A T-Systems Magyarország Zrt. szerepe az ellátási láncban, partnerkapcsolatainak fontossága és piacvezető szerepének feltárása

Bekker Norbert (2022) A T-Systems Magyarország Zrt. szerepe az ellátási láncban, partnerkapcsolatainak fontossága és piacvezető szerepének feltárása. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Bekker_Norbert_EMAE9K.pdf] PDF
Bekker_Norbert_EMAE9K.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Bekker_Norbert.pdf] PDF
BA_O_Bekker_Norbert.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (160kB)
[thumbnail of Bekker Norbert.pdf] PDF
Bekker Norbert.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (313kB)
[thumbnail of Bekker_Norbert_biralati_lap.pdf] PDF
Bekker_Norbert_biralati_lap.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (748kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban a T-Systems Magyarország Zrt., a Magyar Telekom Nyrt. leányvállalatának ellátási láncban betöltött szerepéről lesz szó, a partner kapcsolatainak, illetve a piacvezető szerepének feltárásáról. Érdekes vállalatnak gondolom, hiszen a hazai infokommunikációs (IKT) iparágban piacvezető szerepet tölt be, emellett olyan partneri körrel rendelkezik, amelyet példa értékűnek tartok egy nagyvállalatnál, és egyértelműen visszaköszön a partnerkapcsolatok sikeres ápolásának következményei. A vállalati tevékenységébe tartozik az IT eszközök értékesítése, szoftver-, programfejlesztési szolgáltatások nyújtása, hálózati rendszerek kiépítése, biztonságtechnika és szupport szolgáltatások, amelyekkel az egész ország területén található vállalatoknál értékesítik, sőt, még a határokon túl is. A szakdolgozat középpontjában a T-Systems ellátási láncon belül betöltött szerepének vizsgálata van, amellett pedig a partner vállalatokkal folyatatott kapcsolatainak kielemzése. Fő kérdésben a velük folytatott kapcsolatok hatásait vizsgálnám a piaci szerepére, miképpen segítenek a megfelelő partnerek megválasztása a piacvezető szerepkör betöltésének megszerzéséhez és megtartásához. Emellett bemutatom a vállalati stratégia jelentőségét, mint az egész vállalatot, mint pedig az egyes partnerkapcsolatokat tekintve. Részletesen megvizsgálom az infokommunikációs piacot, azon jelenlevő vállalatokat, a T-Systems versenytársait. Értékesítési és beszállítói oldalon bemutatom a legnagyobb partner vállalatokat, amelyekkel a cég kapcsolatban áll és a mindennapokban közösen dolgozik. Bemutatom átfogóan a vállalatnál található értékesítést, amely során több különböző méretű vevőt említek meg. A szakirodalmi hátteret vizsgálva, részletesen kifejtésre kerül az ellátási lánc, illetve az ellátási lánc menedzsment, amellyel mélyebb belátást nyerhetünk a vállalat azon belül betöltött szerepéről, illetve érthetőbb lesz a láncban előtte és utána elhelyezkedő cégek feltárására és a köztük kialakult kapcsolatokat elemzésére is egyaránt. Az ellátási lánc menedzsment eszközöket megvizsgáltam a vállalatnál, melyeket alkalmaz, melyeket nem. Az iparág elemzéséhez elsősorban a Porter féle öt erő modellt alkalmazom, amely részletes információt szolgáltat az ipar adott helyzetéről. Elhelyezzük a T-Systems-et az ellátási láncban, milyen szerepet tölt azon belül be és milyen kapcsolatban áll a többi, vele együttműködő vállalatokkal. Szó esik a vállalati stratégia fogalmáról, definícióiról, amely segít a megértésében és bemutatásában a vállalat tevékenységikörének, illetve a partnerkapcsolatainak. Kifejtésre kerül a versenykapcsolatok fogalma is, amely a piacon fellelhető versenytársak feltárásában segít, illetve a Porter féle öt erő modell elemzése során. A szakdolgozatomban fellelhető kutatási kérdéseknek és hipotéziseknek megválaszolásához primer kutatást végeztem, azon belül is az interjút választottam. A félév során kettő interjút készítettem, mind a kettőt a T-Systems Magyarország Zrt.-nél. Kiválasztottam egy-egy felsővezetőt, az egyiket értékesítési oldalról, a másikat pedig beszerzési oldalon, így mind a két végleletet alaposan meg tudtam vizsgálni. Úgy gondolom, hogy erre szükség van, mivel ezáltal az ellátási lánc mind a két oldalára, ahol kapcsolatban áll a vállalat más partner cégekkel, bele tudtam nézni és kielemezni az ott tapasztaltakat. A primer kutatás mellett több szekunder kutatást végeztem a már meglévő, főként külföldi kutatásokból, szakcikkekből, amelyekben több, a szakirodalomhoz szükséges definíciót, illetve ábrákat találtam és alkalmaztam.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, beszerzési tevékenység, ellátási lánc - ellátó hálózat, értékesítési tevékenység, hazai nagyvállalatok, partnerkapcsolat(ok), vállalati stratégiák
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:38
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet