Veres Viktória Mariann (2023) Az érzelmi intelligencia és kiégés kapcsolata. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Veres_Viktória_Mariann_EWXCE9.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Veres_Viktória_Mariann.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (200kB) |
|
PDF
BA_B_Veres_Viktória_Mariann.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (158kB) |
|
PDF
Veres Viktória_bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (198kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Dolgozatom vezetők körében vizsgálja az érzelmi intelligencia és a kiégés kapcsolatát. Kutatómunkám egyik célkitűzése az volt, hogy lehetőség szerint minél több releváns vezetőhöz eljusson a kérdőívem és minél reálisabb képet kapjak róluk a kutatott témában.</p> <p>A vizsgálat során a fő célkitűzésem az volt, hogy átfogó képet adjak arról, hogy a vezetőkre vonatkozóan milyen viszony kapcsolható össze az érzelmi intelligencia, a stressz és a kiégés között. Mindannyian jól tudjuk, hogy a vezetőnkkel való rossz kapcsolatunk igen destruktív hatással lehet mind a lelki és mentális, mind pedig a fizikai egészségünkre, különösképpen hosszútávon. Többek között ezért is gondoltam arra, hogy az érzelmi intelligencia összefüggésben áll a kiégéssel, azzal, hogy mekkora létszámot irányít az adott vezető, illetve azzal is, hogy alacsony érzelmi intelligencia esetén stresszhez vezethet a másokkal való együttműködés.</p> <p>Diplomadolgozatomban elemeztem a legfontosabb szakirodalmi hivatkozásokat: részleteztem az érzelem, az intelligencia és az érzelmi intelligencia fogalmait, áttekintettem a stressz sajátosságait, illetve az érzelmi intelligencia és a mentális egészség legfontosabb megközelítéseit is. Ezt követően ismertettem hipotéziseimet a témához kapcsolódó vizsgálatok kiindulásaként, melyeket a szakirodalomban olvasottak, valamint a kapott kutatási eredményeim alapján fogalmaztam meg. A vizsgálati módszerek mentén áttekintettem az eredményeket, majd összefoglalásként elvégeztem a hipotézisvizsgálatot. Ennek eredményeképpen egy feltevésem beigazolódott, a másik kettőnek pedig az ellenkezője teljesült. Dolgozatom lezárásaként a feldolgozott szakirodalomra és kutatásra támaszkodva feltártam számos lehetőséget az érzelmi intelligencia fejlesztésére és kiégés megelőzésére, mind egyénekre, mind pedig szervezetekre vonatkozóan.</p> <p>Álláspontom szerint a feldolgozott ismereteken alapuló szakdolgozatom és a kutatásom során szerzett eredmények mindenképpen érdekes és számos szempontból tanulságos eredménnyel zárultak.</p> <p>Összegzésképpen, álláspontom szerint, egy általam elkészített vizsgálat minden szervezeti rendszer hatékony humánerőforrás gazdálkodásának alapját képezhetné, tekintettel arra, hogy pontosan megmutatja, a szervezeteken belül hol vannak a gyenge pontok, és hol a szervezetek erősségei az érzelmi intelligencia témájában. Az így kapott eredményeket minden szervezeti struktúrában ki lehetne használni a sikeresebb feladatellátás érdekében. </p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | érzelmi intelligencia, intelligencia, kiégés, stresszkezelés, vezetés és szervezés, vezetéspszichológia, vezetői kompetencia, work life balance |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 15:44 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 15:44 |
Actions (login required)
Tétel nézet |