Petrőcz Cintia Vanessza (2023) A minőségmenedzsment jelentősége franchise rendszerekben. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Petrőcz_Cintia_Vanessza_UQPK8C.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Petrőcz_Cintia_Vanessza.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (234kB) |
|
PDF
Bírálat_PetrőczCV.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (164kB) |
|
PDF
BA_B_Petrőcz_Cintia_Vanessza.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (5MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom fő témájának a minőségnek, illetve menedzsmentjének relevanciája állandó érvényű a gazdaságban és mindennapi életünkben egyaránt. Fogyasztóként minden naptalálkozunk a minőség jelentőségével, a gazdaság tekintetében pedig a piaci verseny és a vevői elvárások ma már megkövetelik a minőségmenedzsment módszereinek, eszközeinek alkalmazását, stratégiai szintre emelését.Legfőbb célom a minőség, a minőségmenedzsment és a franchise rendszer átfogó ismertetése volt, valamint e három tényező kapcsolatának vizsgálata. Szerettem volna tanulmányozniviszonyukat, egymásra gyakorolt hatásukat. A dolgozat szakirodalmi áttekintés részében a fogalmak tisztázása mellett bemutatásra kerültek a minőségmenedzsment módszerei és eszközei. A legfőbb minőségügyi rendszereket is ismertettem úgy, mint a TQM, az ISO 9000 szabványcsalád, a Six Sigma, illetve a Lean menedzsment alapvetéseit. Majd ezen módszerek és rendszerek beépítése foglalkoztatott a szervezetek működésébe.A minőségmenedzsment kiemelt jelentőségére szerettem volna rávilágítani a franchise rendszerek esetében, hiszen a megfelelő módszerekkel kialakított ügyfélhűség a siker kulcsát is jelentheti ezeknél a láncoknál. A franchise szervezeti formától sok vállalkozó ódzkodik, illetve kutatások is vizsgálták a minőségre való negatív hatásait. Ennek ellenére hiszem, hogy már sok alternatíva van a vezetők kezében a problémák leküzdésére, melyek beillesztése a szervezeti működésbe biztosíthatja a megfelelő minőséget a franchise hálózatoknál. Ezen állításbizonyítására olyan módszereket igyekeztem felsorakoztatni, és részletesebben bemutatni, melyek a minőség hanyatlását meg tudják akadályozni ezen rendszerek esetében. Egy konkrét minőségmenedzsment modellel kezdtem a sort, amelynek strukturális kialakítása a franchise hálózatok működésének alapjául szolgálhat. Ezen kívül főbb témáimat a franchise átvevők kiválasztásának eljárása, a franchise szerződések, a tréningek, illetve az álcázott próbavásárlás módszere jelentette.Kutatásom által a dolgozatomban bemutatott minőségmenedzsment módszerek és eszközök alkalmazását szerettem volna megismerni a gyakorlatban. Ehhez két hazai cég tevékenységébe igyekeztem betekintést nyerni egy-egy interjú segítségével.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | franchise, ISO minőségbiztosítási rendszer, minőség, minőségbiztosítási eljárások, minőségellenőrzés, minőségmenedzsment |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 15:48 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 15:48 |
Actions (login required)
Tétel nézet |