Sélley Henrietta Tímea (2023) Az ellátási lánc komplex problémáinak elemzése és fejlesztési lehetőségei vevői előrejelzések alapján. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Sélley_Henrietta_Tímea_DHRJCX.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 09.. Download (4MB) |
|
PDF
Sélley_Henrietta_Tímea_DHRJCX_titoktartási.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (91kB) |
|
PDF
BA_O_Sélley_Henrietta_Tímea.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 09.. Download (534kB) |
|
PDF
Sélley Henrietta Tímea..pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (331kB) |
|
PDF
BA_B_Sélley_Henrietta_Tímea.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (176kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájának keresése közben, több lehetőség is potenciálisnak bizonyult számomra. Végül az ellátásilánc-menedzsment területére esett választásom, hiszen már az elején nyilvánvalóvá vált számomra, hogy ez a témakör igen széles és izgalmas, emellett napjainkban minden vállalkozás számára fontos, hogy minél megbízhatóbban működjön. Ebben a felgyorsult világban a folyamatok is felgyorsultak éppen ezért szükséges, hogy az ehhez társult információk is megfelelő sebességgel áramoljanak, így eljutva minden érintetthez. Az ellátási láncok komplexitása miatt, a pillangóhatás fokozottan érvényes a folyamatosan változó piaci helyzetekben. Ezen belül én a Zollner Elektronik Kft. ellátási láncának folyamatait vizsgálta, komplex problémáit elemeztem, majd fejlesztési lehetőségeket kerestem vevői előrejelzések alapján. A választásom azért esett erre a vállalatra, mert munkám során nap, mint nap találkozok azokkal a problémákkal, amikre a megoldásokat keresem. Erre próbáltam dolgozatomban minél optimálisabb megoldást kidolgozni, mert úgy érzem, rengeteget lehetne javítani a jelenleg is működő ellátási lánc folyamatain, legyen szó akár csak a hatékonyabb munkavégzésről. Célom volt, egy egész folyamatot optimalizáló módszer kidolgozása, annak érdekében, hogy a vállalat szállítási képesség minősége elérje az előzetesen kitűzött célt. Emellett a vevői forecastok (igény előrejelzések) sem megfelelő minőségűek. Szakdolgozatom írása során mindkét mutatószámnak a növelése volt a cél, hiszen az egyik befolyással van a másikra, így ennek hatására, ha nő a minőségük sikerül elérni a meghatározott minimum értéket. Már a dolgozat elkezdése előtt izgatottan vártam, hogy minél mélyebb betekintést nyerhessek ebben a témában, hiszen igen jelentős szerepet tölt be a vállalat életében az ellátási lánc és logisztika. Így lehetőségem volt a szakirodalmon felül további bepillantást nyerni abba, hogy náluk hogyan is valósulnak meg ezek a folyamatok a való életben. Ez mindenképpen lényeges volt számomra, hiszen az ember rengeteget olvas és tanul, de ezeket utána mind csak elméletben tudjuk alkalmazni, hiszen bármennyit is olvasunk az sosem lesz egyenlő egy gyakorlati tudással. Szerencsére számomra így egyértelművé váltak ezek a folyamatok és az egymáshoz szorosan kapcsolódó hatásuk. Az embernek szüksége van az elméleti és a gyakorlati tudásra is egyaránt, hiszen ezek összetéve teszik teljessé az ismeretet.Természetesen, mint mindent, ezt is lehetne fokozni azzal, hogy más és más vállalatok életébe is betekintünk így még több tapasztalatot szerezve ezzel, hogy mások hogyan kezelik ezeket a területeket. Számomra ennek a vállalatnak a megismerése is rengeteget hozzáadott ismereteimhez.Egyértelművé vált számomra, hogy egy gyártó és szolgáltató vállalat életében milyen nagy szerepet tölt be az ellátási lánc és annak megfelelő működése. Nem beszélve arról, hogy mekkora versenyelőnyt jelent az, ha ezek a folyamatok zökkenőmentesen képesek működni, összekapcsolva ezzel beszállítókat és vevőket.Ahogyan azt már korábban is említettem, különösen fontos a versenyképesség megőrzése, bármilyen nehézségek is adódjanak, ez elengedhetetlen a túléléshez egy vállalat számára. Emellett, a siker nem csak a modern technológián és az innováción múlik, hanem az ott dolgozó munkavállalók minőségén, illetve a megfelelő munkaerő megtartásán is. Felmerülhet a kérdés, hogy vajon lehetne-e ezt ennél jobban is csinálni? Feltételezhetően. De én úgy gondolom ennél a csapatnál, az elektronikai osztályon, ahol ügyfélkezeléssel és beszerzési folyamatokkal foglalkoznak, mindenki kihozza magából a maximumot és időről időre egyre többet és többet mutat, aminek segítségével egyre hatékonyabban viszik véghez a folyamatokat. Fontosnak tartottam, hogy gyakornokként bele tudjam magam képzelni a dolgozók helyzetébe, így máris könnyebben átláthattam, hogy is élik mindennapjaikat a munkában. Emellett rengeteg oktatáson vehettem részt a Zollner által. Jelenleg is szükséglet- és gyártástervező képzéseken veszek részt tudásom bővítésének érdekében.Dolgozatom megírása végezetével meggyőződtem arról, hogy egy jó témát sikerült kiválasztanom és bemutatnom. Különösen örülök, hogy gyakorlati oldalról is bepillantást nyerhettem a vállalat ezen folyamataiba és hiszem, hogy a szakdolgozatom olvasása után részletesebb képet adhattam egy multinacionális vállalat komplex ellátási láncáról, azok problémáiról és fejlesztési lehetőségeiről.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | ellátási lánc - ellátó hálózat, ellátásilánc-menedzsment, forecast, logisztika, minőség, teljesítménymutató, vevői előrejelzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 15:41 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 15:41 |
Actions (login required)
Tétel nézet |