Zalka Virág (2023) Az Y és Z generáció álláskeresési szokásai napjainkban az online térben. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
ZALKA_VIRÁG_NN70SI.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (5MB) |
|
PDF
BA_O_Zalka_Virág.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (329kB) |
|
PDF
Zalka Virág_bírálat_EE_FLK.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (161kB) |
|
PDF
BA_B_Zalka_Virág.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom a digitális korban élő fiatalok munkaerőpiaci helyzetéről és lehetőségeiről szól.A fiatalok eltérő mentalitással rendelkeznek az idősebb korosztályhoz képest, és magabiztosan használják a technikai eszközöket. A diplomás fiataloknak a legjobb az elhelyezkedési esélyük, míg az alapfokú végzettséggel rendelkezőké a legnehezbb. A fiataloknak gyorsan és önállóan kell elhelyezkedniük, és ehhez magas szintű digitális kompetenciákkal kell rendelkezniük, például önéletrajz-írás, álláskeresés és interjúzás terén. Az online lehetőségek fontosak, mivel a digitális munkaerőpiacon sokkal több lehetőség van, mint a hagyományos offline módszerekkel. Szeretném bemutatni a digitális munkaerőpiaci technikákat és álláskeresési praktikákat, és egy kérdőíves felmérést készítettem az Y és Z generáció szokásairól és valós álláskeresési technikáiról.Célom, hogy lássam, mennyire fogékonyak az újdonságokra, és mennyire félnek a digitális piacon szükséges adatok kiadásától.Az adatok alapján a következő megállapításokat tehetjük az álláskeresési szokásokkal kapcsolatban:Az érettségivel rendelkezők nagyobb arányban keresnek állást a közösségi oldalakon, mint a diplomával rendelkezők.Az aktív álláskeresők kevesebb mint ötöde figyeli a közösségi oldalakon megjelenő álláshirdetéseket, ezért más álláskeresési technikákat is alkalmazni kell.A közösségi oldalak népszerűek az álláskeresők körében, de a tapasztaltabb korosztályok (vélhetően az idősebb generációk) kevésbé bíznak bennük.A direkt megkeresésekkel érkező ajánlatokra a kitöltők fele hajlandó lenne válaszolni, és negyedük változtatna munkahelyet ezen keresztül. Az állás elfogadása és a munkahely megváltoztatása között azonban különbség van, mert a kitöltők bizalmatlanok és ragaszkodnak a jelenlegi munkahelyükhöz.Az elégedettségi szint növelése érdekében fontos, hogy a tapasztalattal rendelkezők is jobban megismerjék a közösségi média álláskeresési lehetőségeit, míg az aktív álláskeresőknek érdemes más technikákat is alkalmazniuk. A direkt megkeresésekkel érkező ajánlatok lehetnek hatékonyak, de a kitöltők ragaszkodnak a jelenlegi munkahelyükhöz, ezért fontos, hogy a munkáltatók megfelelően kommunikálják az ajánlatokat, és meggyőződjenek arról, hogy az ajánlatot elfogadó munkavállalók is elégedettek lesznek az új munkahelyükkel.A tanulmány az önéletrajzok formai és tartalmi változásait is vizsgálja. A kutatás eredményei szerint a legtöbb ember úgy véli, hogy a fényképes önéletrajz fontos, és csak tartalmi változás esetén frissítik azt. A dizájn és a fotók módosítását kevésbé tartják fontosnak, bár eredménytelen álláspályázatok hatására mégis végeznek megjelenésre vonatkozó módosításokat. Az új videó-önéletrajz még nem elterjedt, de várhatóan az újabb generációk digitális felkészültségének és influencer törekvéseinek köszönhetően emelkedni fog a népszerűsége. A kutatás azt is kimutatta, hogy nem mindenki használja az általa preferált önéletrajzot, és a vállalkozó szellemű kitöltők, akik videókészítést próbálnának ki, nem osztanák meg nyilvánosan a videóikat, mert félnek a problémáktól.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, álláshirdetés, közösségi média, önéletrajz, Y generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 15:48 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 15:48 |
Actions (login required)
Tétel nézet |