Schvarcz Márk István (2023) Felhőszolgáltatások ismertetése és az incidenskezelésben betöltött szerepük. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Schvarcz Márk István záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2033. Május 03.. Download (2MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (251kB) |
|
PDF
Schvarcz Márk István záródolgozat összefoglalás.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2033. Május 03.. Download (336kB) |
|
PDF
Schvarcz Márk István.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (82kB) |
|
PDF
foszk_zarodolgozat-biralat-kulso-konzulens-reszere Szécsi Gábor_1.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (65kB) |
|
PDF
foszk_zarodolgozat-biralat-kulso-konzulens-reszere Szécsi Gábor 3.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (221kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;">A banküzemtámogatói gyakorlatom során eltöltött 14 hét alatt lehetőségem volt megtapasztalni, hogy a digitalizáció hatására egyre elterjedtebb felhőalapú eszközök milyen hatékonyan tudják támogatni az időigényes és sokszor nagy szakértelmet követelő feladatokat az incidenskezelés során. Ezért esett a választásom a felhőszolgáltatások témakörére, amely az informatika világában és ezáltal az IT szolgáltatásmenedzsment (ITSM) területén is egyre népszerűbb megoldássá válik. Záródolgozatom célja az volt, hogy bemutassam a felhőszolgáltatásokat és az incidenskezelés területére gyakorolt hatásukat. Dolgozatom első felében ismertettem a felhőalapú számítástechnika definícióját, a felhőszolgáltatások tulajdonságait és csoportosíthatóságukat hozzáférhetőség szerint. Ezt követően a felhőszolgáltatási modellek három fő csoportját részleteztem, melyek az Infrastruktúra, mint szolgáltatás (IaaS), a platform, mint szolgáltatás (PaaS) és a szoftver, mint szolgáltatás (SaaS), majd a Gartner 2023-as felmérésének elemzésével támasztottam alá a felhőszolgáltatások térnyerését az elmúlt években. Banki szférában szereztem tapasztalatot, mint banküzemtámogató gyakornok, így külön fejezetben részleteztem a banki szektor felhőtechnológiákkal való kapcsolatát. Ezt követően pedig az ITIL 4 keretrendszer olvasható, amely az IT szolgáltatásmenedzsment alapját képezi. A módszertan dimenzióinak és nagyobb csoportjainak bemutatását követően a szolgáltatásmenedzsment egyik gyakorlati eleme, az incidensmenedzsment került bemutatásra. Az alap folyamatok megismerése után került kifejtésre, hogy az incidenskezelés során használt felhőalapú IT rendszerek használata a technológiai változások következtében miért kerül egyre inkább előtérbe a helyi (on-premise) megoldások helyett, ezután pedig egy piaci elemzés olvasható, amely a felhőalapú ITSM eszközök jövőbeni alakulását taglalta. A hatodik fejezetben több incidenskezelést támogató rendszer bemutatására került sor anonim módon, amelyeket munkám során volt lehetőségem megismerni. Elsőként az L1-L2 szintű megoldócsoportok által használt jegykezelő rendszert ismertettem, majd kitértem a fejlesztők által használt jegykezelő rendszerre is. A két szoftver integrációja szintén bemutatásra került, ugyanis nagyban megkönnyíti a mindennapi munkafolyamatokat. Továbbá bemutatom a felhőalapú központi dokumentumkezelő rendszert és az irodai szoftvercsomagot is. Végül dolgozatomat egy összegzéssel zártam, amelyben a záródolgozatom tartalmi áttekintését követően predikciót fogalmaztam meg arról, hogy a jövőben hogyan válhat eredményesebbé az incidenskezelés a felhőalapú szoftverek megoldásaival.<br></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | bank, felhőszolgáltatás, incidens, infrastruktúra, jegykezelés, jegykezelő rendszer |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 15:45 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 15:45 |
Actions (login required)
Tétel nézet |