Az ügyfélérték fogalma, ügyfélelégedettség az UniCredit Bankban

Szabó Dávid (2023) Az ügyfélérték fogalma, ügyfélelégedettség az UniCredit Bankban. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szabó Dávid_BGE_Szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Szabó Dávid_BGE_Szakdolgozat.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of nyilatkozat.pdf] PDF
nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (147kB)
[thumbnail of zaro-dolgozati-osszefoglalas_2021_foszk.pdf]
Előnézet
PDF
zaro-dolgozati-osszefoglalas_2021_foszk.pdf

Download (220kB) | Előnézet
[thumbnail of Szabó Dávid értékelő.pdf] PDF
Szabó Dávid értékelő.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (649kB)
[thumbnail of Szabó Dávid_FOSZK_zarodolgozat-biralat-RG.pdf] PDF
Szabó Dávid_FOSZK_zarodolgozat-biralat-RG.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (145kB)

Absztrakt (kivonat)

Az UniCredit Banknál eddig eltöltött közel 16 év alatt fokozatosan ismertem meg a banki szabályozásokat és a folyamatokat. Mindezek alkalmazása és beépítése a mindennapokba, hogy megfelelő magas minőségben tudjuk kiszolgálni ügyfeleinket, folyamatos tanulást és fejlődést igényel. Az évek során munkámban mindig arra törekszem, hogy a szabályokat szem előtt tartva kollégáimnak minél magasabb tudást adjak át, és minél hamarabb elsajátítsák az UniCredit rendszereit, termékeit. Fontos számomra, hogy a munkahelyem és az általam mentorált kollégák esetében minél jobb eredményeket érjek el az értékesítés terén, figyelemmel az ügyféligényeken alapuló értékesítésre. Ahogyan az országok és vezetőik is folyamatosan törekszenek arra, hogy az illegális tevékenységet minél jobban kiszűrjék és megakadályozzák, úgy nincs ez máskent a bankban sem. Személyes tapasztalatom és kollégáim általi elmondottak alapján az szűrhető le, hogy az UniCredit itthon és a csoportbon belül is igen nagy hangsúlyt fektet a pénzmosás megelőzésre. Összeségében nagy feladat van a pénzintézeteken a pénzmosás és terrorizmus finanszírozás megelőzésében, hiszen a legnagyobb szűrők ők. Másrészről pedig a Magyar Nemzeti Bank is árgus szemekkel figyeli a bankokat és a törvények betartását.Záródolgozatom fő témájának az ügyfélelégedettséget választottam. A téma nagyságára és összetettségére tekintettel, arra törekedtem, hogy képet adhassak az olvasó számára, hogyanműködik az ügyfélelégedettségre törekvés az UniCredit Bankban. Fontos, hogy a bank folyamatosan meg tudjon újulni, alkalmazkodni tudjon a gazdasági, piaci változásokhoz, valamint az ügyfelek igényeihez. A felgyorsuló világ és a digitalizációval az ügyfelek igényei, preferenciái is megváltoztak és átalakultak. Már nem elegendőek az új és innovatív megoldások. Szükség van az ügyfélélményre, ügyfélelégedettségre való törekvésre. Az emberek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az életükben a mentális egészségre. Ehhez szorosan kapcsolódik, hogy az ügyfelek, hogy érzik magukat mikor belépnek egy bankfiókba, mikor leülnek egy tanácsadóhoz ügyeiket intézni. Ezek a bank számára is fontos pillanatok. Amikor belép az ügyfél, érzékszerveire hagyatkozva alakít ki egy képet a bankról. Következő fontos lépés a várakozási idő kérdése. Ha sokat várakoznak hajlamosabbak ingerültebbé válni, mely az elején már az elégedettségre is kihatással van a. Ezt követően a tanácsadóval kialakult rossz légkör és felkészültség lesz, mely befolyással van az ügyfélnek a bankról alkotott képével. Úgy gondolom a bank megjelenése, az ügyintézés minősége azok, melyek nagyhatással vannak az ügyfelek elégedettségére. Természetesen a termék árazása és szolgálatátás egyedisége is nagyban befolyásolja az ügyfelek bankról alkotott véleményét, de ez már csak másodlagos benyomás lesz. Ezért is fontosnak tartom, hogy az elsődleges benyomást erősítsük az ügyfélben. Ennek megfelelően a tanácsadók fejlesztését tartom az egyik legfontosabbnak. A kedves ügyfélkiszolgálás, a professzionális igényfelmérés, hiszen ezek azok a pontok, melyekre későbbiek során lehet építeni egy termékfejlesztés kapcsán is. Úgy gondolom a jelenlegi folyamatok továbbfejlesztése mindenképp szükséges ahhoz, hogy még jobb eredményeket érjünk el és növekedjen az ügyfelek megítélése a bankkal szemben.Az ügyfélelégedettség komolyan hatással lehet a bank ügyfeleinek számára és ezzel együtt a jövedelmezőségére. Éppen ezért törekedni kell arra, hogy az ügyfeleink magas színvonalúkiszolgálásban részesüljenek és az igényeiknek megfelelő terméket kapják. A legfontosabb törekvésnek a munkám és e dolgozat megírása kapcsán továbbra is a professzionális igényfelmérést tartom. Ez hatással van a bank termékeire, hiszen, ha megértjük az igényeket, javíthatjuk termékeinket, ezáltal pedig elégedett ügyfeleket kaphatunk.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: bank, banki ügyfél, CRM, ügyfélelégedettség, ügyfélérték
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 15:50
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 15:50
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/52669 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/52669

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet