A hírlevél hatékonysága és kihívásai a digitalizáció korában

Dudás Viktor (2023) A hírlevél hatékonysága és kihívásai a digitalizáció korában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Dudás_Viktor_AWSPXJ.pdf] PDF
Dudás_Viktor_AWSPXJ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_Dudás_Viktor.pdf] PDF
BA_O_Dudás_Viktor.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (344kB)
[thumbnail of Dudás Viktor_szakdolgozat-biralat_RG.pdf] PDF
Dudás Viktor_szakdolgozat-biralat_RG.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (241kB)
[thumbnail of BA_B_Dudás Viktor.pdf] PDF
BA_B_Dudás Viktor.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban az online marketing hatékonyságának mérése kulcsfontosságúvá vált a vállalatokéletében. A jelenlegi versenyképes üzleti környezetben minden vállalat igyekszik a lehetőlegtöbb és leghatékonyabb módon elérni a fogyasztókat. Korunk egyik leghatékonyabbeszközeként az online marketing bizonyult és ezek az online marketing csatornák sok vállalatstratégiájának elengedhetetlen részévé váltak.Az internet fejlődésével és a folyamatos digitalizációval a reklámtevékenység fokozottan adigitális reklámozás irányába tolódott el. Ahhoz, hogy a vállalatok a legjobb szolgáltatást tudjáknyújtani, illetve maximalizálják a profitot, muszáj megismerniük a fogyasztói szokásokat,magatartást, valamint fel kell mérnünk, hogy a fogyasztók hogyan és mennyire érzékelik azonline marketing eszközöket.A marketingkommunikációs eszközök lehetőséget adnak a vállalatok számára, hogy azértékesített termékeikről, szolgáltatásaikról, vagy a márkáról üzenetet közvetítsenek afogyasztók felé közvetlenül, vagy közvetve, azzal a szándékkal, hogy vásárlásra ösztönözzékőket. Emellett ezeket az eszközöket használják fel a márkaismertség kialakítására a potenciálisfogyasztók körében.A fogyasztók többsége szívesebben értesül egyes cégekről, márkákról, promóciókról, vagy akárkedvezményekről e-mailen keresztül, mivel a hírlevelek tartalma releváns információkkalszolgál, legyen az egy termék ára, minősége, vagy bármilyen egyéb jellemzője. Ezek azinformációk megkönnyítik a döntéshozatalt számukra vásárlás előtt. Az online vásárlások sorána fogyasztók „nyomokat” hagynak maguk után a különböző platformokon történőmegosztásokkal, illetve a böngészési előzményeikkel. Ezek segítségével a vállalatok többetmegtudnak a fogyasztók igényeiről.Szakdolgozatom célja az online marketingkommunikációs hatékonyságának mérése volt, ezenbelül pedig a hírlevelek hatékonyságát vizsgáltam.Dolgozatom bevezető részében ismertettem dolgozatom célját, emellett pedig említést tettem ajelenlegi digitalizált világ hatásairól, majd ismertettem a hírlevelekkel kapcsolatoshipotéziseimet. A dolgozat szakirodalmi részében bemutattam a személyre szabott szolgáltatásfontosságát, a termék és szolgáltatás közötti jelentősebb eltéréseket, emellett kitértem az onlinemarketingkommunikációs eszközökre is, melyek – és főként a hírlevél – a kutatásom alapjátképezték. Továbbá részleteztem a 7P marketingmix elemeit, majd érintőlegesen említést tettema fogyasztói magatartásra. A szakirodalmi rész áttekintését követően ismertettem a kutatásoncélját, metódusát és eredményét. Kutatásom eredménye megmutatta, hogy az általam felállítotthipotézisek helytállónak bizonyultak és a hírlevél valóban nem a leghatékonyabbmarketingkommunikációs eszköz.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: célcsopor(tok), digitalizáció, e-marketing - elektronikus marketing, hatékonyság, személyre szabott szolgáltatás(ok)
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:35
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet