Mann Ábrahám Izsák (2023) Pandémia hatása a gépjárműiparra, valamint a vállalatok gazdasági működésére, eredményességére. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Mann_Ábrahám Izsák_IBLMNI.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Mann_Ábrahám Izsák.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (253kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat_2023május Mann Ábrahám.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (382kB) |
|
PDF
Mann Ábrahám_szakdolgozati bírálat és javaslat_VR.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><div title="Page 2"> <div> <div> <p>Dolgozatom célja, hogy bemutassam a pandémia hatásait a gépjárműiparra, azon belül is elsősorban a gépjármű kereskedelemre. Témám választásának oka, hogy szerettem volna egy olyan területet megvizsgálni, melyet nagymértékben érintett a COVID-19 okozta világjárvány, azonban viszonylag kevés szó esik róla a médiában, illetve a társadalomban. </p> <p>Ennek okán kiválasztottam egy autómárkát, melyet dolgozatom alatt részletesen meg tudtam vizsgálni. Így esett a döntésem a Renault Hungáriára – új nevén RN Hungary Kft. – és a „Shick- R” Kft.-re.<br> A primer kutatásom előtt számos szakirodalmat feldolgozva vezettem fel az általam választott témát, mivel úgy gondolom, hogy szükséges az elméleti háttér megfelelő ismerete. A probléma ismertetésén túl – COVID-19 okozta világjárvány - foglalkoztam a következményekkel, a lehetőségekkel és a hatásokkal is több területre kivetítve. </p> <p>A szakirodalmi feldolgozás hatására két kérdés és egy állítás is megfogalmazódott bennem, melyekre elsősorban a primer kutatásomban kerestem a válaszokat. Mivel a járvány az ország összes ágazatát érintette, így érdekelt, hogy a gépjármű kereskedelemre és annak eredményességére milyen hatással volt a pandémia, illetve az is, hogy a kialakult nyersanyag szuperciklus mekkora szinten befolyásolta/befolyásolja ezt a szektort. Természetesen a kutatási kérdéseken túl, hipotézist is állítottam fel, melynek helyességét szintén a primer kutatásom után tudtam megvizsgálni. </p> <p>A saját kutatásomban kvalitatív eljárást alkalmaztam, ugyanis több olyan szakember véleményére és meglátására voltam kíváncsi, melyet csak olyan személyek tudnak, akik az ágazatban dolgoznak. Ebből kifolyólag interjút készítettem a Renault Hungária termékmenedzserével és a „Shick-R” Kft. gazdasági és cégvezetőjével. </p> <p>Részletes és készséges visszajelzéseikkel a bennem megfogalmazódott kérdésekre megkaptam a válaszokat, melyekre a dolgozatom eredményeként tekintek.<br> Elmondható, hogy a járvány nagymértékben befolyásolta a gépjármű kereskedelmet, azonban végzetes károkat egyelőre nem okozott. Az általam vizsgált vállalkozások nagymértékben </p> </div> </div> </div> <div title="Page 3"> <div> <div> <p>megszenvedték a pandémiát, de mára már elmondható, hogy egyre inkább javulás mutatkozik az adott területen. Megállapítható az is, hogy a járvány egy válságot, illetve nyersanyag szuperciklust indított el, melynek a nehézségeit a mai napig érzik és küzdenek ellene a vállalkozások az adott ágazatban. </p> <p>Összességében úgy gondolom, hogy a szakdolgozatom elérte a célját és sikeresen be tudtam mutatni a pandémia hatásait a gépjárműipar működésére és eredményességére.</p></div></div></div><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, autóipar, autókereskedelem, koronavírus-járvány (COVID-19), magyar autópiac |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:36 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:36 |
Actions (login required)
Tétel nézet |