KKV- digitalizációja

László Szandra (2023) KKV- digitalizációja. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of László_Szandra_BP3MZV.pdf] PDF
László_Szandra_BP3MZV.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 08..

Download (981kB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem aláírt.pdf] PDF
Titkosítási kérelem aláírt.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (293kB)
[thumbnail of BA_O_László_Szandra.pdf] PDF
BA_O_László_Szandra.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 08..

Download (82kB)
[thumbnail of BA_B_László_Szandra.pdf] PDF
BA_B_László_Szandra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat-es-javaslat_László Szandra.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_László Szandra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (164kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Dolgozatomban a kkv. szektor digitalizációjával foglalkoztam. Munkahelyem digitalizációs munkavégzési képességei fejlesztése előtt a szakirodalom segítségével áttekintettem azt, hogy egyáltalán mit is jelent a digitalizáció a vállalkozások számára, milyen területeken használható. A digitalizáció a termeléstől az adatfeldolgozáson és a kapcsolattartáson keresztül egészen az üzleti elemzésig segíti a vállalkozásokat.</p> <p>Mivel önálló munkámban egy beruházást készítettem elő, foglalkoztam azzal is, milyen módon lehetséges elemezni az informatikai beruházások költségeit és hasznait. A feladatom egy CRM rendszer bevezetésének előkészítése volt, így vizsgáltam a lehetséges CRM típusokat. Egy általános felmérés alapján mutattam be a hazai kkv-k digitalizációjának szintjét. Ez az adott tervezett projektem kapcsán azért fontos, mivel ezek a vállalkozások adják a potenciális ügyfélkörünket. Fejlesztésnek akkor látom értemét, ha az ügyfél oldalon is megfelelő a digitális kultúra. Az ügyfélkapcsolat alapját képező digitális eszköz használat elterjedt. Egyéb területeken van még fejleszteni való.</p> <p>Egy pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó irodában dolgozom, ahol az adatok kezelését jelentősen gyorsította és egyszerűsítette a digitalizáció. Ugyanakkor a hagyományos kapcsolódási formák nem kis mértékben lassítják ügyfeleink igényeinek kielégítését. Erre keres az iroda megoldást egy ügyfélkapcsolati portál kiépítésével. Az iroda munkáját megkönnyítő fejlesztéssel kapcsolatos előkészítő tevékenységemen keresztül mutattam be, milyen tevékenységekkel jár egy digitális projekt megvalósítása. A feladatom egy ügyfélkapcsolati (CRM) rendszer bevezetésének előkészítése volt. A konkrét igények pontos meghatározása az első. Ezek ismeretében tudnak azután esetleg külső szakemberek, szállítók érdemben segíteni. Alaposan körül kell járni a lehetséges megvalósításai módokat. Érdemes előzetes számításokat végezni a várható költségekkel és lehetséges hasznokkal kapcsolatban. Ezek a lépések egy olyan anyagot eredményeznek, amely felhasználásával a vállalat vezetője tud dönteni a továbbiakról.</p> <p>&nbsp;</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Krén Dóra
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Sándor Ágnes
Belső
egyetemi adjunktus; Gazdaságinformatika Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CRM, digitalizáció, digitális gazdaság, kis- és középvállalkozás - KKV, ügyfélprogramok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:35
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet