Zöld Ádám Gyula (2021) Hazai húsipari KKV-k marketing eszközei. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Zöld_Ádám_PD6AAL_Szakdolgozat_Final.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Zöld_Ádám_PD6AAL_témavázlat_és_absztrakt.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (312kB) |
|
PDF
Zöld_Ádám_PD6AAL_külső_konzulensi_értékelő_lap.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
|
PDF
2021-12-Zöld Ádám - PeczeKrisztina.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (198kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a magyar húsipari KKV-k marketing lehetőségeit vizsgálja. Két céggel végeztem mélyinterjút, a Jáner-Hús Zrt.-vel és a Carneimpex Kft.-vel, melyben arra kerestem a választ, hogy milyen szinten vesznek részt az ellátási láncban, és milyen marketing eszközök állnak rendelkezésükre. Azért is választottam ezt a témát, mert a korábbi évek során több a húsiparban működő vállalattal is megismerkedhettem, és így a dolgozatom elkészítése során eme ismeretségeket felhasználva pontos, jól feldolgozható adatokra tehettem szert. Hipotézisemnek a következőt fogalmaztam meg: A húsiparban szereplő KKV-k még mindig nem tulajdonítanak elegendő figyelmet az online marketingben rejlő lehetőségek kiaknázására. A dolgozatom két részből állt. Az első részben bemutattam a felhasznált szakirodalmaimat, amelyek az ellátási láncok és a logisztikai folyamatokat, azon belül is a logisztikai folyamatok optimalizálásához köthető költségcsökkentést, az értékteremtő folyamatokat, és a marketing fogalmát és a marketing mixet mutatja be. Dolgozatom második felében a két céggel való mélyinterjún felmerült kérdéseimet mutatom be. A két cég esetében a feltett kérdések nem teljesen azonosak, mivel a tevékenységük is némiképp eltér egymástól. A 4P (product, price, place, promotion) mentén összehasonlítást végeztem a kapott válaszaim alapján. A két vállalat közötti eltérést nagyrészint az okozza, hogy míg a Carneimpex partneri köre nagykereskedésekből és a gyártókból áll, addig a Jáner-Hús Zrt.-nek több kiskereskedelmi egysége is van (hentesbolt, és hentespult két TESCO-ban). Így a Carneimpexnek kevesebb marketing tevékenységre van szüksége, a marketing tevékenységeinek jelentős részét a direkt marketing és a kiállításokon, rendezvényeken való részvétel teszi ki. Ez annak köszönhető, hogy a gyártókkal, nagykereskedésekkel megszületett egyezségek általában az ilyen rendezvényeken (az leendő, vagy már meglévő ügyfél útját szállását fizetni a kiállítás helyszínére) születtek meg, és később is szívesebben találkoztak személyesen. Ennek ellenére javasoltam a Carneimpex Kft.-nek egy weboldal felépítését, mert úgy a partnerei is könnyebben tudnak a kínálatból választani, és ez a későbbi ügymenetet nagyban megkönnyítheti. A Jáner-Hús Zrt. ezzel szemben nagy hangsúlyt fektet az offline marketing eszközei, például a direkt marketingre vagy a molinókra (teherautón felfestve a logó és a szlogen), mellett az online marketing eszközeire is. Több éve stabilan működő weboldalt fejlesztett, és a mai napig frissíti, hogy az aktuális adatok szerepeljenek rajta. Emellett 2 éve megjelent a Facebook oldalon a négy kiskereskedelmi egység oldala is, ahol heti szinten többször jelenítenek meg posztokat, amelyeket általában fizetős reklámmal erősítenek meg. Amikor a COVID-19 járvány megjelent, elsősorban a Facebook platformját használták arra, hogy az újonnan induló házhozszállítási szolgáltatásukra felhívják a figyelmet, amely a platformon érkező visszajelzések alapján a vásárlóik szemében egy nagyon pozitív üzenet volt. Hipotézisemet a két mélyinterjú és a számos egyéb online kutatásom alapján cáfoltam, mivel napjainkban egyre több KKV fedezi fel az online marketing nyújtotta lehetőségeket.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 4p, ellátási lánc - ellátó hálózat, húsipar, marketing, marketing mix |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:49 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:49 |
Actions (login required)
Tétel nézet |