Vásárlási szokások és a fogyasztói döntéshozatal meghatározó tényezői laptopvásárlás alkalmával

Szeghalmi Eszter Sylvia (2023) Vásárlási szokások és a fogyasztói döntéshozatal meghatározó tényezői laptopvásárlás alkalmával. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szeghalmi_Eszter_EQ8XIF.pdf] PDF
Szeghalmi_Eszter_EQ8XIF.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Szeghalmi_Eszter.pdf] PDF
BA_O_Szeghalmi_Eszter.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (199kB)
[thumbnail of SzeghalmiEszter.pdf] PDF
SzeghalmiEszter.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (225kB)
[thumbnail of Scan 09 máj. 23 · 12·58·02.pdf] PDF
Scan 09 máj. 23 · 12·58·02.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A fogyasztói magatartás és döntéshozatal egy összetett folyamat, amelynek vizsgálata elengedhetetlen ahhoz, hogy behatóbb képet kapjunk a különböző vásárlói szokásokról és trendekről, valamint kiemelhessük a végső vásárlási döntéshez vezető meghatározó tényezőket.Manapság a technológia mindennapjaink részévé vált, így a laptopok is meghatározó szerepet töltenek be életünkben, mind a munka, szórakozás, kapcsolattartás és a tanulmányok terén. A laptopvásárlás egy megfontolt döntést igénylő vásárlás, mely komplex fogyasztói magatartással jár.A kutatás célja, a vásárlási döntést befolyásoló szempontok behatóbb megismerése, illetve rávilágítani a fogyasztók általi preferenciabéli különbségekre laptop vásárlása esetén. Emellett, kutatásomban kiemelkedő hangsúlyt fektetek a vásárlási döntést megelőző tájékozódás és információszerzés tanulmányozására, a szokások feltárására. Továbbá, vizsgálom az online ésoffline vélemények, valamint az ajánlások szerepét, illetve ezek befolyásoló hatását. Az adatgyűjtéshez primer kutatást végeztem, amelynek kivitelezéséhez kvantitatív módszert, ezen belül online kérdőíves felmérést alkalmaztam.A kutatás eredményei alapján, laptopvásárlás alkalmával felmerülő bizonyos tényezők fontossági sorrendjét tekintve a válaszadók számára első helyre egyértelműen a minőség kerül, második helyen az ár, ezt követően pedig a megbízhatóság, a márka, a kinézet, a kiegészítő szolgáltatások, továbbá az elérhetőség szempontja szerepel. További eredmények alapján megállapítható, hogy laptopvásárlás előtt a válaszadók többsége honlapról, illetve ismerősöktől tájékozódik. A tájékozódás, illetve döntéshozatal a vásárlók többségénél pár napot vagy pár hetet vesz igénybe. A vásárlási szokások elemzésekor szembetűnő, hogy a kitöltők többsége bár online tájékozódik, mégis a személyes bolti vásárlást részesíti előnyben, szemben a termék megrendelésével és kiszállításával. Ezen felül a kutatási eredmények azt mutatják, hogy a kitöltők számára az ismerősök véleménye fontosabb tényező az online elérhető véleményeknél és értékeléseknél, továbbá a kitöltők úgy gondolják, hogy ez nagyobb mértékben befolyásolja vásárlásuk kimenetelét. Ettől függetlenül, az online vélemények segíthetnek a döntéshozatalban, a válaszadók nagy része vásárlásra ösztönzőnek tartja a pozitív értékeléseket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: döntéshozatal, fogyasztói magatartás, laptop, vásárlási folyamat, vásárlási szokások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 15:46
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 15:46

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet