Az Y és Z generáció álláskeresési szokásai napjainkban az online térben

Zalka Virág (2023) Az Y és Z generáció álláskeresési szokásai napjainkban az online térben. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of ZALKA_VIRÁG_NN70SI.pdf] PDF
ZALKA_VIRÁG_NN70SI.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (5MB)
[thumbnail of BA_O_Zalka_Virág.pdf] PDF
BA_O_Zalka_Virág.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (329kB)
[thumbnail of Zalka Virág_bírálat_EE_FLK.pdf] PDF
Zalka Virág_bírálat_EE_FLK.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (161kB)
[thumbnail of BA_B_Zalka_Virág.pdf] PDF
BA_B_Zalka_Virág.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom a digitális korban élő fiatalok munkaerőpiaci helyzetéről és lehetőségeiről szól.A fiatalok eltérő mentalitással rendelkeznek az idősebb korosztályhoz képest, és magabiztosan használják a technikai eszközöket. A diplomás fiataloknak a legjobb az elhelyezkedési esélyük, míg az alapfokú végzettséggel rendelkezőké a legnehezbb. A fiataloknak gyorsan és önállóan kell elhelyezkedniük, és ehhez magas szintű digitális kompetenciákkal kell rendelkezniük, például önéletrajz-írás, álláskeresés és interjúzás terén. Az online lehetőségek fontosak, mivel a digitális munkaerőpiacon sokkal több lehetőség van, mint a hagyományos offline módszerekkel. Szeretném bemutatni a digitális munkaerőpiaci technikákat és álláskeresési praktikákat, és egy kérdőíves felmérést készítettem az Y és Z generáció szokásairól és valós álláskeresési technikáiról.Célom, hogy lássam, mennyire fogékonyak az újdonságokra, és mennyire félnek a digitális piacon szükséges adatok kiadásától.Az adatok alapján a következő megállapításokat tehetjük az álláskeresési szokásokkal kapcsolatban:Az érettségivel rendelkezők nagyobb arányban keresnek állást a közösségi oldalakon, mint a diplomával rendelkezők.Az aktív álláskeresők kevesebb mint ötöde figyeli a közösségi oldalakon megjelenő álláshirdetéseket, ezért más álláskeresési technikákat is alkalmazni kell.A közösségi oldalak népszerűek az álláskeresők körében, de a tapasztaltabb korosztályok (vélhetően az idősebb generációk) kevésbé bíznak bennük.A direkt megkeresésekkel érkező ajánlatokra a kitöltők fele hajlandó lenne válaszolni, és negyedük változtatna munkahelyet ezen keresztül. Az állás elfogadása és a munkahely megváltoztatása között azonban különbség van, mert a kitöltők bizalmatlanok és ragaszkodnak a jelenlegi munkahelyükhöz.Az elégedettségi szint növelése érdekében fontos, hogy a tapasztalattal rendelkezők is jobban megismerjék a közösségi média álláskeresési lehetőségeit, míg az aktív álláskeresőknek érdemes más technikákat is alkalmazniuk. A direkt megkeresésekkel érkező ajánlatok lehetnek hatékonyak, de a kitöltők ragaszkodnak a jelenlegi munkahelyükhöz, ezért fontos, hogy a munkáltatók megfelelően kommunikálják az ajánlatokat, és meggyőződjenek arról, hogy az ajánlatot elfogadó munkavállalók is elégedettek lesznek az új munkahelyükkel.A tanulmány az önéletrajzok formai és tartalmi változásait is vizsgálja. A kutatás eredményei szerint a legtöbb ember úgy véli, hogy a fényképes önéletrajz fontos, és csak tartalmi változás esetén frissítik azt. A dizájn és a fotók módosítását kevésbé tartják fontosnak, bár eredménytelen álláspályázatok hatására mégis végeznek megjelenésre vonatkozó módosításokat. Az új videó-önéletrajz még nem elterjedt, de várhatóan az újabb generációk digitális felkészültségének és influencer törekvéseinek köszönhetően emelkedni fog a népszerűsége. A kutatás azt is kimutatta, hogy nem mindenki használja az általa preferált önéletrajzot, és a vállalkozó szellemű kitöltők, akik videókészítést próbálnának ki, nem osztanák meg nyilvánosan a videóikat, mert félnek a problémáktól.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, álláshirdetés, közösségi média, önéletrajz, Y generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 15:48
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 15:48

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet