A labdarúgást segítő informatikai rendszerek

Szenes Máté (2022) A labdarúgást segítő informatikai rendszerek. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of A labdarúgást segítő informatikai rendszerek.pdf] PDF
A labdarúgást segítő informatikai rendszerek.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Szenes_Máté.pdf] PDF
BA_O_Szenes_Máté.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (200kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2021-szeptembertol_külső konzulens részére_Szenes Máté_aláírt.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2021-szeptembertol_külső konzulens részére_Szenes Máté_aláírt.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (143kB)
[thumbnail of Szenes_Máté_ZGBAFJ_szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2020-szeptembertol.pdf] PDF
Szenes_Máté_ZGBAFJ_szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2020-szeptembertol.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (168kB)

Absztrakt (kivonat)

Manapság az informatika meghatározó szerepet tölt emberek életében. Szinte nincs olyan terület, ahol ne jelentek volna meg az elmúlt évek során az informatikai rendszerek. Nincs ez másként a labdarúgásban sem. Az elmúlt években számos olyan informatikai rendszer került bevezetésre, ami segíti a játékvezető, a játékos és az edző munkáját. Ilyen rendszer a VAR (Video Assistant Referee) vagy más néven Videóbíró. A pályán lévő játékvezető megsegítésére vezették be a VAR rendszert. A bírói hibák mindig is jelen voltak a játékvezetésben, ami nem meglepő hiszen bizonyos szituációk pár másodperc alatt zajlanak le és nehéz megítélni ennyiből, hogy pontosan mi történt. A VAR a nagy felbontású kamerák segítségével végig tudják követni a mérkőzés minden mozzanatát. Visszajátszások segítségével a bíró több szögből is visszanézve átfogóbb képet kap az esetről. A játékosok és edzők megsegítésére mély tanuló mesterséges intelligenciák képesek sérült előre jelezni, valamint a mozgás lekövetésével az Ai összefüggéseket állapít így a játékosok teljesítményét tovább lehet fejleszteni. Hogyan kell a labdát elrúgni, milyen legyen egy súlypontáthelyezés. A fiatalok megsegítésére is egy mély tanuló mesterséges intelligencia áll rendelkezésre, ami szintén mozgás lekövetésével tud elemzést végrehajtani. Az AiSCOUT mobilalkalmazás olyan fiatal tehetségeknek segít, akik anyagi vagy földrajzi okok miatt nem tudják megmutatni a tudásukat. Az alkalmazást játékosmegfigyelők, európai nagycsapatok is használják így aki tényleg tehetséges azt felfedezheti bármelyik megfigyelő vagy klub. A szurkolókra is kihatnak a technológiai változások. A magas minőségű kamerarendszerrel ellátott stadionok személyre szabott szórakozási élményt nyújt a nézőknek. Több fajta kameraszög, lassítások, mikrofonnal ellátott játékosok, statisztikai adatok megosztása, ezek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a közvetítések egy új szintre lépjenek. A dolgozatom során megvizsgálom ezeknek a rendszereknek a működését, milyen előnnyel és hátránnyal rendelkeznek, illetve, hogy milyen fejlesztési lehetőségek vannak a jövőre nézve. Elemzem, hogy milyen hatást gyakorolnak a játékvezetőkre, játékosokra, edzőkre, nézőkre és szurkolókra. A kutatás során kérdőív formájában felmérést végzek ezekről a rendszerekről, amiben arra keresem a választ, hogy mennyire működnek jól vagy rosszul a labdarúgásban használt informatikai rendszerek, milyen megítélésük van a sportolók és a labdarúgást szerető emberek véleménye szerint. A célom a dolgozattal az, hogy bebizonyosodjon, hogy szükség van ezekre a rendszerekre a labdarúgásban és hogy ténylegesen segíti a sportágat. A labdarúgás fejlődéséhez ma már összekapcsolódik az informatika fejlődésével, ezért fontos, hogy hatékony legyen a működésük.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: döntéstámogatás, informatika, labdarúgás, mesterséges intelligencia, sport
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:39
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet