Kovács Zsófia (2023) A Z generációs beosztottak Y és X generációs vezetők felé történő elvárásának, valamint az Y és X generációs vezetők önképe egyezőségének vizsgálata, a TEIQUE érzelmi intelligencia teszt tükrében egy kiskereskedelmi vállalatnál. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Kovács_Zsófia_MSC_VSZ_A Z generációs beosztottak Y és X generációs vezetők felé történő elvárásának, valamint az Y és X generációs vezetők önképe egyezőségének vizsgálata, a TEIQUE érze.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 08.. Download (741kB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (46kB) |
|
PDF
Összefoglaló_Kovács_Zsófia_MSC_VSZ_A Z generációs beosztottak Y és X generációs vezetők felé történő elvárásának, valamint az Y és X generációs vezetők önképe egyezőségének vizsgálata, a T.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 08.. Download (173kB) |
|
PDF
VSZ Szakmai összegző kérdés_Kovács Zsófia.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (271kB) |
|
PDF
Biralat_KZs.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (289kB) |
|
PDF
Kovacs_Zsofia_VSZ bírálati lap_2023.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (966kB) |
Absztrakt (kivonat)
Munkám, valamint egyetemi tanulmányai során megszerzett legfontosabbtapasztalom, hogy alapvetően a vállalatok sikerességét napjainkban jelentős mértében aversenyelőny megszerzésének képessége befolyásolja. A kiskereskedelemben mindehhezelengedhetetlen az, hogy nemcsak a folyamatok, hanem a folyamatokat irányító ésszabályozó munkavállalók is motiváltak, valamint elhivatottak legyenek. Dolgozatombanéppen emiatt az érzelmi intelligencia szint függvényében kapcsolatos elégedettség,valamint dolgozói megítélés kutatására helyeztem a hangsúlyt. Személyes tapasztalatokis fűznek a vállalathoz, ugyanis én magam Z generációs vezetőként tevékenykedem a LidlMagyarország Kereskedelmi Bt. akciós osztályán, éppen emiatt teljes mértékbenszemélyes ügyként viseltem a téma kutatását. Munkámat a szakirodalmi taglalássalkezdtem, amelyhez elsősorban szekunder forrásokat és szuperkeresőket alkalmaztam. Adolgozatom második felében a cég felépítését, valamint a primer kutatásom soránhasznált módszertant ismertettem.Ezt követően taglaltam a fókuszcsoportok, valamint mélyinterjúk lezajlásánakkörülményeit is, melynek legfőbb szempontjai azok voltak, hogy egy bizalmi légkörtteremtve, a TEIQUE kérdőívek kitöltését követően meghallgattam a fókuszcsoportokgondolkodásmódját és ezt ütköztettem a mélyinterjúk során lezajlott vezetőivéleményekkel. Egyértelmű pozitívumként jelent meg számomra, hogy a társosztályokmunkavállalói rendkívül nyitottan és őszintén viszonyultak felém, a kérdésekre őszinténválaszoltak, valamint az interjúzás folyamata során utólagos visszajelzésük alapjánrendkívül jól érezték magukat. A kutatásom során egyértelműen megállapítható, hogy azeltérő generációkhoz különbözőféleképpen kell viszonyulniuk a vállalatoknak.Összességében megemlítendő, hogy szakdolgozatom célja elsősorban a Z generációsmunkavállalók vezetők felé támasztott elvárásainak begyűjtése volt. Ezt követőenvizsgáltam az Y és X generációs vezetők önmagukról adott képének kiértékelését,összeegyeztetését, mindezt a TEIQUE kérdőív, valamint különböző interjútechnikáksegítségével elérve.A tanulmány hátrányai közé sorolható azonban, hogy egy vállalatra és a vállalatonbelül is csak néhány társosztályra koncentrálódik, ahhoz, hogy szélesebb körűkövetkeztetéseket vonhassak le, mindenféleképpen ki szeretném terjeszteni kutatásom.Bízom benne ugyanakkor, hogy a dolgozatom építő jelleggel bír a vállalat számára is,ugyanis az általam tett egyes társosztályokra vonatkozó megállapítások által a humánerőforrás menedzsment osztály egy kollégájával közösen elemeztük a vezetőkviselkedését, majd együtt fejlesztési célokat jelöltünk ki számokra, bízva abban, hogy aző fejlődésük a csapat számára is pozitívummal bírhat. Az elégedett dolgozó hosszútávúmegtartása ugyanis elengedhetetlen egy sikeres vállalat működéséhez.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | érzelmi intelligencia, kiskereskedelem, motiváció, vezetés, Z gereráció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:36 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:36 |
Actions (login required)
Tétel nézet |