy mennyire gyakori, hogy más hitelekkel és támogatásokkalkombinálják a babaváró hitelt. Dolgozói interjú során nagyobbbetekintést nyerhettem az ügyfelekkel való személyes kommunikációba, egybankfióki tanácsadó valós tapasztalatai, megélései alapján. Ezzel egyetembenkitérek a banki kommunikációra amely magába foglalja a személyes ügyintézéstőla telefonos és elektronikus kapcsolattartást és nem csak az ügyfelek, hanem abanki oldal bemutatását.Kiemelten fontos az ügyfélélmény, így az interjú során ezt a kérdéskört isérintem, hiszen az ügyfél elégedettség kihatással van a termékkel kapcsolatosvélekedésre, kommunikációra, az ügyintézés gördülékenységére.Összességében tehát, bemutatom a babaváró hitelen keresztül, hogy hogyanzajlik a kommunikáció a babaváró hitellel kapcsolatosan, milyen megélései ésvéleményei vannak az embereknek a termékkel. Bemutatom, hogy ezen vélekedésekalapján hogyan hozható összefüggésbe egy pénzintézeti termék a gyermekvállaláskérdéseivel és banki oldalról megközelítve, hogyan is zajlik a kommunikációegészen az igénylés gondolatától a futamidő végéig.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | anyagi érdekeltség, anyagi ösztönzés, állami támogatás(ok), család, gyermekvállalás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 08. 14:40 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 08. 14:40 |
Actions (login required)
Tétel nézet |