A Z generációs beosztottak Y és X generációs vezetők felé történő elvárásának, valamint az Y és X generációs vezetők önképe egyezőségének vizsgálata, a TEIQUE érzelmi intelligencia teszt tükrében egy kiskereskedelmi vállalatnál

Kovács Zsófia (2023) A Z generációs beosztottak Y és X generációs vezetők felé történő elvárásának, valamint az Y és X generációs vezetők önképe egyezőségének vizsgálata, a TEIQUE érzelmi intelligencia teszt tükrében egy kiskereskedelmi vállalatnál. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Kovács_Zsófia_MSC_VSZ_A Z generációs beosztottak Y és X generációs vezetők felé történő elvárásának, valamint az Y és X generációs vezetők önképe egyezőségének vizsgálata, a TEIQUE érze.pdf] PDF
Kovács_Zsófia_MSC_VSZ_A Z generációs beosztottak Y és X generációs vezetők felé történő elvárásának, valamint az Y és X generációs vezetők önképe egyezőségének vizsgálata, a TEIQUE érze.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 08..

Download (741kB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem.pdf] PDF
Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (46kB)
[thumbnail of Összefoglaló_Kovács_Zsófia_MSC_VSZ_A Z generációs beosztottak Y és X generációs vezetők felé történő elvárásának, valamint az Y és X generációs vezetők önképe egyezőségének vizsgálata, a T.pdf] PDF
Összefoglaló_Kovács_Zsófia_MSC_VSZ_A Z generációs beosztottak Y és X generációs vezetők felé történő elvárásának, valamint az Y és X generációs vezetők önképe egyezőségének vizsgálata, a T.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 08..

Download (173kB)
[thumbnail of VSZ Szakmai összegző kérdés_Kovács Zsófia.pdf] PDF
VSZ Szakmai összegző kérdés_Kovács Zsófia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (271kB)
[thumbnail of Biralat_KZs.pdf] PDF
Biralat_KZs.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (289kB)
[thumbnail of Kovacs_Zsofia_VSZ bírálati lap_2023.pdf] PDF
Kovacs_Zsofia_VSZ bírálati lap_2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (966kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;">Munkám, valamint egyetemi tanulmányai során megszerzett legfontosabb tapasztalom, hogy alapvetően a vállalatok sikerességét napjainkban jelentős mértében a versenyelőny megszerzésének képessége befolyásolja. A kiskereskedelemben mindehhez elengedhetetlen az, hogy nemcsak a folyamatok, hanem a folyamatokat irányító és szabályozó munkavállalók is motiváltak, valamint elhivatottak legyenek. Dolgozatomban éppen emiatt az érzelmi intelligencia szint függvényében kapcsolatos elégedettség, valamint dolgozói megítélés kutatására helyeztem a hangsúlyt. Személyes tapasztalatok is fűznek a vállalathoz, ugyanis én magam Z generációs vezetőként tevékenykedem a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. akciós osztályán, éppen emiatt teljes mértékben személyes ügyként viseltem a téma kutatását. Munkámat a szakirodalmi taglalással kezdtem, amelyhez elsősorban szekunder forrásokat és szuperkeresőket alkalmaztam. A dolgozatom második felében a cég felépítését, valamint a primer kutatásom során használt módszertant ismertettem. Ezt követően taglaltam a fókuszcsoportok, valamint mélyinterjúk lezajlásának körülményeit is, melynek legfőbb szempontjai azok voltak, hogy egy bizalmi légkört teremtve, a TEIQUE kérdőívek kitöltését követően meghallgattam a fókuszcsoportok gondolkodásmódját és ezt ütköztettem a mélyinterjúk során lezajlott vezetői véleményekkel. Egyértelmű pozitívumként jelent meg számomra, hogy a társosztályok munkavállalói rendkívül nyitottan és őszintén viszonyultak felém, a kérdésekre őszintén válaszoltak, valamint az interjúzás folyamata során utólagos visszajelzésük alapján rendkívül jól érezték magukat. A kutatásom során egyértelműen megállapítható, hogy az eltérő generációkhoz különbözőféleképpen kell viszonyulniuk a vállalatoknak. Összességében megemlítendő, hogy szakdolgozatom célja elsősorban a Z generációs munkavállalók vezetők felé támasztott elvárásainak begyűjtése volt. Ezt követően vizsgáltam az Y és X generációs vezetők önmagukról adott képének kiértékelését, összeegyeztetését, mindezt a TEIQUE kérdőív, valamint különböző interjútechnikák segítségével elérve. A tanulmány hátrányai közé sorolható azonban, hogy egy vállalatra és a vállalaton belül is csak néhány társosztályra koncentrálódik, ahhoz, hogy szélesebb körű következtetéseket vonhassak le, mindenféleképpen ki szeretném terjeszteni kutatásom. Bízom benne ugyanakkor, hogy a dolgozatom építő jelleggel bír a vállalat számára is, ugyanis az általam tett egyes társosztályokra vonatkozó megállapítások által a humán erőforrás menedzsment osztály egy kollégájával közösen elemeztük a vezetők viselkedését, majd együtt fejlesztési célokat jelöltünk ki számokra, bízva abban, hogy az ő fejlődésük a csapat számára is pozitívummal bírhat. Az elégedett dolgozó hosszútávú megtartása ugyanis elengedhetetlen egy sikeres vállalat működéséhez.<br></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vezetés és szervezés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Bakacsi Gyula
Belső
egyetemi tanár; Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: érzelmi intelligencia, kiskereskedelem, motiváció, vezetés, Z gereráció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:36
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet