Pásztor Zsófia Anna (2023) Vezetői konfliktusmenedzsment. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Pásztor_Zsófia Anna_MSC_VSZ_Vezetői konfliktusmenedzsment.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 04.. Download (1MB) |
|
PDF
Pásztor_Zsófia Anna_MSC_VSZ_Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (299kB) |
|
PDF
Pásztor_Zsófia Anna_MSC_VSZ_Összefoglaló.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 04.. Download (295kB) |
|
PDF
Pásztor Zsófia Anna.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (297kB) |
|
PDF
VSZ Szakmai összegző kérdés_PZs.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (318kB) |
|
PDF
Bírálat_PásztorZsA.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (281kB) |
|
PDF
Pásztor_Anna_bírálati_lap_SZI.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (369kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az általam választott témakör a szervezetikonfliktusok kezelését öleli fel, és azon belül is a vezetői konfliktuskezelésre fókuszál szakdolgozatom.A vezetők napjuk közel negyedét töltik konfliktusokkezelésével, így ezen területen való jártasságuk és a konfliktusok megfelelőkezelésének a képessége esszenciális szerepet játszik a sikeres vezetői létmegteremtésében. Kutatásom fókuszában öt középvezető áll. Azonban mégvezetőnként kettő beosztott is bevonásra került. Vizsgálódásomat féligstrukturált interjúk lebonyolításával végezetem el.A felmérés négy szempont (kiskutatási kérdések) alapján történt. Többek között megvizsgáltam a vezetőkkonfliktushoz való viszonyát. A konfliktus vajon jó vagy rossz jelenségértelmezésük szerint? Illetve azt, hogy milyen módszerek és stratégiák alkalmazásával rendezik a konfliktusos helyzetek? Hogyan sikerül nekik lezárniazokat? Vajon sikerül-e egyáltalán lezárni? Miként képes az érzelmi intelligencia(képesség alapú megközelítés) és kommunikáció hatással lenni akonfliktuskezelésükre, illetve milyen további tényezők kerültek beazonosításra. Milyen hatásai lelhetők fel azoknak.A dolgozatom ismerteti a fenti kutatási szempontokon kívül, akonfliktusok felbukkanásának a gyakoriságát. Azt, hogy ezek milyen okokravezethetők vissza, milyen visszatérő konfliktusok lelehetők fel a csapatokonbelül. Milyen rendszeresek a vezető és beosztottak közötti konfliktusok?Érinti kutatásom agresszív viselkedéstis, hogy azok megjelenése mennyire gyakori a konfliktusok kapcsán.A főbb következtetésekre ésmegállapításokra vonatkozóan megfogalmaztam javaslatokat és megoldásokat is. Miaz, amivel javítható a helyzet, mi az mire érdemes a továbbiakban isodafigyelnie a vezetőknek? Melyek a jól bevált módszerek? Szakirodalmi feldolgozásom pedig bemutatja mind azon fontos elméleti megközelítéseket és modelleket, amelyek a kutatásom alapját képezik és kiegészítik azt.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | csapaton belüli konfliktus, érzelmi intelligencia, kezelési módszerek, kommunikáció, konfliktus, konfliktus megközelítések, konfliktuskezelés, konfliktusok tipizálása, szervezeti konfliktus, team, Thomas-Kilmann modell, vezetői konfliktuskezelés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 15:43 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 15:43 |
Actions (login required)
Tétel nézet |