A kávéfogyasztási szokások hatása a franchise kávézók árbevételére Magyarországon.

Szabó Csilla Regina (2023) A kávéfogyasztási szokások hatása a franchise kávézók árbevételére Magyarországon. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szabó_Csilla_Regina_YV575O.pdf] PDF
Szabó_Csilla_Regina_YV575O.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_Szabó_Csilla_Regina.pdf] PDF
BA_O_Szabó_Csilla_Regina.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (263kB)
[thumbnail of BA_B_Hegedűs_Andrea.pdf] PDF
BA_B_Hegedűs_Andrea.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (2MB)
[thumbnail of Szabó Csilla Regina RG szakdolgozat-biralat_2023.pdf] PDF
Szabó Csilla Regina RG szakdolgozat-biralat_2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (237kB)

Absztrakt (kivonat)

Az utóbbi években a kávézók piacafolyamatosan növekedett, annak ellenére, hogy jelentős nehézségek nehezítik ezta globális piacon, valamint a kávéfogyasztásnak számos tényezője van, amelyekhatással vannak az árbevételre. Az egészségtudatosság és a minőségikávéfogyasztás iránti igény folyamatosan növekszik, és ez a keresletváltozáshatással van a kávézók árbevételére is. A franchise kávézók ezért folyamatosanfejlesztik kínálatukat, és igyekeznek minőségi kávékat és friss ételeketkínálni az ügyfeleknek. Ennek vizsgálata fontos a kávézókszámára, ezért is fontos ezeknek az adatoknak a vizsgálata, szakdolgozatomban egy kérdőív ésnéhány barista interjúját hasonlítom össze, hogy az eredményekből következtetnitudjunk arra, hogy mekkora az összefüggés a kávézók árbevétele és a fogyasztóiszokások között. Ezt a vizsgálatot Magyarországon végeztem el, főleg megyékrebontva az adatokat. A vizsgálat során összehasonlító és leíró statisztikai adatokat alkalmaztam, melyekkel több összefüggést is megvizsgáltam.A franchise kávézók árbevételét azonban nemcsak a kávéfogyasztási szokások, hanem más tényezők is befolyásolják. Az adókés a bérleti díjak változása, a versenyhelyzet, az élelmiszer- és alapanyagárakváltozása, az üzleti stratégia és az ügyfél-elégedettség mind hatással lehetnekaz árbevételre. Fontos megállapítani ezen hatások mértékét, mellyelszakdolgozatom is foglalkozik. Hosszabb távon kitérek még a kávézók árainakfelépítésére, valamint a fogyasztók ár képzésre való hatására. A versenyhelyzet Magyarországon a franchisekávézók piacán is szigorú, hiszen számos hazai és külföldi márka közülválaszthatnak az ügyfelek. Az üzleti stratégia és az ügyfélelégedettség ezértis fontos tényező a kávézók árbevételének növelése érdekében. Azügyfélelégedettség javítása, a megfelelő marketing és reklámkampányok, valamintaz online jelenlét mind segíthetnek a franchise kávézók árbevételének növelésében.Az élelmiszer- és alapanyagárakváltozás úgyszintén hatással lehet a kávézók árbevételére, mely főleg avilágpiac alakulásától, valamint az ország gazdasági helyzetétől függ. Azalapanyagok és a kávé ára változékony lehet, és ha az árak növekednek, akkor azárbevétel is csökkenhet. Az adók és a bérleti díjak változása is hatással leheta kávézók árbevételére, ezért fontos, hogy a kávézók a változásokra időben ésmegfelelően reagáljanak. Az üzleti stratégia és azügyfél-elégedettség javítása mellett a kávézók árbevételének növelése érdekébenfontos szerepet játszik a kávézók elhelyezkedése és belső kialakítása is. Azolyan tényezők, mint a kávézók belső tervezése, a kínált ételek és italokminősége és változatossága, a kávézók megközelíthetősége és a parkolásilehetőségek mind-mind befolyásolják az ügyfél-elégedettséget és az árbevételt.Összességében tehát a franchisekávézók árbevétele nagyban függ a kávéfogyasztási szokások mellett mástényezőktől is, mint például az üzleti stratégia, az ügyfélelégedettség, aversenyhelyzet, az online jelenlét, az élelmiszer- és alapanyagárak, az adók ésa bérleti díjak. A kávézók sikeres működéséhez fontos, hogy ezeket a tényezőketfigyelembe vegyék és megfelelően kezeljék. Szakdolgozatom pedig ezen tényezőkrészletes vizsgálatát tartalmazza

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: árbevétel(ek), fogyasztás, fogyasztói magatartás, fogyasztói modell, kávé
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 15:42
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 15:42

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet