A hírlevél hatékonysága és kihívásai a digitalizáció korában

Dudás Viktor (2023) A hírlevél hatékonysága és kihívásai a digitalizáció korában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Dudás_Viktor_AWSPXJ.pdf] PDF
Dudás_Viktor_AWSPXJ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_Dudás_Viktor.pdf] PDF
BA_O_Dudás_Viktor.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (344kB)
[thumbnail of Dudás Viktor_szakdolgozat-biralat_RG.pdf] PDF
Dudás Viktor_szakdolgozat-biralat_RG.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (241kB)
[thumbnail of BA_B_Dudás Viktor.pdf] PDF
BA_B_Dudás Viktor.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;">Napjainkban az online marketing hatékonyságának mérése kulcsfontosságúvá vált a vállalatok életében. A jelenlegi versenyképes üzleti környezetben minden vállalat igyekszik a lehető legtöbb és leghatékonyabb módon elérni a fogyasztókat. Korunk egyik leghatékonyabb eszközeként az online marketing bizonyult és ezek az online marketing csatornák sok vállalat stratégiájának elengedhetetlen részévé váltak. Az internet fejlődésével és a folyamatos digitalizációval a reklámtevékenység fokozottan a digitális reklámozás irányába tolódott el. Ahhoz, hogy a vállalatok a legjobb szolgáltatást tudják nyújtani, illetve maximalizálják a profitot, muszáj megismerniük a fogyasztói szokásokat, magatartást, valamint fel kell mérnünk, hogy a fogyasztók hogyan és mennyire érzékelik az online marketing eszközöket. A marketingkommunikációs eszközök lehetőséget adnak a vállalatok számára, hogy az értékesített termékeikről, szolgáltatásaikról, vagy a márkáról üzenetet közvetítsenek a fogyasztók felé közvetlenül, vagy közvetve, azzal a szándékkal, hogy vásárlásra ösztönözzék őket. Emellett ezeket az eszközöket használják fel a márkaismertség kialakítására a potenciális fogyasztók körében. A fogyasztók többsége szívesebben értesül egyes cégekről, márkákról, promóciókról, vagy akár kedvezményekről e-mailen keresztül, mivel a hírlevelek tartalma releváns információkkal szolgál, legyen az egy termék ára, minősége, vagy bármilyen egyéb jellemzője. Ezek az információk megkönnyítik a döntéshozatalt számukra vásárlás előtt. Az online vásárlások során a fogyasztók „nyomokat” hagynak maguk után a különböző platformokon történő megosztásokkal, illetve a böngészési előzményeikkel. Ezek segítségével a vállalatok többet megtudnak a fogyasztók igényeiről.&nbsp;Szakdolgozatom célja az online marketingkommunikációs hatékonyságának mérése volt, ezen belül pedig a hírlevelek hatékonyságát vizsgáltam. Dolgozatom bevezető részében ismertettem dolgozatom célját, emellett pedig említést tettem a jelenlegi digitalizált világ hatásairól, majd ismertettem a hírlevelekkel kapcsolatos hipotéziseimet. A dolgozat szakirodalmi részében bemutattam a személyre szabott szolgáltatás fontosságát, a termék és szolgáltatás közötti jelentősebb eltéréseket, emellett kitértem az online marketingkommunikációs eszközökre is, melyek – és főként a hírlevél – a kutatásom alapját képezték. Továbbá részleteztem a 7P marketingmix elemeit, majd érintőlegesen említést tettem a fogyasztói magatartásra. A szakirodalmi rész áttekintését követően ismertettem a kutatáson célját, metódusát és eredményét. Kutatásom eredménye megmutatta, hogy az általam felállított hipotézisek helytállónak bizonyultak és a hírlevél valóban nem a leghatékonyabb marketingkommunikációs eszköz.<br></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Réthi Gábor
Belső
főiskolai docens; Menedzsment és Vállalkozás Tanszék; PSZK
Takács Bernadett
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: célcsopor(tok), digitalizáció, e-marketing - elektronikus marketing, hatékonyság, személyre szabott szolgáltatás(ok)
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:35
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet