A minőségmenedzsment jelentősége franchise rendszerekben

Petrőcz Cintia Vanessza (2023) A minőségmenedzsment jelentősége franchise rendszerekben. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Petrőcz_Cintia_Vanessza_UQPK8C.pdf] PDF
Petrőcz_Cintia_Vanessza_UQPK8C.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Petrőcz_Cintia_Vanessza.pdf] PDF
BA_O_Petrőcz_Cintia_Vanessza.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (234kB)
[thumbnail of Bírálat_PetrőczCV.pdf] PDF
Bírálat_PetrőczCV.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (164kB)
[thumbnail of BA_B_Petrőcz_Cintia_Vanessza.pdf] PDF
BA_B_Petrőcz_Cintia_Vanessza.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (5MB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;">Szakdolgozatom fő témájának a minőségnek, illetve menedzsmentjének relevanciája állandó érvényű a gazdaságban és mindennapi életünkben egyaránt. Fogyasztóként minden nap találkozunk a minőség jelentőségével, a gazdaság tekintetében pedig a piaci verseny és a vevői elvárások ma már megkövetelik a minőségmenedzsment módszereinek, eszközeinek alkalmazását, stratégiai szintre emelését. Legfőbb célom a minőség, a minőségmenedzsment és a franchise rendszer átfogó ismertetése volt, valamint e három tényező kapcsolatának vizsgálata. Szerettem volna tanulmányozni viszonyukat, egymásra gyakorolt hatásukat. A dolgozat szakirodalmi áttekintés részében a fogalmak tisztázása mellett bemutatásra kerültek a minőségmenedzsment módszerei és eszközei. A legfőbb minőségügyi rendszereket is ismertettem úgy, mint a TQM, az ISO 9000 szabványcsalád, a Six Sigma, illetve a Lean menedzsment alapvetéseit. Majd ezen módszerek és rendszerek beépítése foglalkoztatott a szervezetek működésébe. A minőségmenedzsment kiemelt jelentőségére szerettem volna rávilágítani a franchise rendszerek esetében, hiszen a megfelelő módszerekkel kialakított ügyfélhűség a siker kulcsát is jelentheti ezeknél a láncoknál. A franchise szervezeti formától sok vállalkozó ódzkodik, illetve kutatások is vizsgálták a minőségre való negatív hatásait. Ennek ellenére hiszem, hogy már sok alternatíva van a vezetők kezében a problémák leküzdésére, melyek beillesztése a szervezeti működésbe biztosíthatja a megfelelő minőséget a franchise hálózatoknál. Ezen állítás bizonyítására olyan módszereket igyekeztem felsorakoztatni, és részletesebben bemutatni, melyek a minőség hanyatlását meg tudják akadályozni ezen rendszerek esetében. Egy konkrét minőségmenedzsment modellel kezdtem a sort, amelynek strukturális kialakítása a franchise hálózatok működésének alapjául szolgálhat. Ezen kívül főbb témáimat a franchise átvevők kiválasztásának eljárása, a franchise szerződések, a tréningek, illetve az álcázott próbavásárlás módszere jelentette.&nbsp;Kutatásom által a dolgozatomban bemutatott minőségmenedzsment módszerek és eszközök alkalmazását szerettem volna megismerni a gyakorlatban. Ehhez két hazai cég tevékenységébe igyekeztem betekintést nyerni egy-egy interjú segítségével.<br></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Krajcsák Zoltán
Belső
Kut.prof.; Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék; PSZK
Orosz Dávid
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: franchise, ISO minőségbiztosítási rendszer, minőség, minőségbiztosítási eljárások, minőségellenőrzés, minőségmenedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 15:48
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 15:48

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet