A KKV szektor Employer Branding stratégiája – Munkavállalói elégedettség és elköteleződés vizsgálata

Kiss Eszter (2023) A KKV szektor Employer Branding stratégiája – Munkavállalói elégedettség és elköteleződés vizsgálata. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Kiss_Eszter_MSC_VF_A KKV SZEKTOR EMPLOYER BRANDING STRATÉGIÁJA.pdf] PDF
Kiss_Eszter_MSC_VF_A KKV SZEKTOR EMPLOYER BRANDING STRATÉGIÁJA.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (779kB)
[thumbnail of Összefoglaló_Kiss_Eszter_MSC_VF_A KKV SZEKTOR EMPLOYER BRANDING STRATÉGIÁJA.pdf] PDF
Összefoglaló_Kiss_Eszter_MSC_VF_A KKV SZEKTOR EMPLOYER BRANDING STRATÉGIÁJA.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (179kB)
[thumbnail of Szakmai_kérdés_KissE.pdf] PDF
Szakmai_kérdés_KissE.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (244kB)
[thumbnail of Kiss Eszter.pdf] PDF
Kiss Eszter.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (319kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat_MSC_VF Kiss_Eszter.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat_MSC_VF Kiss_Eszter.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (286kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;">A szakdolgozatom célja, hogy bemutassa, az employer branding, mint tevékenység, fontos a kkv szektor szereplőinek, ha növelni szeretnék a dolgozóik elégedettségét és elkötelezettségét. Az állítás bebizonyítására először is szakirodalmi folyóiratok és könyvek feldolgozását végeztem. Ezt egy kutatási rész követi, szintén abból a célból, hogy a hipotézist még inkább körül tudjam járni és meglévő példákkal alá tudjam támasztani.&nbsp;</p><p dir="ltr" style="text-align:left;">A szakdolgozatomban megvizsgáltam az employer branding stratégia alkalmazásának menetét és ennek több megközelítését is, hiszen manapság még kiemeltebb szerepet kap, ezt az indokolja, hogy sok versengő vállalat van jelen a piacon és mindegyiknek az az érdeke, hogy a legkompetensebb szakembereket bevonzza és a munkaerőt megtartsa, ehhez pedig a megfelelő eszközök alkalmazása elengedhetetlen feltétel. Bizonyosságot nyertem több oldalról is arra vonatkozóan, hogy az EB a vállalati célok és sikeresség alapját szolgálja, segíti a vállalatokat a megfelelő működésben, a jó hírnév kialakításában és fenntartásában. Ezen túlmenően a toborzás-kiválasztás folyamatát is nagyban támogatja, illetve a már meglévő munkatársak megtartásában is segítséget nyújt. A márka nemcsak a fogyasztók, partnerek, szállítók számára bír jelentéssel, hanem munkavállalói szempontból is értékes. Olyan munkavállalók felvétele és megtartása a cél, akik kellő kompetenciával és elkötelezettséggel rendelkeznek, érezniük kell az elégedettséget, elhivatottságot és a motivációt egyaránt. A dolgozói elégedettség és elkötelezettség megléte szintén a vállalat hatékonyságát erősíti, ehhez pedig támogatásul járulnak az EB stratégia külső és belső eszközei. A vállalkozások vezetőinek nagy felelőssége van mindezekben, hiszen a cégben elfoglalt pozíciójuk által, minden folyamatra ráhatással vannak. A kutatásom elkészítéséhez a kvalitatív kutatási módszert választottam, kkv vezetőket kerestem fel és egy személyes interjú keretében mértem fel a cégükben végzett employer branding tevékenységet, a jól felépített EB stratégia jelentőségét és az ehhez kapcsolódó vezetői szerepvállalást. Az interjúk célja is az volt, hogy az általam ismert és kiválasztott vállalkozások gyakorlata alapján, valós példákkal is alátámasszam, miért hasznos a KKV szereplői számára, hogy kiemelt figyelmet fordítsanak munkáltatói márkaépítésre.&nbsp;</p><p dir="ltr" style="text-align:left;">A szakirodalmi és az általam végzett kutatás is megerősített abban, hogy kiemelt figyelmet kell szentelni a vezetői jelenlétre, a tudatos stratégiaalkotásra, a folyamatos visszajelzésekre, teljesítményértékelésre, a képzés-fejlesztési programra, kommunikációra, a közösségépítésre és megfelelő légkör kialakítására, hiszen a munkavállalók ekkor lesznek elégedettek a céggel, és a vállalkozás külső megítélése is ekkor kerülhet a legjobb szintre.<br></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vállalkozásfejlesztés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Krajcsák Zoltán
Belső
Kut.prof.; Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: dolgozói elégedettség, dolgozói elkötelezettség, employer branding, kis- és középvállalkozás - KKV, motiváció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:37
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:37

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet