Rubner Nikolett Mária (2023) Marketingstratégia a Gyermelyi Zrt. életében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Rubner_Nikolett_Mária_QFKQ39.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_O_Rubner_Nikolett_Mária.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (317kB) |
|
PDF
BA_B_RUBNER_NIKOLETT_MARIA.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (212kB) |
|
PDF
Rubner Nikolett Mária BA szakdolgozat-biralat_2022május.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (203kB) |
Absztrakt (kivonat)
27 milliárdforint éves árbevétel, 34 milliárd forint mérlegfőösszeg, 500 dolgozó, 7telephely, évi 70.000 tonna tészta, 140000 tonna liszt, 150 millió tojás– ez a Gyermelyi számokban. Tésztagyártás, malomipari tevékenység és amit talánkevesebben tudnak, növénytermesztéssel és állattenyésztéssel is foglalkozik ateljesen magyar tulajdonban lévő vállalat.Korábban hatévet dolgoztam a Gyermelyi Zrt.-nél, mint laboráns, így beleláthattam avállalat mindennapjaiba. Szeretetem ekkor alakult ki a cég iránt, ezértszerettem volna szakdolgozatomat a vállalat köré építeni. Szakdolgozatomnevéből adódóan igyekeztem átfogó képet nyújtani a cég kifinomult marketingstratégiájáról,miközben kutatási témám alapján megvizsgálni a fogyasztókat befolyásolótényezőket, végezetül levonni a hasonlóságokat és eltéréseket. Elsőként egyelméleti összefoglalót készítettem, amelyben igyekeztem bemutatni amarketingstratégia elemeit a 4P elmélet mentén, valamint a fogyasztói szokásokravonatkozó tanulmányokat. Elméletiösszefoglalót követően bemutattam be a vállalatot, részletezve tevékenységétilletve gazdálkodását. Majd a vállalat bemutatását követően áttértem akörnyezetelemzésre. Az elemzéshez a STEEP és a SWOT elemzést alkalmaztam ésbemutattam az iparági versenytársakat.Ötödikfejezetem tartalmazza a marketingstratégia elemzést. A 4P elmélete alapján először a cég termékstratégiáját vizsgáltam. Mivela cég nem csak száraztészta piacon van jelen, így kitértem a liszt és tojás termékekreis. Végezetül elemeztem a négytojásos és nyolctojásos tésztákat, a speciálistésztákkal együtt. Hasonló módon részleteztem az árakat is, melyhez azárukeresőn található árakat demonstráltam. Harmadik lépésként bemutattam azértékesítéspolitikát, amelyet külföldi-, és belföldi értékesítésre bontvavizsgáltam. Utolsó lépésként a marketingkommunikációt elemeztem, bemutatva avállalat arculatváltozását, reklámtevékenységét és a fogyasztókat, valamint milyenértékesítésösztönző programokat használnak. Kutatásomatilletőleg a fogyasztókat befolyásoló tényezőket igyekeztem megvizsgálni aszáraztészta piacán. Jelenleg kevés tanulmány elérhető ebben a témában, ígykutatásommal igyekeztem ezt az űrt enyhíteni, miközben a cég lehetőségeitelemzem további piaci részesedés kiépítéséhez.Kutatásikérdésemből kifolyólag egy piackutatást hajtottam végre, ezért olyankutatásmódszertani eszközt kellett választanom, amely során egyszerre többfogyasztó véleményét tudtam vizsgálni.Ezen okból kifolyólag a kvantitatív módszerek közül a kérdőívesmegkeresést választottam. A változóiszerkezetet illetően három fő kategória jellemzi a kérdőívemet. Előszörigyekszem beazonosítani a fogyasztót. Olyan kérdésekkel, mint nem, kor,lakóhely és a háztartásban élők száma. Második lépésben általános kérdéseket tettemfel a vásárlási szokásaira vonatkozóan, olyan kérdéseket elemezve mint, hogyhol, mennyiért, hányszor és milyen terméket vásárolnak. A kérdőívet végül atésztapiac specifikus kérdésekkel zártam. Ebben a kategóriában arra voltamkíváncsi, hogy milyen márkákat, milyen típusú és fajtájú tésztát vásárolnak azemberek. Amarketingstratégia és a fogyasztói szokások összevetésével az összefoglalásbanrészleteztem azokat a fejlesztési lehetőségeket, amelyeket a kutatáseredményével ismertem meg. Ennek alapján a termékpolitika és azértékesítéspolitika területén vannak lehetőségek, melyek kiugrást jelenthetneka vállalat számára. Összességévelelmondható, hogy egy nagyon kifinomult és fogyasztóira odafigyelő stratégiátalkalmaz a vállalat, melynek köszönhetően sikerült elérni és megtartanijelenlegi pozícióját a magyar tésztapiacon.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | árstratégia, értékesítéspolitika, fogyasztói magatartás, Gyermelyi Zrt., marketingkommunikáció, termékstratégia, vállalkozás marketingstratégiája |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 15:41 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 15:41 |
Actions (login required)
Tétel nézet |