Ódor Judit (2023) Az érzelmi intelligencia hatása a szervezeten belüli elégedettségre. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Ódor_Judit_JT230B.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Ódor Judit.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (330kB) |
|
PDF
Ódor Judit bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (323kB) |
|
PDF
avdhA3-733f3b08-ff17-4196-818e-42eee7f8aeda (1).pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (456kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatitémám Az érzelmi intelligencia hatása aszervezeten belüli elégedettségre, amelyrendkívül érdekes számomra, számos kérdéseket vett fel bennem az, hogymi határozza meg az egyéni viselkedésünket. Sokat tűnődtem pszichológiaitémákon, merengtem azon mitől függenek reakcióink egyes helyzetekben, milyenhatása van ennek a munkahelyi környezetben, mi játszik szerepet a karrierünksikerességében. Számos kutatást végeztek már arra vonatkozóan, hogy a vezetőiEQ milyen hatással van a munkavállalói elégedettségre. Viszont azzal kevésbétalálkozunk, hogy a dolgozók EQ-jának milyen hatása van a munkahelyiteljesítményre. Kutatásomban ezekre a kérdésekre, felvetésekre kerestem aválaszt. Szerettem volna rávilágítani az érzelmi intelligencia (ÉI) szervezetiszintű fontosságára. Dolgozatom kétharmadában az elméleti áttekintés kapotthelyet. Az érzelmi intelligencia kialakulásával, különböző szakemberek általfelállított modellekkel, valamint mérésének lehetőségeivel az első fejezetbenfoglalkoztam. Ezt követően az érzelmi intelligencia szervezeten belüli fontosságakövetkezett. Véleményem szerint ez egy olyan terület amely napjainkbankiemelkedően fontos a vállalatok élétében és a sikeresség érdekében, nagyhangsúlyt szükséges rá fektetni. Nagyon sok kutatás bizonyítja, hogy amunkavállalói teljesítmény összefügg a szervezetek sikerességével, ezértszükséges az érzelmi intelligencia egyéni és szervezeti szintű fejlesztése isegyaránt. Az elméleti rész utolsó fejezetében a dolgozói elégedettséget mutattambe a szervezeten belül, foglalkoztam ennek mérésével, valamint a munkahelyimotivációval és az önmotiváció fontosságával. A kutatási részben hipotézisemmegválaszolására kérdőív segítségével és statisztikai elemzésével kerestem aválaszokat. A kapott eredmények igazolták a hipotézisem, miszerint vankapcsolat az alkalmazottak EQ-ja és munkahelyi elégedettségük között. A ÉI 15eleme közül, a Belső motiváció a legmeghatározóbb az egyiklegmeghatározóbb faktor az elégedettség szempontjából. Javaslatként úgygondolom szükséges lenne minden szervezetnek beépíteni az ÉI-t a szervezetikultúrájába a hatékonyság, eredményesség növelése érdekében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | dolgozók elégedettségi vizsgálata, érzelmi intelligencia, érzelmi-coaching, motiváció, szervezetfejlesztés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:34 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |