Somi Anita (2023) Javaslatok chatbot fejlesztésére és tudásbázis készítése SAP törzsadatkezeléshez. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Somi_Anita_U69XF9.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2122. Május 09.. Download (1MB) |
|
PDF
titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (746kB) |
|
PDF
BA_O_Somi_Anita.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2122. Május 09.. Download (356kB) |
|
PDF
Somi Anita Szakdolgozat bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (266kB) |
|
PDF
BA_B_Somi_Anita.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;">Dolgozatom célja egy olyan tudásbázis kiépítésnek és fejlesztésének a bemutatása, mely segíti a felhasználókat a mindennapi használat során. Ha felmerül egy probléma, egyszerűen megkérdezik a chatbot-ot, és az megkeresi nekik a leginkább optimális megoldást vagy választ a kérdésükre kontrolling és törzsanyagkezelés témakörben. <span style="font-size:1rem;">Mivel ez még egy viszonylag új dolog nálunk, ezért konkrét számszerű adatokat igen nehéz lenne kinyerni az eddigi eredményekből, így elsősorban a fejlesztéssel kapcsolatos nehézségekre, problémákra és megoldásokra szeretnék választ adni. </span><span style="font-size:1rem;">A továbbiakban szeretném majd bevezetni a kedves olvasót, hogy hogyan is épül fel egy chatbot. Ennek ismertetem majd a technikai hátterét, előnyeit, hátrányait, illetve a funkcióit. Ezután szeretnék pár szót ejteni a mögötte álló mesterséges intelligenciáról, és hogy hogyan „gondolkodik” a chatbot maga. Aztán rátérek majd a tudásbázis ismertetésére, annak tartalmára és hogy kik és milyen módon fogják ezt a tudásbázist frissíteni. Szerintem fontos, hogy gyorsan és időben választ kapjunk az esetlegesen felmerülő kérdéseinkre a munkánk során. Egy olyan összetett rendszernél, mint az SAP ez elég gyakran előfordul. Szerintem ez nagy segítséget jelentene az új kollégáknak és a régieknek is, ha egy eddig ismeretlen problémába ütköznek. </span><span style="font-size:1rem;">A hipotézisem az, hogy egy ilyen rendszer kialakítása nagyban segítené a problémamegoldás hatékonyságát, hiszen így egy helyen lenne tárolva minden információ. Nem lenne több „elkallódott” email, nem kéne végig kérdezni számos embert, mire megkapjuk a választ. Kutatásom során azt szeretném feltárni, hogy a mik bevezetés nehézségei fejlesztési és karbantartási szinten, melyhez a mélyinterjút választottam, mint kutatási módszert. Az interjúkban a fejlesztő kollégákkal beszélgettem motivációról, felmerülő problémákról, illetve megoldásokról és további chatbot-okkal kapcsolatos egyéb lehetőségekkel. A másik oldalra is kíváncsi vagyok, hogy mekkora az igény egy ilyenfajta újításra, mit lehetne javítani, hogy felhasználóbarát és a mindennapok során hasznos része lehessen a munkának, ehhez a kérdőívet választottam, melyet olyan emberekkel töltettem ki, akik használhatnák ezt. Ezeknek az elemzéséből szeretném felmérni, hogy van-e értelme tovább fejlesztgetni, szeretnék-e az emberek, hogy egy géppel beszélgetnek. Miután ez egy igen speciális szegmens, úgy gondolom, hogy itt egy kisebb minta is elég a kutatáshoz, hiszen ezt nem akárkik számára találták ki. A kutatás eredményei hasznosak lehetnek azok számára, akik nagyobb cégeknél összetett feladatokat látnak el, és az információk forgatagában rendet tennének.</span></p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Chatbot, mesterséges intelligencia, NLP, SAP, törzsadatok |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 15:50 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 15:50 |
Actions (login required)
Tétel nézet |