A Z-generáció felé történő munkaadói márkaépítés

Bárdossy Kornél (2023) A Z-generáció felé történő munkaadói márkaépítés. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Bárdossy_Kornél_MLJK32.pdf] PDF
Bárdossy_Kornél_MLJK32.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (848kB)
[thumbnail of BA_O_Bárdossy_Kornél.pdf] PDF
BA_O_Bárdossy_Kornél.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (158kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat_Bárdossy_Kornél_MLJK32.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat_Bárdossy_Kornél_MLJK32.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (160kB)
[thumbnail of BA_B_bardossy_kornel.pdf] PDF
BA_B_bardossy_kornel.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (107kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a Z generációfelé történő munkaadói márkaépítés. Kutatásom során arra a kérdésre kerestem aválaszt, hogy hogyan hat a munkáltatók kialakított munkaadói márkája a Zgenerációs munkavállalók munkahelyválasztási preferenciáira. Ezen kérdésmegválaszolásának érdekében szekunder kutatásom keretei között végeztem egyszakirodalmi áttekintést a munkaadói márka és a generációtudomány elméletihátterével kapcsolatban, majd primer kutatásom során a munkavállalók általálláskeresés és munkahelyválasztás során előnyben részesített munkáltatóitényezőket vizsgáltam. A dolgozatot a munkaadói márkaszakirodalmának feldolgozásával kezdem. A szakirodalmi áttekintés elsőfejezetében először a márka fogalmát és jelenségét mutatom be röviden, majdmagának a munkaadói márkának a definícióját, kialakulásának történetét éskülönböző értelmezéseit veszem górcső alá, végül a munkaadói márkaépítés céljárólés a megfelelően kialakított munkáltatói márkák előnyeiről ejtek szót. Szekunderkutatásom második fejezetében a munkaadói márkaépítés folyamatát vizsgálom. Ezta munkaadói márka elemeinek és eszközeinek bemutatásával kezdem, majd áttérek amunkaadói márkaépítés folyamatának lépéseire és tényezőire, végezetül pedig akialakított munkaadói márkákat befolyásoló hatásokról és a szervezetekkiépített munkáltatói márkájuk fejlesztésével kapcsolatos opcióiról számolokbe. Szekunder kutatásom utolsó fejezetét a generáció fogalmának tisztázásával kezdem,majd a munkaadói márkázás szempontjából vizsgálom a munkaerőpiacon aktuálisan jelenlévőgenerációkat. Primer kutatásom fókuszában a Z generáció álláskeresésiés munkahelyválasztási szokásai és szempontjai állnak. Ezeket szándékozombemutatni és összehasonlítani az idősebb generációk által előnyben részesített tényezőkkel.Kutatásomhoz a kérdőíves módszert választottam, amely egy kvantitatív kutatásiforma. A kérdőívet különböző közösségi média platformokon és kérdőív kitöltésrespecializálódott csoportokban tettem közzé. A beérkezett válaszok elemzésesorán először általános megállapításokat tettem az összegyűjtött mintáról,kitérve a kitöltők nemére, valamint tanulmányi és munkavállalói státuszára.Ezután az első munkaviszony megkötésének számukra ideális időpontjáról, valamintaz általuk leginkább preferált munkaviszony hosszáról kapott információkkalkapcsolatban teszek megállapításokat. A következő kérdésblokkban a kitöltőkáltal preferált álláskeresési felületeknek, és az egyes, munkáltatókkalkapcsolatos információszerzési platformoknak jelentőségével foglalkozom, részletesebbenelemezve a közösségi média szerepét. Kérdőívem utolsó kérdéscsoportjában aválaszadók által leginkább előnyben részesített munkáltatói tényezőket mutatombe, különös figyelmet fordítva a munka és magánélet egyensúlyának fontosságára.Primer kutatásom zárásaként összefoglalom a beérkezett eredmények alapjánlevonható konklúziókat, és az ezek alapján általam adott javaslatokat,elsősorban a Z generációs munkavállalók által preferált munkaviszony hosszával,az egyes álláskeresési és munkáltatókkal kapcsolatos tájékozódási platformokhasználatával, valamint a Z generáció számára legfontosabb munkáltatóitényezőkkel kapcsolatban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: generációk, márka, munkaadói márkaépítés, munkaerőpiac, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 15:48
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 15:48

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet