Az országhatárokon átívelő vállalati kommunikáció kulturális különbségek okozta nehézségei egy magyar középvállalat példájával

Székfi Panni (2023) Az országhatárokon átívelő vállalati kommunikáció kulturális különbségek okozta nehézségei egy magyar középvállalat példájával. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Székfi_Panni_A4WGA8.pdf] PDF
Székfi_Panni_A4WGA8.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Székfi_Panni.pdf] PDF
BA_O_Székfi_Panni.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (197kB)
[thumbnail of Székfi Panni.pdf] PDF
Székfi Panni.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (258kB)
[thumbnail of BA_B_Székfi_Panni.PDF] PDF
BA_B_Székfi_Panni.PDF
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (78kB)

Absztrakt (kivonat)

A kultúrák közötti interakciók számának növekedése nagyobb kulturális sokszínűséghez és ezáltal konfliktusokhoz is vezetett. Ez rávilágított az interkulturális kompetencia és a kulturális tudatosság szükségességére, amely kulcsfontosságú a hatékony interkulturális kommunikáció szempontjából.Szakdolgozatom fő kérdésköre az, hogy milyen nehézségeket okoz a kulturális diverzitás az országhatárokon átnyúló vállalati kommunikációban.Kutatásom célja a kulturális különbségek, illetve az általuk okozott nehézségek feltárása az üzleti kapcsolatokban, valamint annak megismerése, hogy ezek milyen hatással vannak a kommunikációra, a munkakörnyezetre és a teljesítményre. Célom továbbá, hogy kiderítsem milyen stratégiákat lehet alkalmazni a kommunikációs nehézségek és a nézeteltérések csökkentésére.Dolgozatomban ismertetem a kultúra és a kulturális diverzitás definiálására alkalmazott modelleket, viszont nem az általános alkalmazhatóságukat tesztelem. Kutatásomat tehát nem egy adott modell szerint elemzem, hanem az interjúalanyok által adott válaszok alapján vizsgálom azokat a tényezőket, amelyek kiváltják a kulturális sokszínűséggel kapcsolatos félreértéseket és konfliktusokat.Munkámban kitérek számos kompetencia fontosságára, illetve a vezetők szerepére az interkulturális kommunikáció hatékony kezelésében.Primer kutatásként mélyinterjúk segítségével vizsgálok egy magyar tulajdonú, nemzetközi tevékenységet folytató vállalatcsoportot, mely haszongépjárművekkel foglalkozik, keresve azt, hogy milyen diverzitásból adódó nehézségekkel találkoznak a vállalat munkatársai. Célzott mintavételi módszert alkalmazok az interkulturális és transznacionális kommunikációban jártas interjúalanyok kiválasztására.Kutatásom eredményei szerint a kulturális különbségek nagy mértékben megnehezítik a vállalati kommunikációt, azonban megfelelő lépésekkel (nyelvoktatás, interkulturális kompetenciafejlesztés, vezetőképzések, rendszeres személyes találkozók) ezek jelentősen mérsékelhetőek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: interkulturális kommunikáció, interkulturális menedzsment, konfliktuskezelés, nem verbális kommunikáció, vállalati kultúra
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 15:44
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 15:44

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet