Pataki Áron (2023) A változás kommunikációja a gyakorlatban egy bankfúzió során. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
A Szakdolgozat Pataki Áron A változás kommunikációja a gyakorlatban.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 09.. Download (773kB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem Pataki Áron.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (320kB) |
|
PDF
szakdolgozati-osszefoglalas_2022majustol Pataki Áron.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 09.. Download (234kB) |
|
PDF
Pataki Áron_bírálat_GM_FLK.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (182kB) |
|
PDF
Scanned_from_a_Lexmark_Multifunction_Product2023-05-09-114416.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p><b>Abstract:</b></p> <p>A dolgozat a vállalatok kommunikációjának témájában íródott. Az elkészült dolgozat egy bank működésén keresztül igyekszik szemléltetni, hogy milyen folyamatok és gyakorlatok kísérnek egy nagy horderejű fúziós változást.</p> <p>Egy fúzió mindig rengeteg átalakulással jár, ami kommunikációs szempontból hatalmas kihívást jelenthet a bank számára. Mind a belső dolgozókkal kapcsolatos kommunikáció, mind az ügyfelek felé folytatott kommunikáció hatalmas feladat elé állíthatja a szervezetet. A munkavállalóknak szükségszerűen ki kell lépniük a komfortzónáikból, mivel a létrejövő szervezet korábbi bankok dolgozói állományát olvassza egybe és hoz létre egységes területeket. A bankok belső gyakorlata jelentősen eltérhet a létrejövő szervezetéhez képest, még akkor is, ha csak a bankok megoldásai közül válogatva alakítják ki az új bank belső menetét, nem beszélve arról, hogy a létrejövő nagybank méreténél fogva igényelhet egyedi és maguk nemében teljességgel új gyakorlatokat a dolgozók életében. Egy ilyen léptékű és ismétlődő változás erőteljesen hathat a munkavállalók lelki állapotára, és rengeteg plusz teendőt róhat mindenkire. A rendszerek szinkronizálása, az adminisztráció változása és a változó szervezeti felépítés, mind olyan tényezők, amik nem csak a munka mennyiségét tekintve egy felfokozott időszak, hanem az adódó esetleges nehézségek révén lelkileg és mentálisan is megterhelő lehet minden munkatársnak. Egy ilyen időszakban fokozottan kell foglalkozni a belső kommunikációra és arra, hogy a munkavállalók a nagy változások közepette ne érezzék magukat elveszve, mert az rossz hatással lehet a munkájukra, a magánéletükre, ami kihat az ügyfelek elégedettségére és a bank eredményességére. Mind külső, mind belső kommunikációs szempontbók egyszere kell biztosítani, hogy a fontos dolgok működése és a zavartalan szolgáltatásnyújtás feltételei adottak, és mindeközben belül és kívül kifejezésre kell juttatni, hogy a dolgozók és ügyfelek jól fognak járni a változásokkal.</p> <p>A dolgozatot a hazai és nemzetközi szakirodalom segítségével szeretném megalapozni és átfogó képet adni a vállalati kommunikáció minél több aspektusáról. Szeretném több oldalról megvilágítani a kommunikáció egyes részleteit és támpontot adni a későbbi primer kutatásomnak, hogy az ott kapott információk értelmezéséhez segítséget nyújtson. A szakirodalom módszeres feldolgozásával számba veszem a kommunikáció módjait, formáit és jellegzetességeit. A szakirodalom kutatását két fejezetre bontom és külön tárgyalom, a vállalati belső kommunikáció és külső kommunikáció lehetséges aspektusait.</p> <p>Dolgozatomban arra a kérdésre keresem a választ, hogy milyen kommunikációt folytat a bank, az átalakulások során, hogy figyelembevéve a változás jellegét, hiszen a létrejövő szervezet és a benne folytatott gyakorlat az egyes munkavállalók számára merőben új kihívást jelenthet. A vállalat érdeke a lehető legsimább átmenet, mely során tekintettel kell lennie a dolgozói behatárolt teljesítőképességére, és közben vigyáznia is kell, mert a fúzió során esetlegesen a vártnál nagyobb munkavállalói fluktuáció nagy hatással lehet az ügyfelek kiszolgálására. A bank, mint olyan, egy meglehetősen hierarchikus rendszer, és ebből adódóan nagy felelősség hárul az egyes vezetőkre, főleg azokra, akik közvetlenül az ügyfelek kiszolgálását végző dolgozókat irányítják. </p> <p>A dolgozatban a kutatás alapjául a bank egy különálló szervezeti egységének kommunikációja szolgál. A kutatáshoz egy olyan területet választottam a bankon belül, amelynél a bank központi kommunikációja, saját belső kommunikációja és a bank külső, az ügyfelek felé folytatott kommunikációja is megfigyelhető a gyakorlatban, így leképezve a nagy kiterjedésű bank kommunikációját egy elkülönülő egységén keresztül.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bank, csoportkommunikáció, kommunikációs folyamat, vállalati kommunikáció, változásmenedzsment |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 15:45 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 15:45 |
Actions (login required)
Tétel nézet |