Az érzelmi intelligencia hatása a szervezeten belüli elégedettségre

Ódor Judit (2023) Az érzelmi intelligencia hatása a szervezeten belüli elégedettségre. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Ódor_Judit_JT230B.pdf] PDF
Ódor_Judit_JT230B.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Ódor Judit.pdf] PDF
BA_O_Ódor Judit.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (330kB)
[thumbnail of Ódor Judit bírálat.pdf] PDF
Ódor Judit bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (323kB)
[thumbnail of avdhA3-733f3b08-ff17-4196-818e-42eee7f8aeda (1).pdf] PDF
avdhA3-733f3b08-ff17-4196-818e-42eee7f8aeda (1).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (456kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Szakdolgozati témám <i>Az érzelmi intelligencia hatása a szervezeten belüli elégedettségre</i>, amely&nbsp; rendkívül érdekes számomra, számos kérdéseket vett fel bennem az, hogy mi határozza meg az egyéni viselkedésünket. Sokat tűnődtem pszichológiai témákon, merengtem azon mitől függenek reakcióink egyes helyzetekben, milyen hatása van ennek a munkahelyi környezetben, mi játszik szerepet a karrierünk sikerességében. Számos kutatást végeztek már arra vonatkozóan, hogy a vezetői EQ milyen hatással van a munkavállalói elégedettségre. Viszont azzal kevésbé találkozunk, hogy a dolgozók EQ-jának milyen hatása van a munkahelyi teljesítményre. Kutatásomban ezekre a kérdésekre, felvetésekre kerestem a választ. Szerettem volna rávilágítani az érzelmi intelligencia (ÉI) szervezeti szintű fontosságára. Dolgozatom kétharmadában az elméleti áttekintés kapott helyet. Az érzelmi intelligencia kialakulásával, különböző szakemberek által felállított modellekkel, valamint mérésének lehetőségeivel az első fejezetben foglalkoztam. Ezt követően az érzelmi intelligencia szervezeten belüli fontossága következett. Véleményem szerint ez egy olyan terület amely napjainkban kiemelkedően fontos a vállalatok élétében és a sikeresség érdekében, nagy hangsúlyt szükséges rá fektetni. Nagyon sok kutatás bizonyítja, hogy a munkavállalói teljesítmény összefügg a szervezetek sikerességével, ezért szükséges az érzelmi intelligencia egyéni és szervezeti szintű fejlesztése is egyaránt. Az elméleti rész utolsó fejezetében a dolgozói elégedettséget mutattam be a szervezeten belül, foglalkoztam ennek mérésével, valamint a munkahelyi motivációval és az önmotiváció fontosságával. A kutatási részben hipotézisem megválaszolására kérdőív segítségével és statisztikai elemzésével kerestem a válaszokat. A kapott eredmények igazolták a hipotézisem, miszerint van kapcsolat az alkalmazottak EQ-ja és munkahelyi elégedettségük között. A ÉI 15 eleme közül, a <i>Belső motiváció </i>a legmeghatározóbb az egyik legmeghatározóbb faktor az elégedettség szempontjából. Javaslatként úgy gondolom szükséges lenne minden szervezetnek beépíteni az ÉI-t a szervezeti kultúrájába a hatékonyság, eredményesség növelése érdekében.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Göndör András
Belső
óraadó tanár; Vállalkozás és Emberi Erőforrások Intézeti Tanszék
Kováts Norbert
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: dolgozók elégedettségi vizsgálata, érzelmi intelligencia, érzelmi-coaching, motiváció, szervezetfejlesztés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:34
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet