Szabó Csilla Regina (2023) A kávéfogyasztási szokások hatása a franchise kávézók árbevételére Magyarországon. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szabó_Csilla_Regina_YV575O.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_O_Szabó_Csilla_Regina.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (263kB) |
|
PDF
BA_B_Hegedűs_Andrea.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (2MB) |
|
PDF
Szabó Csilla Regina RG szakdolgozat-biralat_2023.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (237kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p></p><p></p><p></p><p>Az utóbbi években a kávézók piaca folyamatosan növekedett, annak ellenére, hogy jelentős nehézségek nehezítik ezt a globális piacon, valamint a kávéfogyasztásnak számos tényezője van, amelyek hatással vannak az árbevételre. Az egészségtudatosság és a minőségi kávéfogyasztás iránti igény folyamatosan növekszik, és ez a keresletváltozás hatással van a kávézók árbevételére is. A franchise kávézók ezért folyamatosan fejlesztik kínálatukat, és igyekeznek minőségi kávékat és friss ételeket kínálni az ügyfeleknek. </p> <p>Ennek vizsgálata fontos a kávézók számára, ezért is fontos ezeknek az adatoknak a vizsgálata, szakdolgozatomban egy kérdőív és néhány barista interjúját hasonlítom össze, hogy az eredményekből következtetni tudjunk arra, hogy mekkora az összefüggés a kávézók árbevétele és a fogyasztói szokások között. Ezt a vizsgálatot Magyarországon végeztem el, főleg megyékre bontva az adatokat. A vizsgálat során összehasonlító és leíró statisztikai adatokat alkalmaztam, melyekkel több összefüggést is megvizsgáltam.</p> <p> A franchise kávézók árbevételét azonban nem csak a kávéfogyasztási szokások, hanem más tényezők is befolyásolják. Az adók és a bérleti díjak változása, a versenyhelyzet, az élelmiszer- és alapanyagárak változása, az üzleti stratégia és az ügyfél-elégedettség mind hatással lehetnek az árbevételre. Fontos megállapítani ezen hatások mértékét, mellyel szakdolgozatom is foglalkozik. Hosszabb távon kitérek még a kávézók árainak felépítésére, valamint a fogyasztók ár képzésre való hatására. </p> <p> A versenyhelyzet Magyarországon a franchise kávézók piacán is szigorú, hiszen számos hazai és külföldi márka közül választhatnak az ügyfelek. Az üzleti stratégia és az ügyfélelégedettség ezért is fontos tényező a kávézók árbevételének növelése érdekében. Az ügyfélelégedettség javítása, a megfelelő marketing és reklámkampányok, valamint az online jelenlét mind segíthetnek a franchise kávézók árbevételének növelésében. </p> <p>Az élelmiszer- és alapanyagárak változás úgyszintén hatással lehet a kávézók árbevételére, mely főleg a világpiac alakulásától, valamint az ország gazdasági helyzetétől függ. Az alapanyagok és a kávé ára változékony lehet, és ha az árak növekednek, akkor az árbevétel is csökkenhet. Az adók és a bérleti díjak változása is hatással lehet a kávézók árbevételére, ezért fontos, hogy a kávézók a változásokra időben és megfelelően reagáljanak. </p> <p>Az üzleti stratégia és az ügyfél-elégedettség javítása mellett a kávézók árbevételének növelése érdekében fontos szerepet játszik a kávézók elhelyezkedése és belső kialakítása is. Az olyan tényezők, mint a kávézók belső tervezése, a kínált ételek és italok minősége és változatossága, a kávézók megközelíthetősége és a parkolási lehetőségek mind-mind befolyásolják az ügyfél-elégedettséget és az árbevételt.</p> <p>Összességében tehát a franchise kávézók árbevétele nagyban függ a kávéfogyasztási szokások mellett más tényezőktől is, mint például az üzleti stratégia, az ügyfélelégedettség, a versenyhelyzet, az online jelenlét, az élelmiszer- és alapanyagárak, az adók és a bérleti díjak. A kávézók sikeres működéséhez fontos, hogy ezeket a tényezőket figyelembe vegyék és megfelelően kezeljék. Szakdolgozatom pedig ezen tényezők részletes vizsgálatát tartalmazza</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | árbevétel(ek), fogyasztás, fogyasztói magatartás, fogyasztói modell, kávé |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 15:42 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 15:42 |
Actions (login required)
Tétel nézet |