Marketingstratégia a Gyermelyi Zrt. életében

Rubner Nikolett Mária (2023) Marketingstratégia a Gyermelyi Zrt. életében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Rubner_Nikolett_Mária_QFKQ39.pdf] PDF
Rubner_Nikolett_Mária_QFKQ39.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_Rubner_Nikolett_Mária.pdf] PDF
BA_O_Rubner_Nikolett_Mária.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (317kB)
[thumbnail of BA_B_RUBNER_NIKOLETT_MARIA.pdf] PDF
BA_B_RUBNER_NIKOLETT_MARIA.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (212kB)
[thumbnail of Rubner Nikolett Mária BA szakdolgozat-biralat_2022május.pdf] PDF
Rubner Nikolett Mária BA szakdolgozat-biralat_2022május.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (203kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>27 milliárd forint éves árbevétel, 34 milliárd forint mérlegfőösszeg, 500 dolgozó, 7 telephely, évi 70.000 tonna tészta, 140&nbsp;000 tonna liszt, 150 millió tojás – ez a Gyermelyi számokban. Tésztagyártás, malomipari tevékenység és amit talán kevesebben tudnak, növénytermesztéssel és állattenyésztéssel is foglalkozik a teljesen magyar tulajdonban lévő vállalat.</p> <p>Korábban hat évet dolgoztam a Gyermelyi Zrt.-nél, mint laboráns, így beleláthattam a vállalat mindennapjaiba. Szeretetem ekkor alakult ki a cég iránt, ezért szerettem volna szakdolgozatomat a vállalat köré építeni. </p> <p>Szakdolgozatom nevéből adódóan igyekeztem átfogó képet nyújtani a cég kifinomult marketingstratégiájáról, miközben kutatási témám alapján megvizsgálni a fogyasztókat befolyásoló tényezőket, végezetül levonni a hasonlóságokat és eltéréseket. </p> <p>Elsőként egy elméleti összefoglalót készítettem, amelyben igyekeztem bemutatni a marketingstratégia elemeit a 4P elmélet mentén, valamint a fogyasztói szokásokra vonatkozó tanulmányokat. </p> <p>Elméleti összefoglalót követően bemutattam be a vállalatot, részletezve tevékenységét illetve gazdálkodását. Majd a vállalat bemutatását követően áttértem a környezetelemzésre. Az elemzéshez a STEEP és a SWOT elemzést alkalmaztam és bemutattam az iparági versenytársakat.</p> <p>Ötödik fejezetem tartalmazza a marketingstratégia elemzést. A 4P elmélete alapján először a cég termékstratégiáját vizsgáltam. Mivel a cég nem csak száraztészta piacon van jelen, így kitértem a liszt és tojás termékekre is. Végezetül elemeztem a négytojásos és nyolctojásos tésztákat, a speciális tésztákkal együtt. Hasonló módon részleteztem az árakat is, melyhez az árukeresőn található árakat demonstráltam. Harmadik lépésként bemutattam az értékesítéspolitikát, amelyet külföldi-, és belföldi értékesítésre bontva vizsgáltam. Utolsó lépésként a marketingkommunikációt elemeztem, bemutatva a vállalat arculatváltozását, reklámtevékenységét és a fogyasztókat, valamint milyen értékesítésösztönző programokat használnak. </p> <p>Kutatásomat illetőleg a fogyasztókat befolyásoló tényezőket igyekeztem megvizsgálni a száraztészta piacán. Jelenleg kevés tanulmány elérhető ebben a témában, így kutatásommal igyekeztem ezt az űrt enyhíteni, miközben a cég lehetőségeit elemzem további piaci részesedés kiépítéséhez.</p> <p>Kutatási kérdésemből kifolyólag egy piackutatást hajtottam végre, ezért olyan kutatásmódszertani eszközt kellett választanom, amely során egyszerre több fogyasztó véleményét tudtam vizsgálni.&nbsp; Ezen okból kifolyólag a kvantitatív módszerek közül a kérdőíves megkeresést választottam. </p> <p>A változói szerkezetet illetően három fő kategória jellemzi a kérdőívemet. Először igyekszem beazonosítani a fogyasztót. Olyan kérdésekkel, mint nem, kor, lakóhely és a háztartásban élők száma. Második lépésben általános kérdéseket tettem fel a vásárlási szokásaira vonatkozóan, olyan kérdéseket elemezve mint, hogy hol, mennyiért, hányszor és milyen terméket vásárolnak. A kérdőívet végül a tésztapiac specifikus kérdésekkel zártam. Ebben a kategóriában arra voltam kíváncsi, hogy milyen márkákat, milyen típusú és fajtájú tésztát vásárolnak az emberek. </p> <p>A marketingstratégia és a fogyasztói szokások összevetésével az összefoglalásban részleteztem azokat a fejlesztési lehetőségeket, amelyeket a kutatás eredményével ismertem meg. Ennek alapján a termékpolitika és az értékesítéspolitika területén vannak lehetőségek, melyek kiugrást jelenthetnek a vállalat számára. </p> <p>Összességével elmondható, hogy egy nagyon kifinomult és fogyasztóira odafigyelő stratégiát alkalmaz a vállalat, melynek köszönhetően sikerült elérni és megtartani jelenlegi pozícióját a magyar tésztapiacon. </p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Koczka-Novák Krisztina
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Pecze Krisztina
Belső
főiskolai docens; Menedzsment és Vállalkozás Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: árstratégia, értékesítéspolitika, fogyasztói magatartás, Gyermelyi Zrt., marketingkommunikáció, termékstratégia, vállalkozás marketingstratégiája
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 15:41
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 15:41

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet