Vevőkapcsolatok kezelési rendje, informatikai támogatása.

Nagy Viktória (2021) Vevőkapcsolatok kezelési rendje, informatikai támogatása. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of VÉGLEGES.pdf] PDF
VÉGLEGES.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (721kB)
[thumbnail of záródolgozati összefoglaló-converted.pdf] PDF
záródolgozati összefoglaló-converted.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (195kB)
[thumbnail of Nagy_Viktória.pdf] PDF
Nagy_Viktória.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (159kB)
[thumbnail of Turnitin_Nagy_Viktória_Vevőkapcsolatok kezelési rendje, informatikai támogatása..pdf] PDF
Turnitin_Nagy_Viktória_Vevőkapcsolatok kezelési rendje, informatikai támogatása..pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (7MB)
[thumbnail of Szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
Szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (158kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakmai gyakorlatom során a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarában dolgoztam gyakornokként. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, rövid nevén MKIK szervezeti formája köztestületi kamara. Gazdálkodási rendje köztestületi mivoltának megfelelően nonprofit jelleggel, közfeladatainak körén belül gazdálkodik. A kamara illetékességi területe a Magyar Köztársaság, ezáltal jogosult címerének használatára is. Dolgozatom szakmai beszámoló részében leírtam a kamara történetét, valamint bemutattam a szervezeti felépítését. Az MKIK legfőbb döntéshozó szerve a küldöttgyűlés, mely a területi kereskedelmi és iparkamarák választott küldötteiből áll. A kamara elnöksége egy 41 főből álló testületi szerv, mely egyeztető, döntés előkészítő és irányító szerepet tölt be. A kamara élén az elnök áll, aki önállóan képviseli azt. Jogkörét az alelnökökre és a főtitkárra ruházhatja át írásban. Az MKIK ügyintéző szervezetének operatív vezetője a főtitkár. Az MKIK szervezeti felépítését tekintve lineáris szervezet, tagolása a szakterületek (igazgatóságok) mentén történik, az alá- fölérendeltségi viszonyok egyértelműek. Továbbá bemutattam, hogy az MKIK Gazdasági Igazgatóságán ügyfélszolgálati és pénzügyi feladatokat láttam el a gazdálkodó szervezetek kamarai nyilvántartásával és a kamarai hozzájárulás megfizetésével kapcsolatban. Ennek a munkának a támogatására az MKIK egy új informatikai rendszert, a Kamarai Nyilvántartó Rendszert fejlesztette ki, mely rendszernek a tökéletesítése és továbbfejlesztése stratégiai célja a kamarának. Záródolgozatomban a CRM rendszer fejlesztéséhez és az ügyfélkapcsolatok hatékonyságának növeléséhez vezető utat kerestem és javaslatot tettem az MKIK részére. A CRM stratégiában le kell szögezni a célokat, az ügyfélkapcsolatok tartására vonatkozó alapelveket, valamint az információtechnológiai megoldásokat, mint lehetséges eszközöket.A kamarai rendszer a fent ismertetett tevékenységek és szolgáltatások alapján két területre koncentrálhat az ügyfélkapcsolatok terén. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara a Kamarai Nyilvántartó Rendszer továbbfejlesztésével szeretne egy CRM modult fejleszteni. Ebben a modulban szeretné nyilvántartani a vállalkozók aktivitását, hogy milyen hírleveleket kapnak meg, milyen rendezvényeken vagy akár a kamara által szervezett képzéseken vesznek részt. Ezzel az ügyfélkapcsolatok hatékonyságát, az ügyfél-életciklus kitolását szeretné növelni a kamara. A CRM modul rögzítene minden interakciót a vállalkozókkal (rendezvények, képzések, hírlevelek, személyes tanácsadás stb.), továbbá olyan fontos információkat is tartalmazna, ami a kamarai tagságra (önkéntes, vagy pártoló), betöltött kamarai tisztségre vonatkozik. A kamarák számára fontos, hogy kiterjedt tevékenységükkel kapcsolatban (pl. szakképzés, gyakorlati képzőhelyek ellenőrzése) gyűjtött információk, adatok egy központi rendszerben kerüljenek tárolásra, kezelésre, ezért jó megoldásnak gondolom a Kamarai Nyilvántartó Rendszer ez irányú bővítését.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: CRM, kommunikáció, pénzügyi feladatok, ügyfélkapcsolat, vevőkapcsolat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:47
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet