Szakál Zsolt (2023) A FrieslandCampina Hungária Zrt. üzleti modelljének bemutatása és elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Szakál_Zsolt_DQBMPE_záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
FrieslandCampina_Hungaria_Zrt._2021_Kiegeszito_melleklet.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (313kB) |
|
PDF
Szakál_Zsolt_DQBMPE_záródolgozat_összefoglalása.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (201kB) |
|
PDF
Zarodolgozat_ertekeles_PappSandor.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (833kB) |
|
PDF
Szakál Zsolt.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (142kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom témája a FrieslandCampina cég üzleti modelljénekaz elemzése volt, ahol a szakmai gyakorlatomat is végeztem, így kézenfekvő voltez számomra. Kezdetben a cég bemutatásával kezdtem és azzal, hogy mit is jelentaz üzleti modell. Részletezem két fő tevékenységemet melyet a mindennapi munkámsorán végzek és igyekeztem ezt Bemutattam mi is az az üzleti modell vászon ésezeknek a részei tekintetében elemeztem a vállalat főbb mozgatórugóit, apotenciális partnereket, a termékek célközönségét. Részleteztem a vállalatpartnereit hiszen, a vállalat együttműködése partnereivel és forgalmazóival afenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás elkötelezettségén alapul. Avállalat fontosnak tartja, hogy partnerei és forgalmazói is ugyanilyenelkötelezettek legyenek a fenntartható fejlődés és a társadalmi igazságosságértékei iránt, és ezeket az értékeket a mindennapi munkájuk során isalkalmazzák. Kiemelt tevékenységének vizsgálatát is vizsgáltam, hiszen ezfontos aspektusa az üzleti modell elemzésének. A vállalat fő termékei közétartoznak a tej, a vaj, a sajt, a joghurt, a fagylalt, desszertek és azételízesítők. Több márkán keresztül kerülnek a fogyasztókhoz a termékek, ígypárat megjelöltem és ábrával szemléltettem. Erőforrások és csatornákfeltérképezése is rejt a dolgozatom szempontjából fontos információkat, ígyezeket külön alponttal ellátva ismertettem. Bevételi forrásokat is szükségesismerni, annak érdekében, hogy meg lehessen állapítani a cég sikerességét, így ezeketis röviden leírtam aztán a későbbiekben diagramm és táblázat formájábanrészleteztem. A tanulmányaim során elsajátított SWOT elemzést is alkalmaztam avállalatra nézve. Hiszen ez segít azonosítani erőforrásokat, amikkelrendelkezik és lehetőségeket, amelyek kihasználásra várnak. Mindezek mellettbelátást nyújt a külső tényezőkre, amik befolyásolják a vállalkozás működését,nem végső sorban pedig segít elkerülni a potenciális problémákat. Értékesítésicsatornák fontosságára is felhívtam a figyelmet hiszen a cég sokszínűségétmutatja, hiszen öt féle csatornát is el tudtam különíteni és részletesebbenbeszélni róluk. A bevételi forrásokat is külön szegmensre osztottam éshaszonlóan az értékesítése csatornákhoz, külön beszéltem az egyes részekről,hogy érthetőek legyenek az egyes rész egységek. Utolsó egységként részletesen bemutattam a cégbevételeinek és kiadásainak arányát a 2021-es kiegészítő melléklete alapján.Szemléltetés céljából ahogy ezt már említettem, beszúrtam hozzá táblázatot ésdiagrammot is, amin nagyságrendileg is látható ezek alakulása a 2020-as évhezviszonyítva is. Összegzésképpen kiemelném, hogy nagy gyakorlati tapasztalatotszereztem a cégnél és tapasztalataim sokat számítottak dolgozatomelkészítésénél, az elméleti tudással ötvözve, amit az órákon sikerültelsajátítanom.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | adózás, kiegészítő melléklet, SWOT-elemzés, tejipar, üzleti modellek |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 15:47 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 15:47 |
Actions (login required)
Tétel nézet |