Javaslatok chatbot fejlesztésére és tudásbázis készítése SAP törzsadatkezeléshez

Somi Anita (2023) Javaslatok chatbot fejlesztésére és tudásbázis készítése SAP törzsadatkezeléshez. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Somi_Anita_U69XF9.pdf] PDF
Somi_Anita_U69XF9.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2122. Május 09..

Download (1MB)
[thumbnail of titkosítási kérelem.pdf] PDF
titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (746kB)
[thumbnail of BA_O_Somi_Anita.pdf] PDF
BA_O_Somi_Anita.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2122. Május 09..

Download (356kB)
[thumbnail of Somi Anita Szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
Somi Anita Szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (266kB)
[thumbnail of BA_B_Somi_Anita.pdf] PDF
BA_B_Somi_Anita.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom célja egy olyan tudásbázis kiépítésnekés fejlesztésének a bemutatása, mely segíti a felhasználókat a mindennapihasználat során. Ha felmerül egy probléma, egyszerűen megkérdezik a chatbot-ot,és az megkeresi nekik a leginkább optimális megoldást vagy választ a kérdésükrekontrolling és törzsanyagkezelés témakörben.Mivel ez még egy viszonylag újdolog nálunk, ezért konkrét számszerű adatokat igen nehéz lenne kinyerni azeddigi eredményekből, így elsősorban a fejlesztéssel kapcsolatos nehézségekre,problémákra és megoldásokra szeretnék választ adni.Atovábbiakban szeretném majd bevezetni a kedves olvasót, hogy hogyan is épül felegy chatbot. Ennek ismertetem majd a technikai hátterét, előnyeit, hátrányait,illetve a funkcióit. Ezután szeretnékpár szót ejteni a mögötte álló mesterséges intelligenciáról, és hogy hogyan„gondolkodik” a chatbot maga. Aztán rátérek majd a tudásbázis ismertetésére, annaktartalmára és hogy kik és milyen módon fogják ezt a tudásbázist frissíteni. Szerintemfontos, hogy gyorsan és időben választ kapjunk az esetlegesen felmerülőkérdéseinkre a munkánk során. Egy olyan összetett rendszernél, mint az SAP ezelég gyakran előfordul. Szerintem ez nagy segítséget jelentene az újkollégáknak és a régieknek is, ha egy eddig ismeretlen problémába ütköznek.A hipotézisem az, hogy egy ilyenrendszer kialakítása nagyban segítené a problémamegoldás hatékonyságát, hiszenígy egy helyen lenne tárolva minden információ. Nem lenne több „elkallódott”email, nem kéne végig kérdezni számos embert, mire megkapjuk a választ.Kutatásom során azt szeretném feltárni, hogy a mik bevezetés nehézségeifejlesztési és karbantartási szinten, melyhez a mélyinterjút választottam, mintkutatási módszert. Az interjúkban a fejlesztő kollégákkal beszélgettemmotivációról, felmerülő problémákról, illetve megoldásokról és továbbichatbot-okkal kapcsolatos egyéb lehetőségekkel. A másik oldalra is kíváncsivagyok, hogy mekkora az igény egy ilyenfajta újításra, mit lehetne javítani,hogy felhasználóbarát és a mindennapok során hasznos része lehessen a munkának,ehhez a kérdőívet választottam, melyet olyan emberekkel töltettem ki, akikhasználhatnák ezt. Ezeknek az elemzéséből szeretném felmérni, hogy van-eértelme tovább fejlesztgetni, szeretnék-e az emberek, hogy egy géppel beszélgetnek.Miután ez egy igen speciális szegmens, úgy gondolom, hogy itt egy kisebb mintais elég a kutatáshoz, hiszen ezt nem akárkik számára találták ki. A kutatáseredményei hasznosak lehetnek azok számára, akik nagyobb cégeknél összetettfeladatokat látnak el, és az információk forgatagában rendet tennének.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Chatbot, mesterséges intelligencia, NLP, SAP, törzsadatok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 15:50
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 15:50

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet