Szeghalmi Eszter Sylvia (2023) Vásárlási szokások és a fogyasztói döntéshozatal meghatározó tényezői laptopvásárlás alkalmával. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szeghalmi_Eszter_EQ8XIF.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Szeghalmi_Eszter.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (199kB) |
|
PDF
SzeghalmiEszter.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (225kB) |
|
PDF
Scan 09 máj. 23 · 12·58·02.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A fogyasztói magatartás és döntéshozatal egy összetett folyamat, amelynek vizsgálata elengedhetetlen ahhoz, hogy behatóbb képet kapjunk a különböző vásárlói szokásokról és trendekről, valamint kiemelhessük a végső vásárlási döntéshez vezető meghatározó tényezőket.Manapság a technológia mindennapjaink részévé vált, így a laptopok is meghatározó szerepet töltenek be életünkben, mind a munka, szórakozás, kapcsolattartás és a tanulmányok terén. A laptopvásárlás egy megfontolt döntést igénylő vásárlás, mely komplex fogyasztói magatartással jár.A kutatás célja, a vásárlási döntést befolyásoló szempontok behatóbb megismerése, illetve rávilágítani a fogyasztók általi preferenciabéli különbségekre laptop vásárlása esetén. Emellett, kutatásomban kiemelkedő hangsúlyt fektetek a vásárlási döntést megelőző tájékozódás és információszerzés tanulmányozására, a szokások feltárására. Továbbá, vizsgálom az online ésoffline vélemények, valamint az ajánlások szerepét, illetve ezek befolyásoló hatását. Az adatgyűjtéshez primer kutatást végeztem, amelynek kivitelezéséhez kvantitatív módszert, ezen belül online kérdőíves felmérést alkalmaztam.A kutatás eredményei alapján, laptopvásárlás alkalmával felmerülő bizonyos tényezők fontossági sorrendjét tekintve a válaszadók számára első helyre egyértelműen a minőség kerül, második helyen az ár, ezt követően pedig a megbízhatóság, a márka, a kinézet, a kiegészítő szolgáltatások, továbbá az elérhetőség szempontja szerepel. További eredmények alapján megállapítható, hogy laptopvásárlás előtt a válaszadók többsége honlapról, illetve ismerősöktől tájékozódik. A tájékozódás, illetve döntéshozatal a vásárlók többségénél pár napot vagy pár hetet vesz igénybe. A vásárlási szokások elemzésekor szembetűnő, hogy a kitöltők többsége bár online tájékozódik, mégis a személyes bolti vásárlást részesíti előnyben, szemben a termék megrendelésével és kiszállításával. Ezen felül a kutatási eredmények azt mutatják, hogy a kitöltők számára az ismerősök véleménye fontosabb tényező az online elérhető véleményeknél és értékeléseknél, továbbá a kitöltők úgy gondolják, hogy ez nagyobb mértékben befolyásolja vásárlásuk kimenetelét. Ettől függetlenül, az online vélemények segíthetnek a döntéshozatalban, a válaszadók nagy része vásárlásra ösztönzőnek tartja a pozitív értékeléseket.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | döntéshozatal, fogyasztói magatartás, laptop, vásárlási folyamat, vásárlási szokások |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 15:46 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 15:46 |
Actions (login required)
Tétel nézet |