Ódor Judit (2023) Az érzelmi intelligencia hatása a szervezeten belüli elégedettségre. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Ódor_Judit_JT230B.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Ódor Judit.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (330kB) |
|
PDF
Ódor Judit bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (323kB) |
|
PDF
avdhA3-733f3b08-ff17-4196-818e-42eee7f8aeda (1).pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (456kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Szakdolgozati témám <i>Az érzelmi intelligencia hatása a szervezeten belüli elégedettségre</i>, amely rendkívül érdekes számomra, számos kérdéseket vett fel bennem az, hogy mi határozza meg az egyéni viselkedésünket. Sokat tűnődtem pszichológiai témákon, merengtem azon mitől függenek reakcióink egyes helyzetekben, milyen hatása van ennek a munkahelyi környezetben, mi játszik szerepet a karrierünk sikerességében. Számos kutatást végeztek már arra vonatkozóan, hogy a vezetői EQ milyen hatással van a munkavállalói elégedettségre. Viszont azzal kevésbé találkozunk, hogy a dolgozók EQ-jának milyen hatása van a munkahelyi teljesítményre. Kutatásomban ezekre a kérdésekre, felvetésekre kerestem a választ. Szerettem volna rávilágítani az érzelmi intelligencia (ÉI) szervezeti szintű fontosságára. Dolgozatom kétharmadában az elméleti áttekintés kapott helyet. Az érzelmi intelligencia kialakulásával, különböző szakemberek által felállított modellekkel, valamint mérésének lehetőségeivel az első fejezetben foglalkoztam. Ezt követően az érzelmi intelligencia szervezeten belüli fontossága következett. Véleményem szerint ez egy olyan terület amely napjainkban kiemelkedően fontos a vállalatok élétében és a sikeresség érdekében, nagy hangsúlyt szükséges rá fektetni. Nagyon sok kutatás bizonyítja, hogy a munkavállalói teljesítmény összefügg a szervezetek sikerességével, ezért szükséges az érzelmi intelligencia egyéni és szervezeti szintű fejlesztése is egyaránt. Az elméleti rész utolsó fejezetében a dolgozói elégedettséget mutattam be a szervezeten belül, foglalkoztam ennek mérésével, valamint a munkahelyi motivációval és az önmotiváció fontosságával. A kutatási részben hipotézisem megválaszolására kérdőív segítségével és statisztikai elemzésével kerestem a válaszokat. A kapott eredmények igazolták a hipotézisem, miszerint van kapcsolat az alkalmazottak EQ-ja és munkahelyi elégedettségük között. A ÉI 15 eleme közül, a <i>Belső motiváció </i>a legmeghatározóbb az egyik legmeghatározóbb faktor az elégedettség szempontjából. Javaslatként úgy gondolom szükséges lenne minden szervezetnek beépíteni az ÉI-t a szervezeti kultúrájába a hatékonyság, eredményesség növelése érdekében.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | dolgozók elégedettségi vizsgálata, érzelmi intelligencia, érzelmi-coaching, motiváció, szervezetfejlesztés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:34 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |