Digitalizáció a bankszektorban, az AAA Bank, mint a digitalizáció egyik élharcosa

Antal Dóra (2022) Digitalizáció a bankszektorban, az AAA Bank, mint a digitalizáció egyik élharcosa. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Antal_Dóra_G78VJF.pdf] PDF
Antal_Dóra_G78VJF.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 12..

Download (946kB)
[thumbnail of Titkosítás kérése.pdf] PDF
Titkosítás kérése.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (35kB)
[thumbnail of BA_O_Antal_Dóra.pdf] PDF
BA_O_Antal_Dóra.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 12..

Download (202kB)
[thumbnail of BA_B_Antal_Dóra.pdf] PDF
BA_B_Antal_Dóra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (372kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat_2022_december_Antal_Dora.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat_2022_december_Antal_Dora.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (170kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban robbanásszerű technológiai fejlődésnek lehetünk tanúi az élet minden területén, az utóbbi években a gazdaságban minden a digitalizációról szólt. A szolgáltatások online térbe történő átköltözését és hatalmas térhódítását a pandémia nagy mértékben elősegítette. Manapság minden gazdasági szektorban az egyik legfontosabb kérdés a digitalizáció lehetőségeinek kiaknázása. A pénzügyi szektor digitalizációja egyidős a digitális technológia megjelenésével, szorosan összekapcsolódva alakították át a szektort, lépésről lépésre egyre nagyobb területet lefedve. A technológia nyújtotta szabadság átformálta a felhasználók által elvárt elvárásokat, amely megjelent pénzügyi szokásaikban is. A digitális bankolás ugrásszerű előretörése, a pandémia által felgyorsult digitális transzformáció teljesen meghatározta a fogyasztói igényeket. Az okos eszközök és az internet térnyerésével kialakult az igény ezek szélesebb körben történő alkalmazására, mind a fogyasztó mind pedig a szolgáltató oldalán. Dolgozatomban ezen tendenciák elméleti aspektusait kutatom, felvázolva a kezdeti szakasztól napjaink kifinomult megoldásáig. Kiemelt figyelmet szentelek a hazai szabályozásnak az MNB ajánlásainak és a kiberbiztonság kérdéskörének. Témaválasztásomat az inspirálta, hogy megvizsgáljam miként is hatnak ezek az új − általam pozitívnak vélt − digitális megoldások a társadalomban élő egyénekre, vajon mindenki pozitív hatást lát-e a digitalizált termékek, szolgáltatások bevezetésében. Milyen tényezők vannak, egy válság küszöbén nem arra sarkallják az egyént, hogy ügyeiben körültekintőbb, pénzteljesebb legyen Képes-e az egyén szakítani azokkal a pénzügyi beidegződésekkel, amely társadalmi pozíciója predesztinál Dolgozatomban személyes tapasztalataimra építek, amelyeket munkám során, a mindennapos banki kapcsolattartás során gyűjtöttem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank, digitalizáció, elektronikus banki szolgáltatások, mesterséges intelligencia, pénzügyi kultúra, pénzügyi szektor
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:38
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet