Dudás Viktor (2023) A hírlevél hatékonysága és kihívásai a digitalizáció korában. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Dudás_Viktor_AWSPXJ.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_O_Dudás_Viktor.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (344kB) |
|
PDF
Dudás Viktor_szakdolgozat-biralat_RG.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (241kB) |
|
PDF
BA_B_Dudás Viktor.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban az online marketing hatékonyságának mérése kulcsfontosságúvá vált a vállalatokéletében. A jelenlegi versenyképes üzleti környezetben minden vállalat igyekszik a lehetőlegtöbb és leghatékonyabb módon elérni a fogyasztókat. Korunk egyik leghatékonyabbeszközeként az online marketing bizonyult és ezek az online marketing csatornák sok vállalatstratégiájának elengedhetetlen részévé váltak.Az internet fejlődésével és a folyamatos digitalizációval a reklámtevékenység fokozottan adigitális reklámozás irányába tolódott el. Ahhoz, hogy a vállalatok a legjobb szolgáltatást tudjáknyújtani, illetve maximalizálják a profitot, muszáj megismerniük a fogyasztói szokásokat,magatartást, valamint fel kell mérnünk, hogy a fogyasztók hogyan és mennyire érzékelik azonline marketing eszközöket.A marketingkommunikációs eszközök lehetőséget adnak a vállalatok számára, hogy azértékesített termékeikről, szolgáltatásaikról, vagy a márkáról üzenetet közvetítsenek afogyasztók felé közvetlenül, vagy közvetve, azzal a szándékkal, hogy vásárlásra ösztönözzékőket. Emellett ezeket az eszközöket használják fel a márkaismertség kialakítására a potenciálisfogyasztók körében.A fogyasztók többsége szívesebben értesül egyes cégekről, márkákról, promóciókról, vagy akárkedvezményekről e-mailen keresztül, mivel a hírlevelek tartalma releváns információkkalszolgál, legyen az egy termék ára, minősége, vagy bármilyen egyéb jellemzője. Ezek azinformációk megkönnyítik a döntéshozatalt számukra vásárlás előtt. Az online vásárlások sorána fogyasztók „nyomokat” hagynak maguk után a különböző platformokon történőmegosztásokkal, illetve a böngészési előzményeikkel. Ezek segítségével a vállalatok többetmegtudnak a fogyasztók igényeiről.Szakdolgozatom célja az online marketingkommunikációs hatékonyságának mérése volt, ezenbelül pedig a hírlevelek hatékonyságát vizsgáltam.Dolgozatom bevezető részében ismertettem dolgozatom célját, emellett pedig említést tettem ajelenlegi digitalizált világ hatásairól, majd ismertettem a hírlevelekkel kapcsolatoshipotéziseimet. A dolgozat szakirodalmi részében bemutattam a személyre szabott szolgáltatásfontosságát, a termék és szolgáltatás közötti jelentősebb eltéréseket, emellett kitértem az onlinemarketingkommunikációs eszközökre is, melyek – és főként a hírlevél – a kutatásom alapjátképezték. Továbbá részleteztem a 7P marketingmix elemeit, majd érintőlegesen említést tettema fogyasztói magatartásra. A szakirodalmi rész áttekintését követően ismertettem a kutatásoncélját, metódusát és eredményét. Kutatásom eredménye megmutatta, hogy az általam felállítotthipotézisek helytállónak bizonyultak és a hírlevél valóban nem a leghatékonyabbmarketingkommunikációs eszköz.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | célcsopor(tok), digitalizáció, e-marketing - elektronikus marketing, hatékonyság, személyre szabott szolgáltatás(ok) |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:35 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:35 |
Actions (login required)
Tétel nézet |