Molnár Bernadett (2023) Az önfejlesztő könyvekhez kapcsolódó vásárlási szokások felmérése vállalkozás indítás céljából. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Molnár_Bernadett_MSC_VF_Az_önfejlesztő_könyvekhez_kapcsolódó_vásárlási_szokások_felmérése_vállalkozás_indítás_céljából.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Molnár_Bernadett_MSC_VF_Az_önfejlesztő_könyvekhez_kapcsolódó_vásárlási_szokások_felmérése_vállalkozás_indítás_céljából.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
molnar_bernadett_osszefoglalo_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (228kB) |
|
PDF
VF SZAKMAI ÖSSZEGZŐ KÉRDÉS_MB.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (351kB) |
|
PDF
Molnár Bernadett.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (347kB) |
|
PDF
molnar_bernadett_T4F06V.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (345kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatomban az önfejlesztő könyvekvásárlási szokásának kutatásából írtam, annak érdekében, hogy az adatokbóllétre tudjak hozni egy vásárlói perszónát, aminek segítségével felépíthetek egymarketingstartégiát a saját önfejlesztő könyvem értékesítésére. Illetve, hogyazoknak a vállalkozóknak, akik könyvet szeretnének kiadni, kiadó bevonásanélkül, hasznos tudásanyagokkal, a feladatok és a folyamat leírásával segítsemmunkájukat. A kutatás aszekunder adatok gyűjtésével kezdődött, ezeknek köszönhetően létre tudtam,hozni az online kérdőíves kutatásomat, amit 627-en töltöttek ki egy hét alatt.Mivel ez a kutatás leíró jellegű volt, de a vásárlói perszóna modellhez szükségvolt feltáró kutatásra, a belső motivációk és fájdalompontok megismerésére. Szerveztemegy fókuszcsoportos beszélgetést, a kérdőív által nyert célcsoportra szűkítve. A fókuszcsoportosbeszélgetés 6 fővel és a moderátorral (velem) zajlott, 1 órán keresztül. Akutatásban résztvevők fő mindegyike Budapesti, érettségi vagy efeletti végzettséggelrendelkezett 20-25 év kor közötti és lány. A beszélgetést követőenösszesítettem az adatokat és létrehoztam a vásárlói perszónát. Akinekismertetni fogom a fájdalompontjait,kommunikációs csatornáját, céljait és viselkedés jellemzőit. A vásárlói perszóna neve FejlődőFanni lett, mottója, hogy: "Folyamatosan fejlesztem magamat, hogy önmagamlegjobb verziójává váljak." A kitűzött céljai, hogy fejlessze magát,megoldást találjon a problémájára, mindezt úgy, hogy közben úgy érziszórakozik. Ennek a legjobb módja, hogyha olyan történeteket olvashat,amelyeket könnyen tud azonosulni. Fontos számára, hogy a problémák ne csakmegoldásra kerüljenek, de újak legyenek feltárva a könyv által. Fájdalompontja, magyarán ezek azok aproblémák, amik zavarják őt miden nap, amiken szeretne változtatni. Amarketingkommunikációban a probléma, amire válaszolhatunk az üzenetünkkel. Fannit zavarják a rossz szokásai és a sajátmentális állapota. Az önfejlesztő könyvekkelkapcsolatban általánosítások nem szereti, idegesítik őt a közhelyek és unja mára száraz pszichológiai könyveket. Emellett zavarja, hogy a pszichológusnál nemsaját tempójában tud haladni és nem tudja visszahallgatni vagy visszanézni,amit mondtak neki. Viselkedés jellemzői közé tartozik,hogy szeretné megismerni magát, változtatni akar az életén és amentális állapotán. Az életben a fejlődési lehetőséget keresi, aktívan kereskönyveket, segítséget, ebből kifolyólag évente legalább egy önfejlesztő könyvetvásárol. Továbbá nagyon fontos neki mások véleménye, az élet minden területénlegyen szó az önfejlesztő könyvek vásárlásáról, vagy egy döntésről. A legfőbb kommunikációs csatornájaebből kifolyólag a környezete, a barátok, a család és ennek eszközére a közösségimédiát használja. Nagyon fontosak neki az ajánlások és az online vélemények egytermék megvásárlása esetén. Összefoglalva az önfejlesztőkönyvekhez kapcsolódó vásárlói szokások vizsgálatától a szekunder és primerkutatások segítségével eljutottam a vásárlói perszóna megalkotásáig.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | adafeldolgozás, adatok, adómentesség, ármarketing, business marketing, marketingelmélet |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:37 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:37 |
Actions (login required)
Tétel nézet |