A COVID-19 hatása egy Magyarországon működő logisztikai cég működésére – Egy kvalitatív interjús kutatás eredményei

Tóth Márk (2023) A COVID-19 hatása egy Magyarországon működő logisztikai cég működésére – Egy kvalitatív interjús kutatás eredményei. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Tóth_Márk_EXV2DY.pdf] PDF
Tóth_Márk_EXV2DY.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Tóth_Márk.pdf] PDF
BA_O_Tóth_Márk.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (317kB)
[thumbnail of Tóth_Márk_belső bírálat.pdf] PDF
Tóth_Márk_belső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (211kB)
[thumbnail of 1730_001.pdf] PDF
1730_001.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (186kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a covid hatásátvizsgáltam az általam választott vállalatnál mind szervezeti, mind egyéniszempontokból, a szakirodalmi kutatás következtében, és a belső konzulensemmelfolytatott konzultációk következtében szerintem egy mindent lefedő interjúskérdőívet állítottam össze, amiből az alábbi következtetések vonhatók le:Covid legalább annyira volt előnyősmint hátrányos, sajnos sok cég csődbe ment, de aki leleményes volt, mivel kilettek zökkentve a saját komfort zónájukból, az új eszköztárak és technológiák,munkafolyamatok révén hosszú távon jobb piaci pozíciót tudtak elérni, mintversenytársaik, míg voltak, akik a túlélésért küzdöttek, mások, akikkockáztattak, teljes mértékben meg tudták bolygatni a piaci erőviszonyokat.Egyik kutatási kérdésem a következővolt:Az eddigi tapasztalatok alapjánhosszú távon megéri-e fenntartani a hibrid munkavégzést az adott vállalatnál?A hat interjúalanyból mind a hatanegyetértettek abban, hogy a home office, illetve a vele járó ma már hibridmunkavégzés mindenképpen a jövő munkavégzési formája, a legtöbb munkakeresőemberekben ez egyfajta követelés lett, hogy bizonyos nap home officetbiztosítson heti/havi szemléletben, de cége válogatja ennek mértékét. Amértéket valószínűsítem, hogy a vezetők alapvetően három tényező alapjánmérlegelik: a hatékonysági mutatók, pénzügyi megtakarítások, valamintcsapatkohézió minőségének függvényében.Az egyik legnagyobb nehézség avállalatnál az volt, hogy az emberek leginkább középkorúak 35-40 évesek, és többéve vagy akár évtizede is itt dolgoznak mely során közvetlen munkahelyikapcsolatot tudtak kiépíteni egymással, ezáltal a teljes home office soránhiányzott a mindennapjaikból a személyes kontakt, de a hibrid verziójúmunkarend bevezetése után ez a faktor kiesett, és teremtődött egy aranyközépútiegyensúly az otthonlét és az irodai lét között.Előnyök közül az időbeosztás volt akulcsfontosságú mindenki számára, otthon egy sokkal strukturáltabbmunkavégzésre képesek az interjúban részt vevő személyek, valamint rengetegidőt spórolnak már napi szinten is, ha a munkába készülődés és utazás kiesik azéletükből, amit szakszóval kifejezve allokálni tudnak más, általuk választotttevékenységekre szánt idejükbe, legyen ez hobbi, önfejlesztés vagyakár a semmittevés. Ha kicsit eltekintünk a munkavállalókszemszögéből, akkor ugyanitt még megemlíthető, hogy a környezetszennyezésvisszaszorítása is megjelenik a lényegesen kevesebb utazás által kibocsátottkárosanyagok révén.Ha pár sorral, tömören kellene válaszolnia fent említett kutatási kérdésre, akkor az ez lenne: Igen, megéri fenntartania vizsgált cégnél a hibrid munkarendet a szakdolgozatomban lévő kutatásalapján, bár voltak kezdeti nehézségek eleinte, mindezeket sikeresenleküzdötték a vezetők és a munkavállalók egyaránt, hosszú távon, mai napraszerves részévé vált mindannyiuk számára a hibrid formájú munkavégzés.Másik kérdésem:Milyen eredménybéli hatásokat hozotta covid?Mire a kutatás végére értem sajnoskiderült, hogy nem feltétlen volt a legjobb választás ez a kérdés abban atekintetben, hogy azt szerettem volna kimutatni, hogy milyen plusz és milyenmínusz költségeket eredményezett a covid, bár szenteltem ennek egy külön részt,de nagyon a részletekbe olyan szinten nem akartam belemenni, hogy egyeredménykimutatást sorról sorra, költség kategóriánként elemezzek és írjamkörül, mert vizsgálatom során azt láttam, hogy plusz költségekkel nagyon kevéshelyen találkozott a cég, ezek közül az egyik a raktár (konkrétan az épület)volt, mivel több külső raktár van bérelve, visszaesett a fogyasztás ezáltaltovább bent maradtak az áru a raktárakban. A másik pedig akészletnyilvántartási rendszer javítása.Gyakorlatilag a szervezetmultinacionalitása révén már egy jól kiépített rendszerben működött, így akonkrét bevétel-költség tekintetén kívül, értem ez alatt a volumen okoztaváltozásokat, szinte sehol nem volt változás, melyek nélkül nem feltétlen lennesegítő jellegű a szakdolgozatom egy most induló cég számára, mint azteredetileg terveztem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: előny, hátrány, home office, interjú, költségek, megtakarítások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 15:44
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 15:44

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet