Hazai húsipari KKV-k marketing eszközei

Zöld Ádám Gyula (2021) Hazai húsipari KKV-k marketing eszközei. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Zöld_Ádám_PD6AAL_Szakdolgozat_Final.pdf] PDF
Zöld_Ádám_PD6AAL_Szakdolgozat_Final.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Zöld_Ádám_PD6AAL_témavázlat_és_absztrakt.pdf] PDF
Zöld_Ádám_PD6AAL_témavázlat_és_absztrakt.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (312kB)
[thumbnail of Zöld_Ádám_PD6AAL_külső_konzulensi_értékelő_lap.pdf] PDF
Zöld_Ádám_PD6AAL_külső_konzulensi_értékelő_lap.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of 2021-12-Zöld Ádám - PeczeKrisztina.pdf] PDF
2021-12-Zöld Ádám - PeczeKrisztina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (198kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a magyar húsipari KKV-k marketing lehetőségeit vizsgálja. Két céggel végeztem mélyinterjút, a Jáner-Hús Zrt.-vel és a Carneimpex Kft.-vel, melyben arra kerestem a választ, hogy milyen szinten vesznek részt az ellátási láncban, és milyen marketing eszközök állnak rendelkezésükre. Azért is választottam ezt a témát, mert a korábbi évek során több a húsiparban működő vállalattal is megismerkedhettem, és így a dolgozatom elkészítése során eme ismeretségeket felhasználva pontos, jól feldolgozható adatokra tehettem szert. Hipotézisemnek a következőt fogalmaztam meg: A húsiparban szereplő KKV-k még mindig nem tulajdonítanak elegendő figyelmet az online marketingben rejlő lehetőségek kiaknázására. A dolgozatom két részből állt. Az első részben bemutattam a felhasznált szakirodalmaimat, amelyek az ellátási láncok és a logisztikai folyamatokat, azon belül is a logisztikai folyamatok optimalizálásához köthető költségcsökkentést, az értékteremtő folyamatokat, és a marketing fogalmát és a marketing mixet mutatja be. Dolgozatom második felében a két céggel való mélyinterjún felmerült kérdéseimet mutatom be. A két cég esetében a feltett kérdések nem teljesen azonosak, mivel a tevékenységük is némiképp eltér egymástól. A 4P (product, price, place, promotion) mentén összehasonlítást végeztem a kapott válaszaim alapján. A két vállalat közötti eltérést nagyrészint az okozza, hogy míg a Carneimpex partneri köre nagykereskedésekből és a gyártókból áll, addig a Jáner-Hús Zrt.-nek több kiskereskedelmi egysége is van (hentesbolt, és hentespult két TESCO-ban). Így a Carneimpexnek kevesebb marketing tevékenységre van szüksége, a marketing tevékenységeinek jelentős részét a direkt marketing és a kiállításokon, rendezvényeken való részvétel teszi ki. Ez annak köszönhető, hogy a gyártókkal, nagykereskedésekkel megszületett egyezségek általában az ilyen rendezvényeken (az leendő, vagy már meglévő ügyfél útját szállását fizetni a kiállítás helyszínére) születtek meg, és később is szívesebben találkoztak személyesen. Ennek ellenére javasoltam a Carneimpex Kft.-nek egy weboldal felépítését, mert úgy a partnerei is könnyebben tudnak a kínálatból választani, és ez a későbbi ügymenetet nagyban megkönnyítheti. A Jáner-Hús Zrt. ezzel szemben nagy hangsúlyt fektet az offline marketing eszközei, például a direkt marketingre vagy a molinókra (teherautón felfestve a logó és a szlogen), mellett az online marketing eszközeire is. Több éve stabilan működő weboldalt fejlesztett, és a mai napig frissíti, hogy az aktuális adatok szerepeljenek rajta. Emellett 2 éve megjelent a Facebook oldalon a négy kiskereskedelmi egység oldala is, ahol heti szinten többször jelenítenek meg posztokat, amelyeket általában fizetős reklámmal erősítenek meg. Amikor a COVID-19 járvány megjelent, elsősorban a Facebook platformját használták arra, hogy az újonnan induló házhozszállítási szolgáltatásukra felhívják a figyelmet, amely a platformon érkező visszajelzések alapján a vásárlóik szemében egy nagyon pozitív üzenet volt. Hipotézisemet a két mélyinterjú és a számos egyéb online kutatásom alapján cáfoltam, mivel napjainkban egyre több KKV fedezi fel az online marketing nyújtotta lehetőségeket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 4p, ellátási lánc - ellátó hálózat, húsipar, marketing, marketing mix
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:49
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:49

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet