Schvarcz Márk István (2023) Felhőszolgáltatások ismertetése és az incidenskezelésben betöltött szerepük. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Schvarcz Márk István záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2033. Május 03.. Download (2MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (251kB) |
|
PDF
Schvarcz Márk István záródolgozat összefoglalás.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2033. Május 03.. Download (336kB) |
|
PDF
Schvarcz Márk István.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (82kB) |
|
PDF
foszk_zarodolgozat-biralat-kulso-konzulens-reszere Szécsi Gábor_1.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (65kB) |
|
PDF
foszk_zarodolgozat-biralat-kulso-konzulens-reszere Szécsi Gábor 3.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (221kB) |
Absztrakt (kivonat)
A banküzemtámogatói gyakorlatom során eltöltött 14 hét alatt lehetőségem volt megtapasztalni,hogy a digitalizáció hatására egyre elterjedtebb felhőalapú eszközök milyen hatékonyan tudjáktámogatni az időigényes és sokszor nagy szakértelmet követelő feladatokat az incidenskezeléssorán. Ezért esett a választásom a felhőszolgáltatások témakörére, amely az informatikavilágában és ezáltal az IT szolgáltatásmenedzsment (ITSM) területén is egyre népszerűbbmegoldássá válik. Záródolgozatom célja az volt, hogy bemutassam a felhőszolgáltatásokat ésaz incidenskezelés területére gyakorolt hatásukat.Dolgozatom első felében ismertettem a felhőalapú számítástechnika definícióját, afelhőszolgáltatások tulajdonságait és csoportosíthatóságukat hozzáférhetőség szerint. Eztkövetően a felhőszolgáltatási modellek három fő csoportját részleteztem, melyek azInfrastruktúra, mint szolgáltatás (IaaS), a platform, mint szolgáltatás (PaaS) és a szoftver, mintszolgáltatás (SaaS), majd a Gartner 2023-as felmérésének elemzésével támasztottam alá afelhőszolgáltatások térnyerését az elmúlt években.Banki szférában szereztem tapasztalatot, mint banküzemtámogató gyakornok, így különfejezetben részleteztem a banki szektor felhőtechnológiákkal való kapcsolatát. Ezt követőenpedig az ITIL 4 keretrendszer olvasható, amely az IT szolgáltatásmenedzsment alapját képezi.A módszertan dimenzióinak és nagyobb csoportjainak bemutatását követően aszolgáltatásmenedzsment egyik gyakorlati eleme, az incidensmenedzsment került bemutatásra.Az alap folyamatok megismerése után került kifejtésre, hogy az incidenskezelés során használtfelhőalapú IT rendszerek használata a technológiai változások következtében miért kerül egyreinkább előtérbe a helyi (on-premise) megoldások helyett, ezután pedig egy piaci elemzésolvasható, amely a felhőalapú ITSM eszközök jövőbeni alakulását taglalta.A hatodik fejezetben több incidenskezelést támogató rendszer bemutatására került sor anonimmódon, amelyeket munkám során volt lehetőségem megismerni. Elsőként az L1-L2 szintűmegoldócsoportok által használt jegykezelő rendszert ismertettem, majd kitértem a fejlesztőkáltal használt jegykezelő rendszerre is. A két szoftver integrációja szintén bemutatásra került, ugyanis nagyban megkönnyíti a mindennapi munkafolyamatokat.Továbbá bemutatom a felhőalapú központi dokumentumkezelő rendszert és az irodaiszoftvercsomagot is.Végül dolgozatomat egy összegzéssel zártam, amelyben a záródolgozatom tartalmi áttekintésétkövetően predikciót fogalmaztam meg arról, hogy a jövőben hogyan válhat eredményesebbé azincidenskezelés a felhőalapú szoftverek megoldásaival.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | bank, felhőszolgáltatás, incidens, infrastruktúra, jegykezelés, jegykezelő rendszer |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 15:45 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 15:45 |
Actions (login required)
Tétel nézet |