Változásmenedzsment a digitális szolgáltatások területén és benchmarking szemlélet nemzetközi viszonylatban a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál

Horesta Dávid (2023) Változásmenedzsment a digitális szolgáltatások területén és benchmarking szemlélet nemzetközi viszonylatban a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Horesta Dávid_P1ALBZ_Szakdolgozat.pdf] PDF
Horesta Dávid_P1ALBZ_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 08..

Download (1MB)
[thumbnail of Horesta Dávid_P1ALBZ_Titkosítási kérelem.pdf] PDF
Horesta Dávid_P1ALBZ_Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (282kB)
[thumbnail of Horesta Dávid_P1ALBZ_Szakdolgozati összefoglalás.pdf] PDF
Horesta Dávid_P1ALBZ_Szakdolgozati összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 08..

Download (156kB)
[thumbnail of Horesta Dávid_P1ALBZ_záróvizsga szakdolgozat bírálat és javaslat_külső konzulens.pdf] PDF
Horesta Dávid_P1ALBZ_záróvizsga szakdolgozat bírálat és javaslat_külső konzulens.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of Horesta Dávid_szakdolgozat-biralat_RG.pdf] PDF
Horesta Dávid_szakdolgozat-biralat_RG.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (243kB)

Absztrakt (kivonat)

Aszakdolgozat első részében a változásmenedzsment témakör lényeges elemeikerülnek bemutatásra. Az elméleti kutatás alapján és a gyakorlati elemzéseszközeivel bebizonyosodik, hogy a változások, változtatások és az innovációtudatos koordinálása biztonságot nyújthat és sikerre vezetheti a szervezettörekvéseit. A dolgozat rávilágít arra, hogy valamennyi piacgazdaságiszereplőnek idomulnia kell a megújuló környezethez, például a digitalizáció,illetve az elektronikus ügyintézés térhódításához is. Bizonyítást nyer, hogy asiker érdekében a változások irányítása a menedzsment egyik fő feladata, annakérdekében, hogy a folyamatok ne véletlenszerűen, váratlanul történjenek, hanemtudatos, kidolgozott stratégiák útján. A dolgozat másik kiemelt témaköre abenchmarking szemlélet és annak beazonosítása a hivatal tevékenységében. Az elemzésalátámasztja, hogy a magyar adóhatóság élen jár a partnerségiegyüttműködésekben, szakmai és fejlesztési kérdéskörök vonatkozásában is. Adokumentumban átfogóan megnyilvánulnak a közgazdaságtan, a menedzsment tárgykörés a közigazgatás összefüggései, mindemellett önálló következtetések,állásfoglalások, megoldási javaslatok és azok indoklása is kibontakozik. Adolgozat tartalmában és a zárófejezetben kiemelten megválaszolásra kerülnek akutatási kérdések. A dokumentum szellemiségét átjárja a szerző általelsajátított szakmai gyakorlat és tapasztalt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: benchmarking, digitalizáció, e-közigazgatás, menedzsment, változásmenedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:34
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet