Kovács Zsófia (2023) A Z generációs beosztottak Y és X generációs vezetők felé történő elvárásának, valamint az Y és X generációs vezetők önképe egyezőségének vizsgálata, a TEIQUE érzelmi intelligencia teszt tükrében egy kiskereskedelmi vállalatnál. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Kovács_Zsófia_MSC_VSZ_A Z generációs beosztottak Y és X generációs vezetők felé történő elvárásának, valamint az Y és X generációs vezetők önképe egyezőségének vizsgálata, a TEIQUE érze.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 08.. Download (741kB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (46kB) |
|
PDF
Összefoglaló_Kovács_Zsófia_MSC_VSZ_A Z generációs beosztottak Y és X generációs vezetők felé történő elvárásának, valamint az Y és X generációs vezetők önképe egyezőségének vizsgálata, a T.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 08.. Download (173kB) |
|
PDF
VSZ Szakmai összegző kérdés_Kovács Zsófia.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (271kB) |
|
PDF
Biralat_KZs.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (289kB) |
|
PDF
Kovacs_Zsofia_VSZ bírálati lap_2023.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (966kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;">Munkám, valamint egyetemi tanulmányai során megszerzett legfontosabb tapasztalom, hogy alapvetően a vállalatok sikerességét napjainkban jelentős mértében a versenyelőny megszerzésének képessége befolyásolja. A kiskereskedelemben mindehhez elengedhetetlen az, hogy nemcsak a folyamatok, hanem a folyamatokat irányító és szabályozó munkavállalók is motiváltak, valamint elhivatottak legyenek. Dolgozatomban éppen emiatt az érzelmi intelligencia szint függvényében kapcsolatos elégedettség, valamint dolgozói megítélés kutatására helyeztem a hangsúlyt. Személyes tapasztalatok is fűznek a vállalathoz, ugyanis én magam Z generációs vezetőként tevékenykedem a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. akciós osztályán, éppen emiatt teljes mértékben személyes ügyként viseltem a téma kutatását. Munkámat a szakirodalmi taglalással kezdtem, amelyhez elsősorban szekunder forrásokat és szuperkeresőket alkalmaztam. A dolgozatom második felében a cég felépítését, valamint a primer kutatásom során használt módszertant ismertettem. Ezt követően taglaltam a fókuszcsoportok, valamint mélyinterjúk lezajlásának körülményeit is, melynek legfőbb szempontjai azok voltak, hogy egy bizalmi légkört teremtve, a TEIQUE kérdőívek kitöltését követően meghallgattam a fókuszcsoportok gondolkodásmódját és ezt ütköztettem a mélyinterjúk során lezajlott vezetői véleményekkel. Egyértelmű pozitívumként jelent meg számomra, hogy a társosztályok munkavállalói rendkívül nyitottan és őszintén viszonyultak felém, a kérdésekre őszintén válaszoltak, valamint az interjúzás folyamata során utólagos visszajelzésük alapján rendkívül jól érezték magukat. A kutatásom során egyértelműen megállapítható, hogy az eltérő generációkhoz különbözőféleképpen kell viszonyulniuk a vállalatoknak. Összességében megemlítendő, hogy szakdolgozatom célja elsősorban a Z generációs munkavállalók vezetők felé támasztott elvárásainak begyűjtése volt. Ezt követően vizsgáltam az Y és X generációs vezetők önmagukról adott képének kiértékelését, összeegyeztetését, mindezt a TEIQUE kérdőív, valamint különböző interjútechnikák segítségével elérve. A tanulmány hátrányai közé sorolható azonban, hogy egy vállalatra és a vállalaton belül is csak néhány társosztályra koncentrálódik, ahhoz, hogy szélesebb körű következtetéseket vonhassak le, mindenféleképpen ki szeretném terjeszteni kutatásom. Bízom benne ugyanakkor, hogy a dolgozatom építő jelleggel bír a vállalat számára is, ugyanis az általam tett egyes társosztályokra vonatkozó megállapítások által a humán erőforrás menedzsment osztály egy kollégájával közösen elemeztük a vezetők viselkedését, majd együtt fejlesztési célokat jelöltünk ki számokra, bízva abban, hogy az ő fejlődésük a csapat számára is pozitívummal bírhat. Az elégedett dolgozó hosszútávú megtartása ugyanis elengedhetetlen egy sikeres vállalat működéséhez.<br></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | érzelmi intelligencia, kiskereskedelem, motiváció, vezetés, Z gereráció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:36 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:36 |
Actions (login required)
Tétel nézet |