Molnár Bernadett (2023) Az önfejlesztő könyvekhez kapcsolódó vásárlási szokások felmérése vállalkozás indítás céljából. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Molnár_Bernadett_MSC_VF_Az_önfejlesztő_könyvekhez_kapcsolódó_vásárlási_szokások_felmérése_vállalkozás_indítás_céljából.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Molnár_Bernadett_MSC_VF_Az_önfejlesztő_könyvekhez_kapcsolódó_vásárlási_szokások_felmérése_vállalkozás_indítás_céljából.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
molnar_bernadett_osszefoglalo_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (228kB) |
|
PDF
VF SZAKMAI ÖSSZEGZŐ KÉRDÉS_MB.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (351kB) |
|
PDF
Molnár Bernadett.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (347kB) |
|
PDF
molnar_bernadett_T4F06V.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (345kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p><span style="font-size:1rem;"></span></p><p>A szakdolgozatomban az önfejlesztő könyvek vásárlási szokásának kutatásából írtam, annak érdekében, hogy az adatokból létre tudjak hozni egy vásárlói perszónát, aminek segítségével felépíthetek egy marketingstartégiát a saját önfejlesztő könyvem értékesítésére. Illetve, hogy azoknak a vállalkozóknak, akik könyvet szeretnének kiadni, kiadó bevonása nélkül, hasznos tudásanyagokkal, a feladatok és a folyamat leírásával segítsem munkájukat. </p> <p> A kutatás a szekunder adatok gyűjtésével kezdődött, ezeknek köszönhetően létre tudtam, hozni az online kérdőíves kutatásomat, amit 627-en töltöttek ki egy hét alatt. Mivel ez a kutatás leíró jellegű volt, de a vásárlói perszóna modellhez szükség volt feltáró kutatásra, a belső motivációk és fájdalompontok megismerésére. Szerveztem egy fókuszcsoportos beszélgetést, a kérdőív által nyert célcsoportra szűkítve. </p> <p> A fókuszcsoportos beszélgetés 6 fővel és a moderátorral (velem) zajlott, 1 órán keresztül. A kutatásban résztvevők fő mindegyike Budapesti, érettségi vagy efeletti végzettséggel rendelkezett 20-25 év kor közötti és lány. A beszélgetést követően összesítettem az adatokat és létrehoztam a vásárlói perszónát. Akinek ismertetni fogom a fájdalompontjait, kommunikációs csatornáját, céljait és viselkedés jellemzőit. </p> <p> A vásárlói perszóna neve Fejlődő Fanni lett, mottója, hogy: "Folyamatosan fejlesztem magamat, hogy önmagam legjobb verziójává váljak." A kitűzött céljai, hogy fejlessze magát, megoldást találjon a problémájára, mindezt úgy, hogy közben úgy érzi szórakozik. Ennek a legjobb módja, hogyha olyan történeteket olvashat, amelyeket könnyen tud azonosulni. Fontos számára, hogy a problémák ne csak megoldásra kerüljenek, de újak legyenek feltárva a könyv által.</p> <p> Fájdalompontja, magyarán ezek azok a problémák, amik zavarják őt miden nap, amiken szeretne változtatni. A marketingkommunikációban a probléma, amire válaszolhatunk az üzenetünkkel. Fannit zavarják a rossz szokásai és a saját mentális állapota.</p> <p> Az önfejlesztő könyvekkel kapcsolatban általánosítások nem szereti, idegesítik őt a közhelyek és unja már a száraz pszichológiai könyveket. Emellett zavarja, hogy a pszichológusnál nem saját tempójában tud haladni és nem tudja visszahallgatni vagy visszanézni, amit mondtak neki. </p> <p> Viselkedés jellemzői közé tartozik, hogy szeretné megismerni magát, változtatni akar az életén és a mentális állapotán. Az életben a fejlődési lehetőséget keresi, aktívan keres könyveket, segítséget, ebből kifolyólag évente legalább egy önfejlesztő könyvet vásárol. Továbbá nagyon fontos neki mások véleménye, az élet minden területén legyen szó az önfejlesztő könyvek vásárlásáról, vagy egy döntésről. </p> <p> A legfőbb kommunikációs csatornája ebből kifolyólag a környezete, a barátok, a család és ennek eszközére a közösségi médiát használja. Nagyon fontosak neki az ajánlások és az online vélemények egy termék megvásárlása esetén. </p> <p> Összefoglalva az önfejlesztő könyvekhez kapcsolódó vásárlói szokások vizsgálatától a szekunder és primer kutatások segítségével eljutottam a vásárlói perszóna megalkotásáig.</p><br><p></p><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | adafeldolgozás, adatok, adómentesség, ármarketing, business marketing, marketingelmélet |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:37 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:37 |
Actions (login required)
Tétel nézet |