A változás kommunikációja a gyakorlatban egy bankfúzió során

Pataki Áron (2023) A változás kommunikációja a gyakorlatban egy bankfúzió során. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of A Szakdolgozat Pataki Áron A változás kommunikációja a gyakorlatban.pdf] PDF
A Szakdolgozat Pataki Áron A változás kommunikációja a gyakorlatban.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 09..

Download (773kB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem Pataki Áron.pdf] PDF
Titkosítási kérelem Pataki Áron.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (320kB)
[thumbnail of szakdolgozati-osszefoglalas_2022majustol Pataki Áron.pdf] PDF
szakdolgozati-osszefoglalas_2022majustol Pataki Áron.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 09..

Download (234kB)
[thumbnail of Pataki Áron_bírálat_GM_FLK.pdf] PDF
Pataki Áron_bírálat_GM_FLK.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (182kB)
[thumbnail of Scanned_from_a_Lexmark_Multifunction_Product2023-05-09-114416.pdf] PDF
Scanned_from_a_Lexmark_Multifunction_Product2023-05-09-114416.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Abstract:A dolgozat avállalatok kommunikációjának témájában íródott. Az elkészült dolgozat egy bankműködésén keresztül igyekszik szemléltetni, hogy milyen folyamatok ésgyakorlatok kísérnek egy nagy horderejű fúziós változást.Egy fúzió mindig rengeteg átalakulással jár, ami kommunikációs szempontból hatalmaskihívást jelenthet a bank számára. Mind a belső dolgozókkal kapcsolatoskommunikáció, mind az ügyfelek felé folytatott kommunikáció hatalmas feladatelé állíthatja a szervezetet. A munkavállalóknak szükségszerűen ki kell lépniüka komfortzónáikból, mivel a létrejövő szervezet korábbi bankok dolgozói állományát olvassza egybe és hoz létre egységes területeket. A bankok belső gyakorlata jelentősen eltérhet a létrejövő szervezetéhez képest, mégakkor is, ha csak a bankok megoldásai közül válogatva alakítják ki az újbank belső menetét, nem beszélve arról, hogy a létrejövő nagybank méreténélfogva igényelhet egyedi és maguk nemében teljességgel új gyakorlatokat adolgozók életében. Egy ilyen léptékű és ismétlődő változás erőteljesen hathat amunkavállalók lelki állapotára, és rengeteg plusz teendőt róhat mindenkire. Arendszerek szinkronizálása, az adminisztráció változása és a változó szervezetifelépítés, mind olyan tényezők, amik nem csak a munka mennyiségét tekintve egyfelfokozott időszak, hanem az adódó esetleges nehézségek révén lelkileg ésmentálisan is megterhelő lehet minden munkatársnak. Egy ilyen időszakbanfokozottan kell foglalkozni a belső kommunikációra és arra, hogy amunkavállalók a nagy változások közepette ne érezzék magukat elveszve, mert azrossz hatással lehet a munkájukra, a magánéletükre, ami kihat az ügyfelekelégedettségére és a bank eredményességére. Mind külső, mind belsőkommunikációs szempontbók egyszere kell biztosítani, hogy a fontos dolgokműködése és a zavartalan szolgáltatásnyújtás feltételei adottak, és mindeközbenbelül és kívül kifejezésre kell juttatni, hogy a dolgozók és ügyfelek jólfognak járni a változásokkal.Adolgozatot a hazai és nemzetközi szakirodalom segítségével szeretnémmegalapozni és átfogó képet adni a vállalati kommunikáció minél többaspektusáról. Szeretném több oldalról megvilágítani a kommunikáció egyesrészleteit és támpontot adni a későbbi primer kutatásomnak, hogy az ott kapottinformációk értelmezéséhez segítséget nyújtson. A szakirodalom módszeresfeldolgozásával számba veszem a kommunikáció módjait, formáit ésjellegzetességeit. A szakirodalom kutatását két fejezetre bontom és különtárgyalom, a vállalati belső kommunikáció és külső kommunikáció lehetségesaspektusait.Dolgozatombanarra a kérdésre keresem a választ, hogy milyen kommunikációt folytat a bank, azátalakulások során, hogy figyelembevéve a változás jellegét, hiszen a létrejövőszervezet és a benne folytatott gyakorlat az egyes munkavállalók számáramerőben új kihívást jelenthet. A vállalat érdeke a lehető legsimább átmenet,mely során tekintettel kell lennie a dolgozói behatárolt teljesítőképességére,és közben vigyáznia is kell, mert a fúzió során esetlegesen a vártnál nagyobbmunkavállalói fluktuáció nagy hatással lehet az ügyfelek kiszolgálására. Abank, mint olyan, egy meglehetősen hierarchikus rendszer, és ebből adódóan nagyfelelősség hárul az egyes vezetőkre, főleg azokra, akik közvetlenül az ügyfelekkiszolgálását végző dolgozókat irányítják. Adolgozatban a kutatás alapjául a bank egy különálló szervezeti egységénekkommunikációja szolgál. A kutatáshoz egy olyan területet választottam a bankonbelül, amelynél a bank központi kommunikációja, saját belső kommunikációja és abank külső, az ügyfelek felé folytatott kommunikációja is megfigyelhető a gyakorlatban,így leképezve a nagy kiterjedésű bank kommunikációját egy elkülönülő egységénkeresztül.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank, csoportkommunikáció, kommunikációs folyamat, vállalati kommunikáció, változásmenedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 15:45
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 15:45

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet